• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Stokke

Å vad kul att det blev bra.

Vi funderar på om vi ska säga något eller ej, så nervös för att BM ska säga tyvärr på måndag.

Familjen träffas inte förens den 20 januari igen.

Å jag vill berätta för min familj först. Då det är deras första barnbarn. Makens familj ska vi berätta för den 2/1 om allt är ok.

För makens familj är detta det 6:e barnbarnet så svärmor kommer inte hoppa av lycka precis. Dock är det makens och mitt första.

Ha en fin jul allihopa.

• Jko

Ja nu har vi berättat för familjerna våra att vi väntar smått!
    Hade slagit in ultraljuds bilden i ett paket.
    Vi firade jul tillsammans med min sambos familj detta år  och filmande
    reaktionen på blivande farmor :) Jätte glad blev hon!!
    Eftersom vi inte firade med min familj så bad jag min syster (som va den enda som visste) att filma stunden de öppnade paketet! Kul att ha kvar så man kan titta tillbaka :)

Så känns skönt att några fler vet nu, så man inte behöver smyga med det på samma sätt! Visst har det varit spännande i sig, men samtidigt lite ensamt.

Resterande vet jag inte när vi ska berätta för.
    Vi har fått inbokat RUL i början på februari så det kanske blir då, om det inte börjar synas allt för mkt. Tycker mig redan känna en liten kula.
    Är idag i vecka 12+3

Hur har det gått för er andra som skulle berätta på julafton?? :)

• Stokke
    Jko skrev 2014-12-25 17:28:41 följande:

Ja nu har vi berättat för familjerna våra att vi väntar smått!
    Hade slagit in ultraljuds bilden i ett paket.
    Vi firade jul tillsammans med min sambos familj detta år  och filmande
    reaktionen på blivande farmor :) Jätte glad blev hon!!
    Eftersom vi inte firade med min familj så bad jag min syster (som va den enda som visste) att filma stunden de öppnade paketet! Kul att ha kvar så man kan titta tillbaka :)

Så känns skönt att några fler vet nu, så man inte behöver smyga med det på samma sätt! Visst har det varit spännande i sig, men samtidigt lite ensamt.

Resterande vet jag inte när vi ska berätta för.
    Vi har fått inbokat RUL i början på februari så det kanske blir då, om det inte börjar synas allt för mkt. Tycker mig redan känna en liten kula.
    Är idag i vecka 12+3

Hur har det gått för er andra som skulle berätta på julafton?? :)

Vad kul att det gick bra att berätta ! Ännu roligare med en film.

Vi berättade för min familj igår och alla blev jätte glada. Känns toppen!

Min syster som är 26 är ungar i min familj. Å varje år säger mamma att de yngsta får julklappar, syster 26 och jag 31. Så jag spann vidare på det och sa -nästa år får ni gärna köpa en massa julklappar förhoppningsvis. Alla förstod

Kram kram
  • chilibean

Hej, jag går in i v 13 idag och mina bröstvårtor har blivit mörka och stora...och just bröstvårtan är lite öm...idag upptäckte jag typ gulvita skorpa på bröstvårtan som man kan pilla bort Obestämd . Inte kan det väl vara mjölken redan??

• sassabrassa
    bullenochgrisen skrev 2014-12-22 13:47:00 följande:

Och jag i vecka 11 idag :) ska du på vecka 20 träffen?vilket datum i så fall?

Tror jag ska på v 20kursen men har ej kollat på datumen än! Du då?
  • bullenochgrisen

Ja jag vill gärna gå men har inte bestämt datum än heller.

sassabrassa skrev 2014-12-25 22:15:20 följande:

Tror jag ska på v 20kursen men har ej kollat på datumen än! Du då?

• Sarah1990

Tjejer, när ska ni på ert första ultraljud?

I vårt landsting blir alla erbjudna ett KUB-test vilket vi tackat ja till (kommer dock avstå från fostervattenprov ifall det skulle bli aktuellt då vi endast vill se att det är ett barn och inte typ en cellklump). Så vårt första ultraljud är inplanerat den 5e januari! :D

• Ningo
    Sarah1990 skrev 2014-12-26 12:48:47 följande:

Tjejer, när ska ni på ert första ultraljud?

I vårt landsting blir alla erbjudna ett KUB-test vilket vi tackat ja till (kommer dock avstå från fostervattenprov ifall det skulle bli aktuellt då vi endast vill se att det är ett barn och inte typ en cellklump). Så vårt första ultraljud är inplanerat den 5e januari! :D

Spännande jag ska på ultraljud 2/2 längtar så mkt.
Svar på tråden Bf juli 2015