• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • bullenochgrisen

Någon mer som har börjat få problem att resa sig upp från soffan tex? Jag får ta sats och rulla åt sidan för att kunna komma upp. Mina magmuskler tycks ha flyttat på sig redan. Är det normalt tror ni?

• Missguccciii

Hej!
    Väntar också mitt första barn och har beräknad BF Juli
    Dom första veckorna var inget vidare, illamåendet var ganska jobbig. Men nu mår jag mycket bättre. Någon mer som hade de riktigt tufft i början ?

Har inte berättat för min Chef ännu om graviditeten. Då jag tänkte vänta tills jag vart på Ultraljudet. Är det fel? Är lite nervös för att berätta faktiskt!

• Faer
    Missguccciii skrev 2015-01-25 11:16:50 följande:

Hej!

Dom första veckorna var inget vidare, illamåendet var ganska jobbig. Men nu mår jag mycket bättre. Någon mer som hade de riktigt tufft i början ?

Har inte berättat för min Chef ännu om graviditeten. Då jag tänkte vänta tills jag vart på Ultraljudet. Är det fel? Är lite nervös för att berätta faktiskt!

Hej! Välkommen hit! Samma här med mig, har rasat i vikt för har legat mest och spytt, fast har kunna jobba ändå! Nu spyr jag bara på morgonen direkt när jag vaknar och förutom det mår jag hur bra som helst! Är i vecka 17 nu och har inte heller berättat för min chef... Ha tänk att berätta i veckan men är verkligen hur nervös som helst över det..
  • Missguccciii

Skönt att någon mer än jag är nervös!
    Det svåra tycker jag är hur jag ska lägga fram det. Man är ju lite extra känslig på om ett svar blir lite hårt mot en. 

Jag har inte gått ned så jätte mycket.Har inte spytt mycket utan haft den eländiga illamåendet dagarna i ända.  Nu när illamåendet nästan är helt borta, tycker jag att jag äter sååå himla mycket mer. Kanske för att jag mår bättre också. Känns som om man gått upp massor.

Hur mycket har ni gått upp hittills?

• Faer
    Missguccciii skrev 2015-01-25 11:38:17 följande:

Skönt att någon mer än jag är nervös!

Det svåra tycker jag är hur jag ska lägga fram det. Man är ju lite extra känslig på om ett svar blir lite hårt mot en. 

Jag har inte gått ned så jätte mycket.Har inte spytt mycket utan haft den eländiga illamåendet dagarna i ända.  Nu när illamåendet nästan är helt borta, tycker jag att jag äter sååå himla mycket mer. Kanske för att jag mår bättre också. Känns som om man gått upp massor.

Hur mycket har ni gått upp hittills?

Samma här! Hur ska man börja liksom? Jag måste även ta det via telefon och prata i telefon är det värsta jag vet... Ja illamåendet var inte att leka med.. Jag har inte gått upp ett gram än så länge efter som jag ha gått ner 4-5 kg när jag hade värst med illamåendet...
  • bullenochgrisen

Jag har inte gått upp någonting. Magen är stor som en ballong men inte ett gram + på vågen. Har istället tagits någon annanstans på kroppen som tex låren. Har haft extremt svårt med maten pga.iillamående

• Jko
    bullenochgrisen skrev 2015-01-25 13:19:41 följande:

Jag har inte gått upp någonting. Magen är stor som en ballong men inte ett gram + på vågen. Har istället tagits någon annanstans på kroppen som tex låren. Har haft extremt svårt med maten pga.iillamående

Samma här, jag har snarare gått ner lite i vikt. Inte mkt men endå. Magen den finns där och snart kommer nog säkert folk börja fråga. En har redan gjort det!
  • Jko
    Missguccciii skrev 2015-01-25 11:16:50 följande:

Hej!

Är absolut inge fel att vänta till ultraljudet för att berätta för chefen. Varför de vill veta är för att de ska kunna planera bemanningen när man sedan går på mammaledighet. Men chefen har ju 20 veckor till att planera på, så då är det ju lugnt.

Jag var tvungen att berätta redan i vecka 14. För chefen undrade hur det verkligen var med mig då jag sjuk anmält mig flera ggr för illamåendet. Och han hade då redan misstänkt att jag var gravid sa han!!
  • doccah

Gud va sjukt, idag blev vi husägare! Från att ha bott i en tråkig lägenhet så länge så känns det som en befrielse att komma till ngt större med två barn

• Liten till
    doccah skrev 2015-01-25 19:03:32 följande:

Gud va sjukt, idag blev vi husägare! Från att ha bott i en tråkig lägenhet så länge så känns det som en befrielse att komma till ngt större med två barn

Åh grattis!! Vad roligt!! Vi köpte vårat drömhus i somras, och flyttade in i början av nov. En vecka efter jag plussat

Det är helt underbart skönt!
Svar på tråden Bf juli 2015