Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Är också i v.34+6 idag. Mår bättre än på flera veckor! Visst det här med levern & kliandet, men annars. Orkade gå TVÅ längre promenader igår, idag har jag varit på picknick i skogen med mamma & hundarna, luftrörskatarren är så gott som borta & är bara liiiite slemmig i halsen nu. Fatta vad skönt att inte behöva sova sittandes/halvliggandes med 5 kuddar under huvudet!
Imorgon börjar min mammaledighet på riktigt, fast jag har ju redan skarvat lite med semester & sjukskrivning så vet inte om det kommer kännas annorlunda.
De ringde från sjukhuset idag och bokade tid till gyn-doktor åt mig till nästa vecka så att de får kolla närmare på min leverpåverkan. Huh. Först fick jag ju bara en telefontid, nu måste jag på besök. Nå, ska till barnmorskan imorgon igen, så får vi se vad hon säger om allt. Ett jäkla springande! :)
Min mammaledighet började i torsdags, men jag har varit sjukskriven så länge att det inte slog mig förrän igår att jag inte är sjukskriven längre. Sa till mannen att jag redan känner mig bättre ;).
Igår och genom hela natten och morgonen hade jag ordentlig mensvärk, men har inte hänt så mycket mer. Mannen jobbar sista veckan nu så jag hoppas lillen håller sig kvar till i alla fall nästa måndag (han jobbar natt i en vecka). Dessutom vill jag inte förkorta min mammaledighet så egentligen hoppas jag att han kommer på utsatt datum, inte en dag före det...
Här har natten varit bättre än på länge hade ont i morse som vanligt, men jag har sovit väldigt skönt! Varit med sonen på friidrottskola, och nu efter kom ösregnet inte gör det mig nåt, en bra bok och en skön solstol på altanen under plasttaket, där regnet smattrar som bara den. Helt underbart!
Var hos BM idag, allt ser bra ut. Sf-måttet var 35, hjärtljuden ligger stabilt på 135, hon tyckte bebis kändes normalstor och mina värden var också bra :)
Hoppas att jag inte behöver gå dit nästa vecka ;)
Fick idag en fruktansvärd smärta i vänstra sidan av magen som strålade ner i vänster ben. Kunde inte gå, fick stå still och sedan halta hem långsamt (var ute och plockade rabarber). Tänkte att om det är en förvärk så är det såhär ont i ca 1 minut. Men värken höll i sig ca 4 min. Sen efteråt är jag öm i vänstersidan. Någon som vet vad det kan vara? Är osäker på om det var en förvärk, hade ingen sammandragningar under tiden.. Bebisen har rört sig efteråt men blev ändå orolig. Har telefontid till bm om en timme, tänkte om någon vart med om liknande?
Hej alla! Hur mår alla nu sista veckorna innan det är dags?! Själv håller jag igång som vanligt, enda är att om jag går mycket börjar det sticka i fötterna och så sväller dom lite så det är typ det som hämmar mig ibland. Annars känner jag mig inte så gravid förutom magen som är ivägen överallt och att det är någon som sparkar där inne ???? 3 veckor kvar för mig nu!
Idag var jag till barnmorskan igen. Allt såg bra ut och bebisen har växt 1cm sen i torsdags, och jag har gått ner 0,5kg. Förmodligen för att jag inte är lika svullen längre. :)
Fick dock sitta & ta ctg-kurva pga viss oro barnmorskan hade (hade nämligen sjukt ont i höger sida när jag kom dit), och den visade att allt såg bra ut. Hade tydligen en sammandragning per 10e minut jag satt där, kände knappt av det dock. Gallsyre-värdena var fortfarande inte klara, vilket är ytterst märkligt?
Blev dessutom ombokad med sista ultraljud & läkarundersökning till nästa onsdag istället för om två veckor. Har dessutom tid hos barnmorskan igen på måndag.. nå, får lite motion iallafall (bor 2km från sjukhuset & promenerar dit oftast)!
Hej! Väntar fjärde barnet den 2 juli, en flicka! Mår bra men nu börjar det kännas obekvämt och otympligt. Yngsta barnet blev 15 månader idag så det är inte så mycket stillasittande här hemma direkt! :P
Började med Hallonbladste igår.. Och inatt började förvärkarna, inte haft nå innan. Är i vecka 37 nu (36+0). Jag vet inte om det är hallonbladsteet som gjorde att jag fick förvärkar men just att de kom på dan som jag började med det. Nu vågar jag inte dricka det förrän nästa vecka 37+0 ifall det skulle sätta igång nå. Hur har ni haft det?
Åh nu blir jag sugen på att prova hallobladste! Vart köper ni det? Är i v39 idag (38+0) så hon får gärna komma nu!! är beredd att prova olika knep, men precis som sist så lär väl inget funka. Der jag provade då var: kanelvatten (skitäckligt) sex, gå i trappor, äta kryddad mat, men inget hjälpte.
Är det bara jag som slår i magen i allting? Diskbänken, dörrkarmar, allt möjligt!
Nu vill jag bara hålla och snusa på bebis!
Mår ändå ganska skapligt tycker jag, de här sista veckorna har varit bättre än resten av graviditeten i allafall.