• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Stokke

Jag hjälpte maken att lyfta en tung gavel i dag. Inte långt och inte länge. Men jäklar vad det hugg till i magen på vänster sida. Blev jätte orolig.

• Faer

Är nu i vecka 18 och bara 17 dagar kvar till rul!!! Längtar som ett tok! Har inte känt något fladder eller något än så jag hoppas verkligen allt är okej! Dock har jag haft ont över hela magen ett par dagar nu som kommer och går under dagarna, gjorde mest ont bär jag tog i lite.. Har ett fysiskt tungt jobb så börjar bli lite orolig!

• Frida84

Hej alla!

Jag är i vecka 16 och bär mitt andra barn och tyckte det kunde vara roligt att följas åt med andra med BF i juli! Kul att ni var så många! :)

Vart bor ni alla? Själv är jag bosatt i Eskilstuna! :)

• Frida84

Själv fick jag min tid till ultraljud på inskrivningen för en vecka sedan. Tiden var bokad till vecka 19 (går in i v 20 dagen efter!).

Lycka till!

Liten till skrev 2015-01-29 15:46:25 följande:

Här bokar bm in tiden för RUL på inskrivningen runt V8-10. Ring och fråga!

• Jko

8 dagar kvar till RUL, kan knappt vänta längre!!!...
    Känns både väldigt nervöst och spännande, man vill ju att allt ska vara bra :)
    Nu går min mage inte dölja längre, tycker att den bara nu på några dagar
    ha som (ursäkta ordval) men "ploppat ut" Och nu har jag en redig kula. Är i vecka 18. Går in i vecka 19 på måndag.

Ska på firma fest för hela företaget nästa lördag, och gissar att man säkert kommer att få ngn kommentar då ;)

• pompom

Åh ni måste berätta sen hur det var på RUL, så himla spännande!
    Har också inte riktigt förstått hur man räknar det där med gravidveckor och upptäckte att jag tydligen är i gravidvecka 16 och inte 15 som jag trodde! :)
    Kram på er!

• Jko
    pompom skrev 2015-02-01 12:33:02 följande:

Åh ni måste berätta sen hur det var på RUL, så himla spännande!
    Har också inte riktigt förstått hur man räknar det där med gravidveckor och upptäckte att jag tydligen är i gravidvecka 16 och inte 15 som jag trodde! :)
    Kram på er!

Absolut! Ska försöka lägga upp bild när vi varit på RUL :)
    Sjukt ändå hur fort veckorna börjar gå nu. I början kändes det som en enda
    lång evighet, och nu har man snart gjort halva!! Galet.
  • Saga84

Hallå alla blivande mammor!

Så roligt att läsa att så många har känt av den lille krabaten där inne.

Själv så är jag i vecka 19 och har inte känt nåt än.

Ska på RUL på onsdag ska bli så himla spännande, man vill ju ändå ha en liten bekräftelse att där är nån där inne.

Jag har faktiskt vid ett flertal tillfällen kissat på Stickan igen för det här känts så overkligt. Är det fler som har gjort det kanske? :)

• hallonlakrits1
    Jko skrev 2015-02-01 00:55:04 följande:

8 dagar kvar till RUL, kan knappt vänta längre!!!...
    Känns både väldigt nervöst och spännande, man vill ju att allt ska vara bra :)
    Nu går min mage inte dölja längre, tycker att den bara nu på några dagar
    ha som (ursäkta ordval) men "ploppat ut" Och nu har jag en redig kula. Är i vecka 18. Går in i vecka 19 på måndag.

Ska på firma fest för hela företaget nästa lördag, och gissar att man säkert kommer att få ngn kommentar då ;)

Jag längtar så mycket till nästa RUL jag också, om två veckor! Jag är också i vecka 18 och går in i vecka 19 imorgon måndag, och min mage syns också väldigt väl, så det handlar verkligen om vilka kläder jag bär, är tröjan det minsta tajt så syns det. I och med att magen känns rätt framträdande redan nu, så undrar jag hur det blir sen? Tungan ute
  • hallonlakrits1
    Saga84 skrev 2015-02-01 17:51:41 följande:

Hallå alla blivande mammor!

Så roligt att läsa att så många har känt av den lille krabaten där inne.

Själv så är jag i vecka 19 och har inte känt nåt än.

Ska på RUL på onsdag ska bli så himla spännande, man vill ju ändå ha en liten bekräftelse att där är nån där inne.

Jag har faktiskt vid ett flertal tillfällen kissat på Stickan igen för det här känts så overkligt. Är det fler som har gjort det kanske? :)

Jag går in i vecka 19 imorgon och har inte heller känt något än, inte något som jag säkert kan säga att det är den lille. Det är ju mycket annat som händer i magen med. Har läst att det ex. både kan bero på var livmodern är (om den är i framvägg) och fostrets position som kan innebära att sparkar går mot ryggen istället, och då är det inte lätt att känna.. Det är dom som tydligen inte känner något förrän vecka 26, så man är ju nyfiken på när det ska ske för en själv.
    Förstår den overkliga känslan, för mig känns det också rätt abstrakt ännu. Men magen börjar bli större och större och det gör att det känns verkligare Glad
Svar på tråden Bf juli 2015