Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Förlåt för världens mest negativa inlägg. Har ju faktisk nåt positivt med. Sonen har varit en ängel hela dagen, t.o.m fixat lunch själv bär jag låg på soffan. Och vår julgran är super super fin! Ska kläs i morgon.
Blir man nå sur eller?! Först får vi erbjudande att göra kubtestet, och funderar och funderar. Så bestämmer vi oss. Nu hade min barnmorska fått svar från akademiska i Uppsala. "Vi tar inte emot kvinnor under 35 under den här perioden, för det är jul"!
Jag förstår att de tider som finns går till de över 35, MEN varför skulle vi då ens erbjudas en tid?! Så jävla klantigt! Nu hade vi ju bestämt oss... Vet inte om vi ska skita i det nu eller ringa till någon klinik i Sthlm som barnmorskan hänvisade till. Åhhhh så frustrerad och arg, har dessutom mått illa HELA dagen och kräkts 2 ggr eftersom jag inte vill äta för allt verkar så äckligt!
Efter att ha haft jättejobbigt illamående och mycket molvärk så har det plötsligt slutat. Jag fick Legrigan comp utskrivet. Samma sekund som jag hämtade ut den så slutade jag må illa. Tredje dagen utan illamående och molvärk nu. Är i v.9+4...
Tror ni att jag kan vara lugn ändå, jag kanske oroar mig i onödan...?
Va irriterande att de ens bad er överväga... Har ni bestämt hur ni ska göra nu..?
Efter att ha haft jättejobbigt illamående och mycket molvärk så har det plötsligt slutat. Jag fick Legrigan comp utskrivet. Samma sekund som jag hämtade ut den så slutade jag må illa. Tredje dagen utan illamående och molvärk nu. Är i v.9+4...
Mina symtom minskade väldigt mycket denna veckan också ( gick in i vecka 10 i måndags) har inte mått illa så mycket och har faktist kunnat äta! Känner mig lite piggare också. Tror det är vanligt att ju närmare vecka 12 man kommer ju mer avtar symtomen och man börjar må lite bättre igen.
Heej alla goa o glada!
Jag har en liten fråga, det är så att jag är i vecka 12 och har jätte ont när jag ligger på rygg känns som stötar längst ner på ryggen. Någon mer än jag som känt/ känner så ? Kram
Heej alla goa o glada!
Jag har en liten fråga, det är så att jag är i vecka 12 och har jätte ont när jag ligger på rygg känns som stötar längst ner på ryggen. Någon mer än jag som känt/ känner så ? Kram
Jag går där också! Var på inskrivningssamtal idag. Vilken barnmorska har du? Min heter Liss.jag är i vecka 10 ( 9+3 ) och har bf 19 juli.