Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
God morgon
Är det någon mer som i v 11 ungefär har haft lite mer molvärk igen? Har ont haft någon alls i stort sett sen precis när jag plussade, men igår och nu känns det lite sådär till och från. Inte superont, men mer molvärk.
Jag hade växtvärk denna veckan ( vecka 9) har inte haft det sen ibörjan. Detta höll i sig i tre dagar sen släppte det.
Okej, nu komer jag med en gnällig fråga. (så ni som inte vill läsa gnäll, hoppa denna) för mig är det okej, alla mår inte som prinsessor hela graviditeten :)
Är det någon mer än jag som fått problem med magen? Jag har alltid haft en strulig mage men under åren lyckats få hyfsad ordning på den. Men sedan jag plussade har det varit en bergochdalbana minst sagt. I dagens läge tampas jag med att inte kunna gå på toaletten i 3 dagar sen 2 dagar är jag ganska hård och sen får jag akut vattnig diarré och sen börjar det om... och utöver det en jäklas massa gaser... :/
Någon mer eller är det bara för mig magen strular?
Jag hade mest molvärk i värkande, i vecka 8 och nu igen i vecka 11 :)
Hej!!
Hoppar in i den här tråden. Är i v.8+5 och är beräknad till 20-21 juli. Har vart på ett vul och hon trodde att jag är drygt en vecka kortare gången. Men det var ett litet hjärta där inne.
Mår riktigt illa både när jag är hungrig och äter lite för mycket. Längtar tills det går över...
Det är vårt tredje barn. Våra första är 7 och 5,5 år. På julaftonsmorgon ska de få ett paket som berättar att de ska få ett småsyskon i slutet på sommaren! Ska bli så himla mysigt attberätta för dem och ha dem delaktiga i det här!!
Hehe, här är en till som känner av att magen krånglar nu när man är gravid. Dock inte så illa att jag får diarre eller liknande tack och lov.
Har mått väldigt bra den gångna veckan i övrigt, inte haft så mycket illamående. Kan få äckelkänslor över viss mat ibland, och känner av lite halsbränna om kvällarna. Fick köpa hem Galieve igår. Var väldigt nära på att spy igårkväll också, men klarade mig, phew.
Magen börjar synas lite, om än bara för mig och mannen som kan se mig naken, hehe. Det är kul! Som en liten liten bula under naveln :)
Är nu i 8+3!
På onsdag går jag in i vecka 12. Min BM sa att jag skulle äta folsyra hela v12.
Hoppas att magen blir lugnare när jag slutar med folsyra.
Skönt att höra att så många verkar ha strul med magen, eller det är förstås jobbigt men känns lite lugnande iaf :)
Idag har vi varit på kub i göteborg och fick preliminärt besked att det var en väldigt låg risk och att vi även blev framflyttade en dag :) så idag är vi jätteglada och är i v. 12 (11+3), bebis hjärta slog jättefint och sparkade med ben och armar :)
Skönt att höra att så många verkar ha strul med magen, eller det är förstås jobbigt men känns lite lugnande iaf :)
Idag har vi varit på kub i göteborg och fick preliminärt besked att det var en väldigt låg risk och att vi även blev framflyttade en dag :) så idag är vi jätteglada och är i v. 12 (11+3), bebis hjärta slog jättefint och sparkade med ben och armar :)
Jag var på vul idag, helt fantastiskt!! Fick jättefina bilder, och fick se massor av häftigt! Hur blodet pulserade i navelsträngen, hjärtat som slog, en bebis som vinkade här är bilden där man ser hela bäst