• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • lilltess
    Mrs LW skrev 2014-11-04 00:22:15 följande:

Välkommen alla nya.

Tack! :) Kul att hitta en tråd som är aktiv. Min tråd dog ut lite då alla så småningom fick sitt plus, vilket iof var himla kul att se! :)
  • Smultronsmulan
    lilltess skrev 2014-11-04 00:14:11 följande:

Självklart! :) Bim är ju dagen då man väntar sin mens. Så tex betyder Bim+4 att mensen är 4 dagar sen. Medans bim-4 betyder att det är 4 dagar kvar till förvändad mens :)

Nämen, så lång tid! Har du lång cykel? Har du testat något än? När hade/har du bim?

Tack! Nu är jag med! ;) Min cykel kanske är på 32 dagar ungefär kanske, vilket skulle innebära att Bim skulle varit 23:e oktober. Så då är jag på Bim +12? Haha :) Ja jag har gjort två test. Ett precis när mensen skulle kommit och ett för cirka 5 dagar sedan. Båda var negativa! Borde jag ta mitt clearblue imorgon bitti tro? :)
  • lilltess
    Smultronsmulan skrev 2014-11-04 00:37:36 följande:

Tack! Nu är jag med! ;) Min cykel kanske är på 32 dagar ungefär kanske, vilket skulle innebära att Bim skulle varit 23:e oktober. Så då är jag på Bim +12? Haha :) Ja jag har gjort två test. Ett precis när mensen skulle kommit och ett för cirka 5 dagar sedan. Båda var negativa! Borde jag ta mitt clearblue imorgon bitti tro? :)

Ja det borde stämma! :) Jag skulle testat en gång till för säkerhets skull, eller för att jag inte skulle kunna hålla mig :p Annars kan det vara så att mensen bara "hoppat över" denna månad. Hände mig för ca 4 månader sedan, blev väldigt paff då det aldrig hänt förut, men enligt gyn kan det bli så ibland.
  • Smultronsmulan
    lilltess skrev 2014-11-04 00:43:02 följande:

Ja det borde stämma! :) Jag skulle testat en gång till för säkerhets skull, eller för att jag inte skulle kunna hålla mig :p Annars kan det vara så att mensen bara "hoppat över" denna månad. Hände mig för ca 4 månader sedan, blev väldigt paff då det aldrig hänt förut, men enligt gyn kan det bli så ibland.

Jaså ja för det har aldrig hoppat över för mig tidigare! Det får helt enkelt bli ett test imorgon bitti! Så slipper jag undra, haha! :D Jag vill så gärna! Sambon börjar väl undra snart om det slagit slint. Har till och med kommit fram till vilka flick- och pojknamn jag tycker bäst om! Det stiger en åt huvudet! ;)
  • Elliest
    Smultronsmulan skrev 2014-11-04 00:37:36 följande:
    Då har vi BiM samtidigt :) jag testade mig för en vecka sedan visade neg tyvärr och har ej vågat igen :(
  • Marri93

Oh hej får man hoppa in här? :)

Är 21 år. Sambon lika gammal. Vi har velat ha barn länge. Gjorde abort när jag var 16 och det tog på oss båda väldigt hårt. Har bim idag och plussade igår. Känns som en dröm. Ska ta digitalt idag vid lunch när sambon kommer hem med ett :'D

• Smultronsmulan
    Elliest skrev 2014-11-04 01:13:21 följande:

Då har vi BiM samtidigt :) jag testade mig för en vecka sedan visade neg tyvärr och har ej vågat igen :(

Har du något test hemma? Jag funderar på att göra mitt nu om någon timma. När jag känner att jag behöver springa på toa! Jag orkar inte vänta tills imorgon, haha! Känns bättre att veta så jag kan börja planera in ÄL och annat inför nästa månad annars! ;) Jag vill ju mer än allt annat att det ska vara positivt men samtidigt har vi bara försökt i 2 månader så är ju inget konstigt om det skulle vara negativt! :) Men tråkigt! :(

Vad räknas föresten som morgon urin? ;)
  • Smultronsmulan
    Marri93 skrev 2014-11-04 01:29:29 följande:

Har bim idag och plussade igår. Känns som en dröm. Ska ta digitalt idag vid lunch när sambon kommer hem med ett :'D

Wow, stort grattis får man säga då! :D
  • alexandra94

Jag kommer ta en paus fram FL. Även om vi inte kom så långt i graviditeten (vilket vi är tacksamma över) så kändes det i hjärtat. Min man vet inte riktigt vad han ska säga, men håller hårt om mig på nätterna. Och det räcker <3

Jag håller tummarna för er alla här inne. Det har varit jätte roligt att följa er och när jag kommer tillbaka hoppas jag att ni alla plussat och att även jag har igen. Ta hand om varandra Hjärta

Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?