• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Liten till
    Ellonbellon skrev 2015-06-25 21:32:50 följande:

Blev en vända till förlossningen då jag inte känt något på hela dagen i princip. Så fort jag fick på ctg grejerna började han leva loppan. Allt såg bra ut! Typiskt att behöva åka in, men första gången jag faktiskt varit orolig så det var ändå skönt att få checkat det.

Skönt att allt var bra!!

Ja blir man minsta orolig så ska man ju åka. Vi åkte ju för 2-3 veckor sedan just för att hon inte rört sig. Men väl därinne sparkade hon runt och grejade så till och med ctg:n tappade kontakten titt som tät, så vi fick hålla på 1h20min typ för att få en bra kurva men men så länge allt är bra så gör det inget att åka en sväng extra!
  • ohhello

Varit till sjukhuset fem vändor på 1 vecka. Lite trött nu. Fick iallafall svar på gallsyrorna, de var rätt förhöjda. Missade telefontiden till BM idag pga var på gravidmassage (skönt som fasiken!) så har inte frågat om medicinen ännu. Ska göra det imorgon, vill ju inte precis bli sämre om det verkligen är så att medicinen är okej.. fattar dock inte varför det skulle stå "ej för gravida" på dem isåfall. Jaja, det där reder vi ut imorgon. :)

Bebisen är sjövild i magen, är nu i v.35+2 & jag trodde det skulle börja bli trångt där inne nu men det verkar finnas utrymme för all sorts akrobatik ännu..

Jag ska på UL nästa vecka på onsdag, vet inte om det är TUL eller bara vanligt? Haha, har noll koll på skillnaden? Det är iallafall en del av den sista läkarundersökningen inför förlossningen. Ska bli fint att se den lilla igen.

• Ellonbellon

Jag vet inte om jag var jätteorolig egentligen, var nog mer att jag kände att det är bättre att kolla upp i tid än att vänta tills man verkligen blir superorolig. Men i alla fall så fick vi en fin kurva och han rörde sig massor så klart. Jaja, jag hoppas det inte blir fler vändor förrän det är dags ;)

Vad är TUL? Tillväxtultraljud??

Här är min mage idag då, 38+3 :)

• Moritzia

Så fina magar ni har allihopa! <3

Skönt att allt är bra med era bebisar, ni som åker in och kollar. Min är fortfarande busig, kanske liiiite mindre rörelser än tidigare men jag tänker att det beror på minskat utrymme där inne. Känner mig inte orolig iaf.

Nu har mitt bäcken återhämtat sig efter onsdagens dammsugning och jag är redo för helgens aktiviteter. Det blir väl till att städa lite mer och kanske äta en glass eller två haha! Hoppas ni får en toppenhelg! :)

• Liten till

Så fina magbilder alla lägger ut! Jag har fått bristningar från helvete denna gång
    Men det är det väl värt. 38+2 idag

• Mecros

Sovit skit i natt. Ligger kvar i sängen än. Haft förvärkar hela natten, vet ej om det varit regelbundet då jag somnat emellan så, så himla regelbundet kan det inte ha varit. Är en zombie nu. Någon mer med förvärkar titt som tätt?

• Mecros
    Liten till skrev 2015-06-26 11:09:29 följande:

Så fina magbilder alla lägger ut! Jag har fått bristningar från helvete denna gång smile4.gif
    Men det är det väl värt. 38+2 idag smile1.gifphp4Ha72874208.jpg

Vad fina magar ni har :)

Har du? Syns inga bristningar på bilden. Oavsett så är du fin.
  • komisska

Jag hade också förvärvar inatt, tror det var det iaf! Är i v 36(35+4). Trott att den lätta mensvärken har vart förvärvar men inatt krampade det som bara den! Mensvärk deluxe! Hyperventilerade o tårarna rann! Kom tre ggr o satt i ca 3 min per gång. Somnade mellan dock!

• Mecros
    komisska skrev 2015-06-26 12:16:44 följande:

Jag hade också förvärvar inatt, tror det var det iaf! Är i v 36(35+4). Trott att den lätta mensvärken har vart förvärvar men inatt krampade det som bara den! Mensvärk deluxe! Hyperventilerade o tårarna rann! Kom tre ggr o satt i ca 3 min per gång. Somnade mellan dock!

Okej. Påminn dig att andas och tänk på en person som gör dig lugn. Det gör jag, då gör det inte lika ont. Här om natten tänkte jag att om jag låtsas sover så kanske det slutar, haha man tänker konstigt när man är trött. Men det gjorde mig avslappnad.
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-06-26 11:14:48 följande:

Vad fina magar ni har :)

Har du? Syns inga bristningar på bilden. Oavsett så är du fin.

Tack kanske är mest jag som ser.