Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Gick in i v.37 idag. Var till barnmorskan igår & hon sa att bebisen har hittat utgången nu och är på väg att fixera sig. Hon uppskattade vikten till 2,8kg just nu.. genom att klämma på magen?! Knäppt. Imorgon ska jag iallafall på ultraljud & läkarundersökning, då går jag veta lite mer exakt vad den kan tänkas väga & längden. Ska fråga om det är möjligt att se könet också, barnmorskan sa att ibland kan som det, ibland inte så värt ett försök!
Har blivit så jäkla trött den senaste tiden också, sover i genomsnitt 14h/dag. Kan vara pga medicinen jag äter för gallsyrorna (som sjunkit nu!) eller för att bebisen ska lägga på sig mer nu i slutskedet.. ingen aning. Men min hund är inte världens gladaste åt att jag mest ligger i soffan/sängen och har noll ork till att roa honom. :) Har fått lite cravings tillbaka också, måste ha pesto på ALLT!
Jag gick in i vecka 40 idag med mycket mensvärk så för min del hoppas jag att det fortsätter till värkar :-P
Men det lär nog dröja ett tag till. Man kan ju hoppas, han är definitivt färdigbakad i alla fall
V 39, var till min ordinarie bm idag och nu var sf-måttet tillbaka på kurvan igen.. Skönt!
Bebisen ligger väl intill bäckeningången men inte fixerat ännu. Är era fixerade ännu?
Men hon menade på att den inte nödvändigtvis behöver fixeras innan förlossningen utan kan göra det när värkarna kommer igång...?
Annars är allt som vanligt med sammandragningar som ibland kommer ofta men oregelbundet. Men annars inget som tyder på att det är dags..
V 39, var till min ordinarie bm idag och nu var sf-måttet tillbaka på kurvan igen.. Skönt!
Bebisen ligger väl intill bäckeningången men inte fixerat ännu. Är era fixerade ännu?
Men hon menade på att den inte nödvändigtvis behöver fixeras innan förlossningen utan kan göra det när värkarna kommer igång...?
Annars är allt som vanligt med sammandragningar som ibland kommer ofta men oregelbundet. Men annars inget som tyder på att det är dags..
Jag gick in i v37 idag. Vår skrutt är ruckbar. Så inte fixerad än, men det är ju tredje barnet så jag är nöjd med det!
Mitt värsta just nu är mygg-/knottbett på fötterna som kliar sinnessjukt mycket, jäkligt ont i höft och bäcken på nätterna och att jag måste vila en gång per dag annars är jag helt paj. Magen är riktigt stor nu. Tror iaf att jag går över 14 dagar med den här också, men jag fasar för det... :-/
Har endel sammandragningar, men det känns väldigt lugnt.
38+3 idag... får gärna bli snart.. bf känns väldigt långt bort! ..försöker dock inte glömma att jag gick över 5 dagar med första o 11!!! med andra.. suck!
Bebisen knör o trycker med huvudet neråt så det går som stötar i hela Kerstin o ner i ljumskarna!
Besök hos mvc imorn.. önskar så att kurvan börjat dala men kan inte se på magen att det är så!
Ett medium gav mig siffran 3 igår.. 'som 3 dagar eller 3 veckor' (eller 3/7?) Spännande.o se sen om.det stämde.. med.min tur är det väl 3 veckor som stämmer haha..
Gick in i vecka 38 idag och fick ett lite mindre bra besked hos läkaren idag. Liten har väntar sig igen så nu sitter han. Vi bestämde att inte vända honom utan väntar på att det sätter igång och då får vi se hur vi går vidare. Har världens bästa läkare som kommer förlösa mig så det känns super hur det än blir.
Gick in i vecka 38 idag och fick ett lite mindre bra besked hos läkaren idag. Liten har väntar sig igen så nu sitter han. Vi bestämde att inte vända honom utan väntar på att det sätter igång och då får vi se hur vi går vidare. Har världens bästa läkare som kommer förlösa mig så det känns super hur det än blir.