Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Jag har också gjort en gbp, fast några år sen nu, det var tidigt i 2010. Jag kan "kräkas" (Det kommer inte upp något om jag inte ätit just precis innan, oftast bara saliv), men har inte gjort det ännu under graviditeten. Jag har också problem med lågt socker, speciellt på morgonen men också eftermiddagen, kan få extrema blodsockerfall och skaka och vara kallsvettig och då brukar jag ha med mig dextrol som är druvsocker som finns att köpa på någon affär, typ ICA. Dextrol skjuter upp ditt socker i en tid så du hinner äta någonting som stabiliserar det, som t.ex en grov smörgås med matigt pålägg. I nödsituationer där jag inte har någonting annat än tillgå kan jag klara mig rätt länge på dextrol enbart.
Illamåendet kommer och går i vågor, men det är inte så illa att jag spyr.
Just idag är det yrseln som är det jobbigaste. Känner mig vimmelkantig och ofokuserad. Hungern och aptiten är också helt screwed nuförtiden. Ena stunden vill jag inte äta något alls, några minuter senare är jag vrålhungrig. Haha!
Just i denna stund har jag en våg av illamående, kanske för att jag sitter och känner efter ;)
Jag har också yrsel, hör det ihop med graviditeten? Jag har senaste dagarna känt mig jättekonstig och helt plötsligt snurrar allt till. Speciellt när jag ligger ner eller när jag reser mig upp lite för snabbt.
Jag har också yrsel, hör det ihop med graviditeten? Jag har senaste dagarna känt mig jättekonstig och helt plötsligt snurrar allt till. Speciellt när jag ligger ner eller när jag reser mig upp lite för snabbt.
Jag har också gjort en gbp, fast några år sen nu, det var tidigt i 2010. Jag kan "kräkas" (Det kommer inte upp något om jag inte ätit just precis innan, oftast bara saliv), men har inte gjort det ännu under graviditeten. Jag har också problem med lågt socker, speciellt på morgonen men också eftermiddagen, kan få extrema blodsockerfall och skaka och vara kallsvettig och då brukar jag ha med mig dextrol som är druvsocker som finns att köpa på någon affär, typ ICA. Dextrol skjuter upp ditt socker i en tid så du hinner äta någonting som stabiliserar det, som t.ex en grov smörgås med matigt pålägg. I nödsituationer där jag inte har någonting annat än tillgå kan jag klara mig rätt länge på dextrol enbart.
Ville bara säga till alla er andra som också mår illa och kräks att jag har idag testat Postafen! Herregud vilken bra dag jag har haft!!! Typ allt illamående är borta! :) Har till och med kunnat kolla på lite recept till julbak och mat!! Har förstått att alla inte blir hjälpta av det men för mig gör det uppenbarligen det!!
Idag är första gången jag kräktes litegrann. Hulkade hela backen upp till jobbet och när jag precis kommit upp så kom kräket. Att jag aldrig lär mig, jag måste få i mig någonting direkt på morgonen i matväg annars blir det såhär. Men jag har alltid haft svårt att äta på morgonen. Tips? Känner inte att jag behöver ta läkemedel eller åksjukeband som läget är nu. För jag mår bara illa när jag är hungrig eller om magen är tom.
Hej!
Får man vara med här? Har bf den 6 eller 9 juli, hoppas på 6 då det är min pappas födelsedag
Är 29år och har en son född -08.
7+0 idag och ny vecka. Vecka 8 och än har jag sluppit illamåendet *peppar peppar*. Vågar dock inte andas ut helt än. Har onda bröst - ajaj! Och växtvärk i livmodern. Har även dragit på mig en förkylning och känner mig klubbad.
Till er som mår illa (har erfarenhet av illamående förra graviditeten.. hela långa graviditeten) se till att alltid ha något vid sängkanten som ni kan äta innan ni stiger upp (för mig fungerade digestive kex rätt bra) och att ni har med er något litet när ni är iväg tex. nötter, russin, tablettaskar, kex..
Sedan äta lite men ofta (aldrig vara hungrig men heller aldrig bli för mätt). Ingefära hjälper en del. Jag åt mycket flytande som nypon- och blåbärssoppa, redda soppor. Kokt kyckling och kokt ris.
Och ring bm. Det finns hjälp att få när illamåendet påverkar vardagen. Jag fick lergigan comp och det hjälpte något och även om det bara är något så är det definitivt bättre än inget.
Välkommen och grattis till alla nya!
Jag ligger hopplöst efter här sen jag gjorde uppehåll för morfars begravning och orkar inte läsa ikapp just nu. Ville bara att ni skulle veta att ni kan PM:a mig hur jag hittar er på facebook eller er mejladress om ni är intresserade av våran hemliga facebookgrupp. Att den är hemlig betyder att ingen kan hitta den, ingen kan se att ni är med och det är bara medlemmar i gruppen som får se vad vi postar i sitt flöde.
Hihi jag hade bf 6/7-14.. Känns som att det var igår jag satt och hulkade och bara ville kräka på allt vad jul hette. Tuggade postafen och sniffade ingefära hela dagarna, hjälpte mig ingenting, sen en vacker dag runt v. 14 så var illamåendet som bortblåst. ;) Blir helt nostalgisk när jag läser vad ni skriver haha. Njut av den här tiden, det går så himla fort, snart ligger ni med era bebisar på bröstet och andas ut. Lycka till!!!
Välkommen och grattis till alla nya!
Jag ligger hopplöst efter här sen jag gjorde uppehåll för morfars begravning och orkar inte läsa ikapp just nu. Ville bara att ni skulle veta att ni kan PM:a mig hur jag hittar er på facebook eller er mejladress om ni är intresserade av våran hemliga facebookgrupp. Att den är hemlig betyder att ingen kan hitta den, ingen kan se att ni är med och det är bara medlemmar i gruppen som får se vad vi postar i sitt flöde.