Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Har ni varit på v25 kontrollen hon BM?
Vi var där idag.
Blodtryck låg på samma som förr 130/80 (trodde den skulle ligga högra med tanke på att jag har känt mig stressad under helgen + sovit dåligt)
Lillpyrets hjärtslag låg på 140 (sist var det på 148)
Mitt järnvärde hade sjunkit till 120.. (v 10 var det 148, v20 var det 134) Jag hoppas att det inte sjunker nå mer, det blir att äta mkt kött nu... ;P
Sedan mätte hon magen och jag låg precis under normalsnittet, men hon meande på att det var heeelt normalt. :)
Viktökning 8 kg så långt...
Hur har era värden varit/förändrats?? :)
Har ni varit på v25 kontrollen hon BM?
Vi var där idag.
Blodtryck låg på samma som förr 130/80 (trodde den skulle ligga högra med tanke på att jag har känt mig stressad under helgen + sovit dåligt)
Lillpyrets hjärtslag låg på 140 (sist var det på 148)
Mitt järnvärde hade sjunkit till 120.. (v 10 var det 148, v20 var det 134) Jag hoppas att det inte sjunker nå mer, det blir att äta mkt kött nu... ;P
Sedan mätte hon magen och jag låg precis under normalsnittet, men hon meande på att det var heeelt normalt. :)
Viktökning 8 kg så långt...
Hur har era värden varit/förändrats?? :)
Hej !
BF 4 Juli =) är i v.27 nu och i fredags var vi till Bm och lyssnade på bebis hjärta :D mysigt !
Får också en del kommentarer om att magen är så stor ! och jo det är det nog ^^
Ska jobba till den 15 Juni, bad min sambo ta ledigt två veckor innan bf så vi får lite egentid innan det smäller. Arbetsnarkoman som han är så fick jag tjata och tjata och tjata på honom, men häromdagen kom han hem med ett flin i ansiktet och såg sååå mallig ut! Han hade minsan slått näven i bordet och KRÄVT semester för första gången i sitt liv! Fast en månad för tidigt, haha! Så han fick ringa tillbaka och berätta att jag minska inte hade tänkt föda försen månaden efter.
Förutom det så har det inte hänt så mycket, mina tuttar rinner hela tiden. Måste ha bh fastän att jag hatar det just nu :( är konstant kåt och needy, hade jag själv fått bestämma så hade jag följt med sambon in på toaletten, förstår inte alls vad han ska in där och göra utan mig liksom..
Är i vecka 24 nu. Känns som jag bara gnäller hela tiden. Den lille ligger och sparkar på samma ställe hela tiden. Helst på blåsan eller mot livmodersetappen. Känns som man fått blåmärken liksom. Foglossning har jag. Jag sover på mage fortfarande :/ vet inte om det är så bra? Men oj vad glad jag är att vara gravid även om det låter som något annat:)
Åh vad det är skönt att ha påsklov!
Börjar längta efter ännu mer ledighet nu! Men bara typ 37 eller 32 arbetsdagar kvar. Sen är jag föräldraledig (ja om jag inte blir sjukskriven sista veckorna, det vore ju bäst.)
Jag mår faktiskt riktig bra förutom foglossningen, mitt humör är däremot sämre än sämst. Mest mot sambon
Förra gången sa han atg han förstod inte alls vad alla menade att deras tjejer blev så sura när de var gravida, jag vara bara glad som vanligt fast tröttare. Men denna gång har han fått ta tillbaka det han sa då....
Är i vecka 24 nu. Känns som jag bara gnäller hela tiden. Den lille ligger och sparkar på samma ställe hela tiden. Helst på blåsan eller mot livmodersetappen. Känns som man fått blåmärken liksom. Foglossning har jag. Jag sover på mage fortfarande :/ vet inte om det är så bra? Men oj vad glad jag är att vara gravid även om det låter som något annat:)
Ska jobba till den 15 Juni, bad min sambo ta ledigt två veckor innan bf så vi får lite egentid innan det smäller. Arbetsnarkoman som han är så fick jag tjata och tjata och tjata på honom, men häromdagen kom han hem med ett flin i ansiktet och såg sååå mallig ut! Han hade minsan slått näven i bordet och KRÄVT semester för första gången i sitt liv! Fast en månad för tidigt, haha! Så han fick ringa tillbaka och berätta att jag minska inte hade tänkt föda försen månaden efter.
Förutom det så har det inte hänt så mycket, mina tuttar rinner hela tiden. Måste ha bh fastän att jag hatar det just nu :( är konstant kåt och needy, hade jag själv fått bestämma så hade jag följt med sambon in på toaletten, förstår inte alls vad han ska in där och göra utan mig liksom..
Mina bröst rinner också till och från. Men jag vill inte sova med bh, så jag testade med en lite tightare t-shirt inatt och det var inga fläckar på lakanet när jag vaknade. Hoppas att det inte blir mer.
Jag pratade om det här med min BM igår, hon sa att det var väldigt vanligt och ett gott tecken på att mjölkproduktionen kommer att fungera. Även om det är drygt 14 veckor för tidigt :P