• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • VB52015
    tjugofemton skrev 2015-01-20 08:37:50 följande:

Gick in i v 14 idag (13+0).. Känner dock inte livmodern eller ser den.. Men så är jag lite överviktig också.. Bör man känna den nu? Är som lite orolig..

Precis ovanför blygdbenet kan du känna en liten bula, inte mycket men lite. Ligger på rygg och böj på dina knän, alltså rumpa och fötter mot madrassen, hitta först benet kant och vandra försiktigt upp mot naveln, men bara någon centimeter! Lycka till
  • Lady_SW
    Jko skrev 2015-01-20 20:04:31 följande:
    Haha så kul att du säger det!!
    Trodde bara att jag inbillade mig. Jag har "själv fall" i vanliga fall med det har blivit betydligt värre under graviditeten.. Hoppas det inte är ngt bestående för det är inte kul med lockar mitt i det hår som är platt ;)

Så jag är inte ensam då jag har läst om dom som får behålla den nya kvalitén på håret, för en del försvinner det. Jag hade lockigt hår när jag var yngre, blir det i hela håret har jag inga problem med det. Behåller det gärna, men ser lustigt ut med de raka längderna nu..
  • Liten till

Jaha så var man vips i v 17

Är hemma idag igen, har en son med krupphosta och feber sen i helgen. Så efter att ha vaknat av att han kommer in och hostar och frågar själv efter medicinen så beslöt jag att vi är hemma resten av veckan.

Igår var jag på ett extra ul, har drömt om missfall och döda bebisar i 1 1/2 vecka nu och inte sovit en hel natt. Har varit lite orolig sen mkp. Men som vanligt så var personalen underbar på ackis pch en lite sträckteaog och bökade runt som bara den därinne

Tog några kort som blev dåliga, men fick en filmsnutt som är superbra. Så nu har jag äntligen sovit hela natten!!

Har endast lite foglossning, annars inga symptom alls.

Hur mår ni andra förutom håret hos vissa jag läste om (mitt hänger och ser bara riktigt risigt ut.)

• Lady_SW

Skönt att du fick se bebisen och kan sova nu

Jag mår bra sen jag gick in i v 14, innan dess mådde jag illa av allt och åt väldigt lite. Nu känner jag mig hungrig och sugen jämt och får försöka bromsa mig lite istället

Sen utöver håret på huvudet så tycker jag även håret under armarna, benen och "fiffi" ???? växer fortare och blivit lite mörkare/mer. Någon annan? Har väldigt ljust och lite hår sedan innan. Kommer det gå tillbaka till det tro??

• Ellonbellon

Jag mår ganska bra. Lite humörsvängningar, drömmer massor av knepiga drömmar.
    Har foglossning, men fått lite övningar av jordemor så jag sträcker ut varje kväll, och det har blivit lite bättre faktiskt. Kan dock inte gå så långt och att stå för länge gör att svanken värker rejält.

Svårt att ligga och sitta i soffan, tidigare kunde man ju sitta som man önskade men nu känns det i höfterna.

Håret tycker jag inte påverkats så mycket, kanske lite mer lockigt, men har ju haft det förut så vet inte riktigt... Däremot har jag hormonhuvudvärk from hell ungefär 3 dagar var eller varannan vecka. INGET hjälper. Det är helt fruktansvärt.

Tuttarna typ sticker hela tiden. Det värker lite i magen, som att den växer. Lyssnade på ett väldigt starkt och fint hjärta igår!

Om två veckor är det dags för RUL. Längtar som bara den, vill veta att allt ser fint ut och vad det blir för sort :) Tror också att jag känner bebisen, men är inte helt säker :)

• tjugofemton
    Lady_SW skrev 2015-01-21 09:51:19 följande:

Skönt att du fick se bebisen och kan sova nu

Jag mår bra sen jag gick in i v 14, innan dess mådde jag illa av allt och åt väldigt lite. Nu känner jag mig hungrig och sugen jämt och får försöka bromsa mig lite istället

Sen utöver håret på huvudet så tycker jag även håret under armarna, benen och "fiffi" ???? växer fortare och blivit lite mörkare/mer. Någon annan? Har väldigt ljust och lite hår sedan innan. Kommer det gå tillbaka till det tro??

Jag kan bara hålla med!! Håret växer fortare ;) kunde vänta någon dag mellan rakningarna, men nu skulle jag helst behöva göra det varje dag för att känna mig fräsch ;)
  • Liten till

Jag upplever tvärtom! Håret på ben osv växer knappt alls just nu. Inte det på huvudet heller vilket är skit för jag vill spara ut det igen, klippte av mycket i höstas och ångrar mig.

• bullenochgrisen

Vad kul! Lycka till! :)

längtans tider skrev 2015-01-21 12:12:39 följande:

Hej! 

Väntar mitt tredje barn, beräknad till den 6 juli än så länge. Ska på ultraljud imorgon! :)

• Lady_SW
    Liten till skrev 2015-01-21 14:07:26 följande:

Jag upplever tvärtom! Håret på ben osv växer knappt alls just nu. Inte det på huvudet heller vilket är skit för jag vill spara ut det igen, klippte av mycket i höstas och ångrar mig.

Lyckliga dig, jag måste raka mig varje dag nu... Puh! Men håret på huvudet växer så det knakar, är fylligt, glansigt och väldigt fint om jag tämjer de värsta lockarna. Man får ta det onda med det goda
Svar på tråden Bf juli 2015