Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Idag gick jag ut med det offentligt på Fb bland annat, fick verkligen jättebra respons från många! Känns skönt att slippa smyga
Jag berättade för mina närmsta kollegor i måndags och det gick jätte bra.
Jag är i v17.
Hade gärna väntat tills efter ul idag, men min chef ville att de andra skulle veta så att han kan börja planera min frånvaro.
Har sagt att jag antagligen går hem till den 1/6.
En annan fråga; äter alla ni vitamintillskott för gravida? Rekommenderas det alla? Jag har läst så många studier genom min utbildning om hur negativt det kan vara med tillskott av vitaminer och mineraler om man inte har ett behov, kan i vissa fall leda till förgiftning. Har man tagit blodprover och man har lågt av vissa ämnen är det ju toppen, men man ska aldrig ta det för säkerhetens skull! Dessutom innehåller de flesta av dom multivitaminer och pre-natal vitaminer jag kikat på över RDI (rekommenderat dagligt intag) på nästan alla vitaminer och mineraler. Man får ju sedan i sig mer via maten och ligger på så viss på överskott varje dag. Jag äter väldigt varierad kost med mkt frukt och sallad nu när jag inte mår illa längre. Känns liksom onödigt då... Hur tänker ni? Vad har ni blivit rekommenderade?
Hej!
Idag gjorde vi ett privat ul och allt ser jätte bra ut. Han frågade om vi ville veta kön. Vi valde att ta reda på det. Vi väntar en kille.
Jag är jätte glad och nu ska vi göra namn listor. Vi bestämde även vilken vagn vi ska ha. Det blir en Bugabo Buffalo (dock inte med fjärilar som jag hade tänkt först) utan en svart och blå.
Hej!
Idag gjorde vi ett privat ul och allt ser jätte bra ut. Han frågade om vi ville veta kön. Vi valde att ta reda på det. Vi väntar en kille.
Jag är jätte glad och nu ska vi göra namn listor. Vi bestämde även vilken vagn vi ska ha. Det blir en Bugabo Buffalo (dock inte med fjärilar som jag hade tänkt först) utan en svart och blå.
Tack!
Ja det känns bra, jag har tidigare skrivit här att jag alltid trott att jag skulle få två tjejer. Men jag är glad över att vara gravid och vänta en frisk liten kille :)
Dock finns det massor mera fina tjej kläder och tjejnamn.
Hej!