Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Blev en vända till förlossningen då jag inte känt något på hela dagen i princip. Så fort jag fick på ctg grejerna började han leva loppan. Allt såg bra ut! Typiskt att behöva åka in, men första gången jag faktiskt varit orolig så det var ändå skönt att få checkat det.
Varit till sjukhuset fem vändor på 1 vecka. Lite trött nu. Fick iallafall svar på gallsyrorna, de var rätt förhöjda. Missade telefontiden till BM idag pga var på gravidmassage (skönt som fasiken!) så har inte frågat om medicinen ännu. Ska göra det imorgon, vill ju inte precis bli sämre om det verkligen är så att medicinen är okej.. fattar dock inte varför det skulle stå "ej för gravida" på dem isåfall. Jaja, det där reder vi ut imorgon. :)
Bebisen är sjövild i magen, är nu i v.35+2 & jag trodde det skulle börja bli trångt där inne nu men det verkar finnas utrymme för all sorts akrobatik ännu..
Jag ska på UL nästa vecka på onsdag, vet inte om det är TUL eller bara vanligt? Haha, har noll koll på skillnaden? Det är iallafall en del av den sista läkarundersökningen inför förlossningen. Ska bli fint att se den lilla igen.
Jag vet inte om jag var jätteorolig egentligen, var nog mer att jag kände att det är bättre att kolla upp i tid än att vänta tills man verkligen blir superorolig. Men i alla fall så fick vi en fin kurva och han rörde sig massor så klart. Jaja, jag hoppas det inte blir fler vändor förrän det är dags ;)
Vad är TUL? Tillväxtultraljud??
Här är min mage idag då, 38+3 :)
Så fina magar ni har allihopa! <3
Skönt att allt är bra med era bebisar, ni som åker in och kollar. Min är fortfarande busig, kanske liiiite mindre rörelser än tidigare men jag tänker att det beror på minskat utrymme där inne. Känner mig inte orolig iaf.
Nu har mitt bäcken återhämtat sig efter onsdagens dammsugning och jag är redo för helgens aktiviteter. Det blir väl till att städa lite mer och kanske äta en glass eller två haha! Hoppas ni får en toppenhelg! :)
Så fina magbilder alla lägger ut! Jag har fått bristningar från helvete denna gång
Men det är det väl värt. 38+2 idag
Sovit skit i natt. Ligger kvar i sängen än. Haft förvärkar hela natten, vet ej om det varit regelbundet då jag somnat emellan så, så himla regelbundet kan det inte ha varit. Är en zombie nu. Någon mer med förvärkar titt som tätt?
Så fina magbilder alla lägger ut! Jag har fått bristningar från helvete denna gång
Men det är det väl värt. 38+2 idag
Jag hade också förvärvar inatt, tror det var det iaf! Är i v 36(35+4). Trott att den lätta mensvärken har vart förvärvar men inatt krampade det som bara den! Mensvärk deluxe! Hyperventilerade o tårarna rann! Kom tre ggr o satt i ca 3 min per gång. Somnade mellan dock!
Jag hade också förvärvar inatt, tror det var det iaf! Är i v 36(35+4). Trott att den lätta mensvärken har vart förvärvar men inatt krampade det som bara den! Mensvärk deluxe! Hyperventilerade o tårarna rann! Kom tre ggr o satt i ca 3 min per gång. Somnade mellan dock!
Vad fina magar ni har :)
Har du? Syns inga bristningar på bilden. Oavsett så är du fin.