• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Stokke
    doccah skrev 2015-01-22 23:53:28 följande:

Idag gick jag ut med det offentligt på Fb bland annat, fick verkligen jättebra respons från många! Känns skönt att slippa smyga smile1.gif

Vilken vecka är du i?
  • Stokke

Jag berättade för mina närmsta kollegor i måndags och det gick jätte bra.

Jag är i v17.

Hade gärna väntat tills efter ul idag, men min chef ville att de andra skulle veta så att han kan börja planera min frånvaro.

Har sagt att jag antagligen går hem till den 1/6.

• doccah
    Stokke skrev 2015-01-23 07:26:46 följande:
    Vilken vecka är du i?
    I vecka 14, men eftersom vi redan sett bebis så tyckte vi att nu är ju risken såå liten att något skulle hända :)
  • hallonlakrits1
    Lady_SW skrev 2015-01-22 07:04:23 följande:

En annan fråga; äter alla ni vitamintillskott för gravida? Rekommenderas det alla? Jag har läst så många studier genom min utbildning om hur negativt det kan vara med tillskott av vitaminer och mineraler om man inte har ett behov, kan i vissa fall leda till förgiftning. Har man tagit blodprover och man har lågt av vissa ämnen är det ju toppen, men man ska aldrig ta det för säkerhetens skull! Dessutom innehåller de flesta av dom multivitaminer och pre-natal vitaminer jag kikat på över RDI (rekommenderat dagligt intag) på nästan alla vitaminer och mineraler. Man får ju sedan i sig mer via maten och ligger på så viss på överskott varje dag. Jag äter väldigt varierad kost med mkt frukt och sallad nu när jag inte mår illa längre. Känns liksom onödigt då... Hur tänker ni? Vad har ni blivit rekommenderade?

Jag äter tabletter anpassade till gravida, och även tabletter med omega3 för hjärta och hjärna. Bm har inte påpekat något negativt om detta. Anledningen till att jag väljer att äta det är för att det känns bra om jag inte får i mig allting viktigt för kroppen. Dels har jag sedan många veckor tillbaka i graviditeten (är nu i v. 17) varit väldigt pillig med mat (mellanmål går ner desto lättare) i kombination med att jag varken äter kött eller fisk. Jag äter en hel del frukt och grönt men det känns som en trygghet att ha de här vitaminerna vid sidan om.
  • Stokke

Hej!

Idag gjorde vi ett privat ul och allt ser jätte bra ut. Han frågade om vi ville veta kön. Vi valde att ta reda på det. Vi väntar en kille.

Jag är jätte glad och nu ska vi göra namn listor. Vi bestämde även vilken vagn vi ska ha. Det blir en Bugabo Buffalo (dock inte med fjärilar som jag hade tänkt först) utan en svart och blå.

• Liten till
    Stokke skrev 2015-01-23 17:23:09 följande:

Hej!

Idag gjorde vi ett privat ul och allt ser jätte bra ut. Han frågade om vi ville veta kön. Vi valde att ta reda på det. Vi väntar en kille.

Jag är jätte glad och nu ska vi göra namn listor. Vi bestämde även vilken vagn vi ska ha. Det blir en Bugabo Buffalo (dock inte med fjärilar som jag hade tänkt först) utan en svart och blå.

Åh vad härligt! Kul med en liten kille!!

Jag håller på kikar på vagn, men känns inte så akut då vi har en fullt fungerande redan. Men den känns rätt stor och lite klumpig. En emmaljunga duo edge, med både liggdel pch vändbar sittdel.
  • Stokke
    Liten till skrev 2015-01-23 17:29:37 följande:
    Åh vad härligt! Kul med en liten kille!!

Jag håller på kikar på vagn, men känns inte så akut då vi har en fullt fungerande redan. Men den känns rätt stor och lite klumpig. En emmaljunga duo edge, med både liggdel pch vändbar sittdel.
    Tack!

Ja det känns bra, jag har tidigare skrivit här att jag alltid trott att jag skulle få två tjejer. Men jag är glad över att vara gravid och vänta en frisk liten kille :)

Dock finns det massor mera fina tjej kläder och tjejnamn.
  • Liten till
    Stokke skrev 2015-01-23 17:39:59 följande:

Tack!

Ja det känns bra, jag har tidigare skrivit här att jag alltid trott att jag skulle få två tjejer. Men jag är glad över att vara gravid och vänta en frisk liten kille :)

Dock finns det massor mera fina tjej kläder och tjejnamn.

Jag trodde när jag väntade sonen att det var en tjej. När vi fick veta på tittut i Sthlm att det var en kille så grinade jag nästan hela vägen hem. Trodde inte jag skulle få nåt gemensamt med honom alls. Oj så fel jag hade! Men nu känns det roligt att få en tjej och ha en av varje. Men samtidigt lite läskigt!

Ja tyvärr så finns det mer kläder till tjejer det håller jag med om.

Vi får väl byta kläder då, jag har ju massa killkläder

Nej jag har faktiskt rensat ut en del efter sonen, och overaller och sånt har jag haft i svart och neutrala färger, så det är skönt.
  • hallonlakrits1
    Stokke skrev 2015-01-23 17:23:09 följande:

Hej!

Grattis till det goda resultatet, vilken glädje! Glad

Så det blir en liten kille alltså. Glad Hade ni trott lite att det skulle vara en tjej?
    Har också kollat på vagnar och det är ju en riktig vagndjungel där ute. Det enda jag vet än så länge är att det är att föredra en vagn av känt kvalitetsmärke och som inte tar allt för stor plats utan den ska helst vara liten och nätt, samtidigt lättstyrd.
  • Stokke
    hallonlakrits1 skrev 2015-01-23 18:11:24 följande:
    Grattis till det goda resultatet, vilken glädje! Glad

Så det blir en liten kille alltså. Glad Hade ni trott lite att det skulle vara en tjej?
    Har också kollat på vagnar och det är ju en riktig vagndjungel där ute. Det enda jag vet än så länge är att det är att föredra en vagn av känt kvalitetsmärke och som inte tar allt för stor plats utan den ska helst vara liten och nätt, samtidigt lättstyrd.
    Tack.

Ja hade tankar på en tjej och jag tittade på en vagn med fjärilar på suffletten. Jag har även sett mini convers i rosa.

Detta är vårt första barn och går allt vägen så kanske jag blir gravid i framtiden och då kanske det kommer en liten lillasyster. Men nu ska vi njuta av lillkillen som kommer i sommar. Han är efterlängtad :)

Jag tittade på en Emmaljunga mondial delux, men insåg att den inte är speciellt smidig.
Svar på tråden Bf juli 2015