Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Oja, hinner typ gå en dag så har man fått tillbaka sitt stubb under armarna
Sen har jag även märkt av ljust, ljust dunigt hår över hela magen, märkte de för ca 2veckor sedan. Man känner sig lite som en monkey ibland! ;) Då jag inte alls är van att vara såhär hårig!
Sen har jag mått bra nu i 2 dagar, hoppas verkligen att det är min tur att säga adjö till det gräsliga illamåendet för det förpestar verkligen hela dagen.
Min mage känns jätte stor nu, stod framför spegeln nyss och nu går det inte ens dra in magen längre. Ser ut som att jag är längre gången än vad jag är!
Hur börjar era magar vara?
Hihi, jag har också fått lite ljust fjun på magen Har heller aldrig haft problem med behåring, jag hoppas bara det försvinner efter födseln.
Magen börjar puta ut faktiskt, speciellt på kvällen. Igår låg jag på soffan och kände efter lite, ville så gärna känna den lilla. Jag tror faktiskt jag gjorde det, verkar tidigt då jag bara är i v 14. Men kändes precis som ett litet fladder i vatten som många beskrivit.
En annan fråga; äter alla ni vitamintillskott för gravida? Rekommenderas det alla? Jag har läst så många studier genom min utbildning om hur negativt det kan vara med tillskott av vitaminer och mineraler om man inte har ett behov, kan i vissa fall leda till förgiftning. Har man tagit blodprover och man har lågt av vissa ämnen är det ju toppen, men man ska aldrig ta det för säkerhetens skull! Dessutom innehåller de flesta av dom multivitaminer och pre-natal vitaminer jag kikat på över RDI (rekommenderat dagligt intag) på nästan alla vitaminer och mineraler. Man får ju sedan i sig mer via maten och ligger på så viss på överskott varje dag. Jag äter väldigt varierad kost med mkt frukt och sallad nu när jag inte mår illa längre. Känns liksom onödigt då... Hur tänker ni? Vad har ni blivit rekommenderade?
Nej jag äter inga extra vitaminer. Är dessutom urdålig på grönsaker, men äter nån frukt om dagen i allafall. Men på nåt sätt så blev sonen frisk trots detta så kag hoppas på samma nu
En annan fråga; äter alla ni vitamintillskott för gravida? Rekommenderas det alla? Jag har läst så många studier genom min utbildning om hur negativt det kan vara med tillskott av vitaminer och mineraler om man inte har ett behov, kan i vissa fall leda till förgiftning. Har man tagit blodprover och man har lågt av vissa ämnen är det ju toppen, men man ska aldrig ta det för säkerhetens skull! Dessutom innehåller de flesta av dom multivitaminer och pre-natal vitaminer jag kikat på över RDI (rekommenderat dagligt intag) på nästan alla vitaminer och mineraler. Man får ju sedan i sig mer via maten och ligger på så viss på överskott varje dag. Jag äter väldigt varierad kost med mkt frukt och sallad nu när jag inte mår illa längre. Känns liksom onödigt då... Hur tänker ni? Vad har ni blivit rekommenderade?
Jag dricker tran, för jag är så otroligt dålig på att äta fisk. Men det var bm som sa att jag skulle göra det.
Åt folsyra till typ vecka 15, men sen fick det räcka...
Det är det enda :)
Ok, tack tjejer. Då behöver jag inte knapra massa vitaminer då. Skönt
Hej! Får man hoppa in här? :) väntar 1:a barnet och har bf 19 juli så är i mitten av vecka 15 :) finns det någon Facebook grupp för oss med bf i juli? :)
Välkommen! Vi har samma bf :) vad kul hihi :)
Hur har du haft det hittills i graviditeten?
Hej! Får man hoppa in här? :) väntar 1:a barnet och har bf 19 juli så är i mitten av vecka 15 :) finns det någon Facebook grupp för oss med bf i juli? :)
Idag gick jag ut med det offentligt på Fb bland annat, fick verkligen jättebra respons från många! Känns skönt att slippa smyga