Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Är det bara jag som lider av svamp i underlivet? Är inne på tredje omgången nu av vaginaltablett och salva... :(
Hoppas inte det är något tokigt med bebben. Säkert ingen fara! Man är ju alltid orolig känner jag för det mesta. Hur är det med er vikt? Är i v23 och de senaste två veckorna bara vågen sluter i höjden. Tycker inte jag äter ovanligt mycket. Vet att det är dumt att få ångest över vikten, men tyvärr infinner sig en ångest hos mig :/
Hej alla! Hoppas ni mår fortsatt bra :) jag har en fråga! Jag är i vecka 24 och i både vecka 22 och 23 kände jag rörelser varje dag och dom senaste tre dagarna har jag inte känt något alls! Är riktigt orolig.. Är jag bara nojjog eller vad tycker ni?!
Hej alla! Hoppas ni mår fortsatt bra :) jag har en fråga! Jag är i vecka 24 och i både vecka 22 och 23 kände jag rörelser varje dag och dom senaste tre dagarna har jag inte känt något alls! Är riktigt orolig.. Är jag bara nojjog eller vad tycker ni?!
Hoppas inte det är något tokigt med bebben. Säkert ingen fara! Man är ju alltid orolig känner jag för det mesta. Hur är det med er vikt? Är i v23 och de senaste två veckorna bara vågen sluter i höjden. Tycker inte jag äter ovanligt mycket. Vet att det är dumt att få ångest över vikten, men tyvärr infinner sig en ångest hos mig :/
Förstår om du tycker det är extra jobbigt om bikten drar iväg. Själv har jag stått still ett tag fram till nu vecka 20-21 då jag ökat igen. Gjorde samma sak med första barnet. Då gick jag upp 16kg totalt och när sonen var 2 mån vägde jag som innan jag blev gravid. Denna graviditet har jag 7 kg övervikt på fel på sköldkörteln så jag vill helst inte gå upp så mkt. Har än så länge gått upp ca 6 kg och enligt en uträkning på nätet ska jag gå upp ca 13kg denna gång. Trots att jag vägde för mkt.
Tänk såhär. Bebis väger iaf sin vikt och minst det dubbla med moderkaka fostervatten osv. Nu växer bebis mycket snabbare och därför ökar man mer. Under andra halvan av graviditeten. Du kommer dessutom förlora mkt på förlossningen och när du sen ammar. Är lite mer än normalt så äger du som du ska.
Tack underbara du!! Det är nog mest så att jag känner att det sätter sig på främst ben, lår och rumpa. Kläderna stramar. Jag har litet förflutet med viktproblem och tänker nog lite extra mycket tyvärr :/
5 dagar kvar på min långtidssjukskrivning. På måndag ska jag till min läkare och diskutera partiell sjukskrivning, så att jag kan jobba men med kortare dagar. Ser framemot det, är så himla tråkigt att bara gå hemma?
Har visserligen två hundar att sällskapa med men ändå, man kan inte städa hemma varje dag och jag börjar få så himla ont i ryggen av att mest ligga på soffan och läsa.
Imorgon ska jag på möte med min chef och gå igenom hur vi kan göra det lättare för mig på jobbet. Skönt! Vill ju helst försöka hålla mig kvar på jobbet tills jag går på mammaledigt (hade tänkt gå den 15:e juni).
5 dagar kvar på min långtidssjukskrivning. På måndag ska jag till min läkare och diskutera partiell sjukskrivning, så att jag kan jobba men med kortare dagar. Ser framemot det, är så himla tråkigt att bara gå hemma?
Har visserligen två hundar att sällskapa med men ändå, man kan inte städa hemma varje dag och jag börjar få så himla ont i ryggen av att mest ligga på soffan och läsa.
Imorgon ska jag på möte med min chef och gå igenom hur vi kan göra det lättare för mig på jobbet. Skönt! Vill ju helst försöka hålla mig kvar på jobbet tills jag går på mammaledigt (hade tänkt gå den 15:e juni).