Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Usch idag är en riktigt dålig dag för min foglossning.. Har inte haft såhär ont på länge utan det har bara blivit bättre och bättre sista tiden. Tyvärr får jag skylla mig själv då jag inte kunde låta bli att dammsuga lite igår. Det blir nog mest sängläge idag. Nåja, nedervåningen är någorlunda ren iaf ^^
Vecka 36+6 idag så går in i vecka 38 imorgon. Inatt fick jag verkligen en känsla av otroligt kraftig mensvärk. Har känt det lite då och då tidigare, men inatt höll det verkligen i sig och ville inte släppa. Antar att det är förvärkar som är på G. Gjorde det lite svårt att sova, hehe.
Försöker ta det så lugnt som möjligt. Så fort jag dammsuger eller gör nåt "aktivt" (haha) så får jag ont i bäckenet och det strålar ner mot benen. Men samtidigt vill man ju hålla det fint hemma. Nu kan ju den lille bestämma sig för att komma när som, och man vill ju att det ska vara fint när han väl får komma hem ;)
Fick åka på tillväxtultraljud i tisdags för min bm tyckte inte att sf måttet hade vuxit. Allt såg dock bra ut och enligt datorns beräkningar ligger vi exakt på den generella kurvan för veckan, eller ja, med 1,4% avvikelse så det var skönt!
G
Går in i vecka 38 idag! Känns som magen ha sjunkit lite eller är det inbillning tro ;p
Ellonbellon- spännande att något händer i allafall
Moritzia- hoppas du får vila idag så det känns bättre i morgon i allafall.
Faer- fin mage!!
Igår mådde jag så dåligt på kvällen! Spydde, hade världens förvärkar så nästan så jag tänkte börja klocka. Men då slutade det såklart. Irriterande men ändå bra, var helt slut så hade nog inte orkat en förlossning då
Sov sedan utan att vakna ända till halv 8 i morse så nu är jag rätt pigg igen. Så nu får det gärna sätta lite fart. Bara 12 dagar kvar, känns som en evighet!
Men idag är det torsdag så då städar vi och det kanske kan hjälpa till lite hoppas i allafall!
Ellonbellon- spännande att något händer i allafall
Moritzia- hoppas du får vila idag så det känns bättre i morgon i allafall.
Faer- fin mage!!
Igår mådde jag så dåligt på kvällen! Spydde, hade världens förvärkar så nästan så jag tänkte börja klocka. Men då slutade det såklart. Irriterande men ändå bra, var helt slut så hade nog inte orkat en förlossning då
Sov sedan utan att vakna ända till halv 8 i morse så nu är jag rätt pigg igen. Så nu får det gärna sätta lite fart. Bara 12 dagar kvar, känns som en evighet!
Men idag är det torsdag så då städar vi och det kanske kan hjälpa till lite hoppas i allafall!
Här är en till med förvärkar, trodde jag skulle få åka in inatt men det avtog efter ett tag;)
Idag var jag hos bm och mina levervärden såg bättre ut idag men däremot fick jag en tid till att göra ett TUL då mitt SF-mått inte har förändrats på 3 gånger, så på onsdag nästa vecka får vi ser vår bebis igen om hon inte behagar att komma innan dess förstås!
Blir ju såklart lite orolig, men min bm trodde att SF-måttet stod stilla pågrund av att magen sjunkit så mycket..
Någon annan som fått eller ska göra TUL?
Ja, det är fint att man känner att det i alla fall är något på gång, men samtidigt så undrar man ju hur länge det ska hålla på innan det verkligen är dags :P. Har också varit lite i tvivel om jag ska klocka, men det känns inte riktigt som att jag är där än.
Idag är det väldigt stilla i magen med många sammandragningar, ska se om jag får fart på honom eller om vi måste åka en vända och kolla upp. Hoppas vi slipper det, och han har dagar då han är lite segare. Är egentligen inte jätteorolig, men vill nog kolla upp det om han inte rör lite mer på sig under eftermiddagen. Han rör ju på sig om man puffar men det är väldigt motvilligt.
Här är en till med förvärkar, trodde jag skulle få åka in inatt men det avtog efter ett tag;)
Idag var jag hos bm och mina levervärden såg bättre ut idag men däremot fick jag en tid till att göra ett TUL då mitt SF-mått inte har förändrats på 3 gånger, så på onsdag nästa vecka får vi ser vår bebis igen om hon inte behagar att komma innan dess förstås!
Blir ju såklart lite orolig, men min bm trodde att SF-måttet stod stilla pågrund av att magen sjunkit så mycket..
Någon annan som fått eller ska göra TUL?
Såg att vissa av er fått anorlunda mått på tillväxten. Och att ni hade vikarier. Innan min bm gick på semester så sa hon att måtten kan bli lite olika för att det kan mätas anorlunda tydligen av olika barnmorsker. Jag har börjat bli så dan i magen på sista tiden. Idag har inte lillen varit lika rörlig som han brukar. Men jag oroar mig inte för mycket alls nuförtiden. Han visar att han lever och jag nöjer mig med det:) det är nog trångt för honom nu.
igår satte vi in isofix och bilbarnstol i bilen. Känner mig nästan lite euforisk hihi längtar vääldigt mycket nu. Men är ju ändå 3 1/2 vecka kvar till bf????
Kanske kommer en riktig omgång sparkar i em då. Vi får hoppas på det. Annars så är rådet här att dricka 3 glas iskallt vatten ich sedan lägga sig på vänster sida i 30 min. Det ska tydligen få fart på dem