Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Jag är också väldigt hård i magen sen en vecka tillbaka, har aldrig problem annars. Men det har med matsmältningshormonerna att göra, de blir långsammare under graviditeten. Det enda man kan göra är att äta mer fibrer ifrån grönsaker, frukt, fullkorns-ceralier samt bönor och andra baljväxter. Så det är bra att många av er är sugna på frukt och sallad då Sedan är ju det viktigt att röra på sig, en 30 min promenad om dagen eller lite rörelse- och styrketräning är jättebra när man är gravid. Det vill säga om man orkar, hehe! Fina UL bilder ni lagt upp <3 vågar inte lägga upp min stackars bild... Bebisen syns knappt, var taget runt 6+2 eller 3 något sådant trodde gyn. Hoppas nästa blir bättre!
Då blev jag flyttad ett par dagar bakåt. De va ett evigt flyttande fram och tillbaka. Men ska på ultraljud i början av januari igen, så får vi se om vi ska flytta bf igen...
Så då va jag tillbaka på 10+4 idag och bf 10/7
Tur att jag fick en mysig bm iaf :)
Då blev jag flyttad ett par dagar bakåt. De va ett evigt flyttande fram och tillbaka. Men ska på ultraljud i början av januari igen, så får vi se om vi ska flytta bf igen...
Så då va jag tillbaka på 10+4 idag och bf 10/7
Tur att jag fick en mysig bm iaf :)
Hej!
Jag har nu skapat en FB grupp för oss som är Stockholmsmammor och runt 40-den är hemlig dvs om du skriver i den kan inga andra än de som är i gruppen se det du skriver och ingen annan kan se att du är med i gruppen.
Det du gör är att du skriver ett meddelande till mig Trisp här på fl med ditt FB namn- sedan lägger jag till dig som vän på fb. När du har accepterat min vänförfrågan på fb så kan jag lägga till dig i gruppen. Vore kul om vi blev ett litet Stockholmsmamma gäng för oss 40 + eller runt där????
Igår var jag på inskrivning. Karln var med och han vill vara med på varje besök. Vi gick härligt bemötande och blivande pappan kände sig som en i rummet.
Ingen viktökning, ingen äggvita, bra blodsockervärde, lågt blodtryck (inom normala) men lågt för att vara jag.
Illamåendet hägrar ännu.