• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • ohhello

Ja, jag vill testa att jobba iallafall så får vi se hur det går. Är ju arbetsledare så nu när det närmar sig högsäsong och vi måste lära upp nya arbetare så kanske mina sysslor blir lättare då jag slipper ta så stor del inom själva städningen. :) Vi får se vad jag & min chef kommer fram till imorgon! Allra mest saknar jag ju det sociala som arbetet tillför, mina kollegor & hotellgästerna.

• Trassla

Tjenare mammor.

Tror jag bara behöver skriva av mig lite.

Att sitta vak åt en nära anhörig när man är gravid är inget jag rekommenderar.

Både kropp och psyke tar enormt med mer stryk än annars. Hormonerna gör att det är svårt att hålla sig lugn.

Fuckin jävla skit cancer!!!!!!!

Jag tycker det har vart tufft tidigare. Men detta är ju löjligt. Ingen stilla gråt här inte. Hysteriskt hulkande.

Inne på dygn 4 och hon bara tuffar på.

Ingen människa ska behöva lida såhär. Hade hon vart en hund hade det vart över för 4 dygn sedan när hon sa ifrån sig allt livsuppehållande. Säger det igen. Fuck cancer!!!!

• Ellonbellon
    ohhello skrev 2015-03-24 18:02:08 följande:

Ja, jag vill testa att jobba iallafall så får vi se hur det går. Är ju arbetsledare så nu när det närmar sig högsäsong och vi måste lära upp nya arbetare så kanske mina sysslor blir lättare då jag slipper ta så stor del inom själva städningen. :) Vi får se vad jag & min chef kommer fram till imorgon! Allra mest saknar jag ju det sociala som arbetet tillför, mina kollegor & hotellgästerna.

Hoppas det blev bra! :) Förstår att det man saknar det sociala. Får se om jag blir sjukskriven 100%, kommer säkert klättra på väggarna då...
    Trassla skrev 2015-03-25 09:34:18 följande:

Tjenare mammor.

Både kropp och psyke tar enormt med mer stryk än annars. Hormonerna gör att det är svårt att hålla sig lugn.

Jag tycker det har vart tufft tidigare. Men detta är ju löjligt. Ingen stilla gråt här inte. Hysteriskt hulkande.

Ingen människa ska behöva lida såhär. Hade hon vart en hund hade det vart över för 4 dygn sedan när hon sa ifrån sig allt livsuppehållande. Säger det igen. Fuck cancer!!!!

:( Hoppas det snart är över, så hon slipper lida!! Även om det är hemskt när det är över så har hon i alla fall lämnat sitt lidande. Kram till dig!! <3

• Agentkia

Tjenare mammor.

Usch och fy. Cancer är en hemsk sjukdom som ingen skulle behöva uppleva.

Jag hoppas hon snart får frid och slipper lida. Än om det är tråkigt. Se till att sjukvården gör allt dom kan för att minska hennes lidande.

Kramar!!
  • Stokke

Tjenare mammor.

Hej!

Fy vad hemskt. Skickar över en kram !
  • Trassla

Fortfarande kvar på sjukhuset.

Ingen förändring. Dock förändring hos mig. Jag är slut. Bebis började protestera i em.

Första gången jag kände tydliga sparkar med handen på magen. Önskar det hade skett under trevligare omständigheter. Men men.

Är usk har vak som jobb ibland. Dock inte så här. Mycket smärta och otäcka blödningar.

Jobbigt att se. Och en liten i magen som protesterar när mamma är ledsen.

• bullenochgrisen

Ja man har svårare för smärta och lidande och ja, allt känslosamt egentligen som gravid. Man känner och förstår på ett annat sätt. Jag är också usk och det skär in i hjärtat att jobba och se allt jobbigt och döende människor mer nu som gravid, yrkesrollen kan inte stänga av mina känslor lika mycket längre.

Hoppas allt går bra och försök se det ljusa i det även om det är tufft. Du är där som stöd och älskar och det känner hon eller han av. Hon eller han får sin smärta och ångest lindrad så hon eller han kan få en bra sista tid.

Kram

Trassla skrev 2015-03-25 20:40:04 följande:

Fortfarande kvar på sjukhuset.

Ingen förändring. Dock förändring hos mig. Jag är slut. Bebis började protestera i em.

Första gången jag kände tydliga sparkar med handen på magen. Önskar det hade skett under trevligare omständigheter. Men men.

Är usk har vak som jobb ibland. Dock inte så här. Mycket smärta och otäcka blödningar.

Jobbigt att se. Och en liten i magen som protesterar när mamma är ledsen.

• Mecros

Nu är det 12 veckor kvar tills mammaledigheten är här. Kommer att vara i v.36-37 när jag går hem. Hur länge har ni kvar och hur länge tänkte ni gå? :)

• ohhello
    Mecros skrev 2015-03-26 08:08:05 följande:

Nu är det 12 veckor kvar tills mammaledigheten är här. Kommer att vara i v.36-37 när jag går hem. Hur länge har ni kvar och hur länge tänkte ni gå? :)

Oj, räknade just & det är bara 11 veckor + 3 dagar kvar tills jag tänkte gå på mammaledigt! Då kommer jag vara i v.35. :)
  • Mecros
    ohhello skrev 2015-03-26 10:01:19 följande:

Oj, räknade just & det är bara 11 veckor + 3 dagar kvar tills jag tänkte gå på mammaledigt! Då kommer jag vara i v.35. :)

Okej :) det känns inte så långt när man ser på det i veckor