• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Maddss
    KramKolan skrev 2014-12-16 22:26:46 följande:
    I v.6 var jag på hälsosamtal. Då fick man papper, bok och massa info.

Idag på inskrivningen var det mer info. Sen tog hon vikt, längd, stick i armen (tre rör blod tog hon), stick i fingret och ett urinprov.

Jag hade bra järnvärde och socker. Det kändes bra. De andra provsvaren dröjer.

Nästa "träff" är ultraljudet och efter det är det inget förrän i typ början på april.

Kul att allt är igång! smile1.gif
    Va tur jag har alla er som går på kontroller före mig så jag kan fråga er :)

Jag går in i 11+0 på torsdag (om nu inte bm vill ändra på det imorgon)

dessa veckor och datum för bf fick jag efter tidigt vul. Någon kanske vet om bm föredrar att räkna på sitt sätt eller efter tidigt vul?
  • Lady_SW

Jag är också väldigt hård i magen sen en vecka tillbaka, har aldrig problem annars. Men det har med matsmältningshormonerna att göra, de blir långsammare under graviditeten. Det enda man kan göra är att äta mer fibrer ifrån grönsaker, frukt, fullkorns-ceralier samt bönor och andra baljväxter. Så det är bra att många av er är sugna på frukt och sallad då Sedan är ju det viktigt att röra på sig, en 30 min promenad om dagen eller lite rörelse- och styrketräning är jättebra när man är gravid. Det vill säga om man orkar, hehe! Fina UL bilder ni lagt upp <3 vågar inte lägga upp min stackars bild... Bebisen syns knappt, var taget runt 6+2 eller 3 något sådant trodde gyn. Hoppas nästa blir bättre!

• Maddss

Då blev jag flyttad ett par dagar bakåt. De va ett evigt flyttande fram och tillbaka. Men ska på ultraljud i början av januari igen, så får vi se om vi ska flytta bf igen...

Så då va jag tillbaka på 10+4 idag och bf 10/7

Tur att jag fick en mysig bm iaf :)

• AnLiOt
    Maddss skrev 2014-12-17 19:24:16 följande:

Då blev jag flyttad ett par dagar bakåt. De va ett evigt flyttande fram och tillbaka. Men ska på ultraljud i början av januari igen, så får vi se om vi ska flytta bf igen...

Så då va jag tillbaka på 10+4 idag och bf 10/7

Tur att jag fick en mysig bm iaf :)

Då är vi på exakt samma dag!
  • Maddss
    AnLiOt skrev 2014-12-17 19:50:19 följande:
    Då är vi på exakt samma dag! smile1.gif
    Va roligt :)
  • Trisp

Hej!

Jag har nu skapat en FB grupp för oss som är Stockholmsmammor och runt 40-den är hemlig dvs om du skriver i den kan inga andra än de som är i gruppen se det du skriver och ingen annan kan se att du är med i gruppen.

Det du gör är att du skriver ett meddelande till mig Trisp här på fl med ditt FB namn- sedan lägger jag till dig som vän på fb. När du har accepterat min vänförfrågan på fb så kan jag lägga till dig i gruppen. Vore kul om vi blev ett litet Stockholmsmamma gäng för oss 40 + eller runt där????

• KramKolan
    Maddss skrev 2014-12-16 22:30:45 följande:
    Va tur jag har alla er som går på kontroller före mig så jag kan fråga er :)

Jag går in i 11+0 på torsdag (om nu inte bm vill ändra på det imorgon)

dessa veckor och datum för bf fick jag efter tidigt vul. Någon kanske vet om bm föredrar att räkna på sitt sätt eller efter tidigt vul?
    Enligt min bm så räknar de efter mensen fram till rul. Därefter går man efter det.
  • Maddss
    KramKolan skrev 2014-12-17 22:19:09 följande:
    Enligt min bm så räknar de efter mensen fram till rul. Därefter går man efter det. smile1.gif
    Jag var på ett tidigt rul så det är efter det dem går. Men de va ju lite svårt att mäta eftersom korven va så liten. Så då uppskattades jag vara 7+1 eller 7+5 och så skrev han in 7+2 i journalen men sa 7+4 till oss...

Eftersom jag hade oregelbunden mens så valde de att gå på detta ist. Men ska på ul 2/1 igen så då blir det nog lättare att mäta när korven blivit större.

Det är allt en virrig värld :)
  • KramKolan
    Maddss skrev 2014-12-18 05:19:37 följande:
    Jag var på ett tidigt rul så det är efter det dem går. Men de va ju lite svårt att mäta eftersom korven va så liten. Så då uppskattades jag vara 7+1 eller 7+5 och så skrev han in 7+2 i journalen men sa 7+4 till oss...

Eftersom jag hade oregelbunden mens så valde de att gå på detta ist. Men ska på ul 2/1 igen så då blir det nog lättare att mäta när korven blivit större.

Det är allt en virrig värld :)
    Men rutinultraljudet är ju runt v.17-18 för att de flesta bebisar är typ lika stora då. Så det borde inte vara det du varit på så tidigt.

Du får berätta vad ni gick på sen. Kommer gå fint!!
  • jag och mina små

Igår var jag på inskrivning. Karln var med och han vill vara med på varje besök. Vi gick härligt bemötande och blivande pappan kände sig som en i rummet.

Ingen viktökning, ingen äggvita, bra blodsockervärde, lågt blodtryck (inom normala) men lågt för att vara jag.

Illamåendet hägrar ännu.

Svar på tråden Bf juli 2015