• Habbahabba

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Hej, jag undrar varför svenska folket är så PK när det gäller invandring!

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.
    * Hur skulle sverige ingripa om något sånt hände? (Det svenska försvaret är ju ett riktigt dåligt skämt)

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Såå förklara gärna för mig. Varför är svenskarna så PK?

mvh HabbaHabba

• Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
  • FiaMedFunkk
    Gert skrev 2014-11-04 18:05:24 följande:

Inte helt oväntat för oss SD:are drar nu migrationsverket upp prognosen för asylsökande till Sverige. För ett halv år sedan skrev jag att migrationsverket skulle dra up sina prognoser igen innan året var slut och rätt fick jag.

www.svt.se/nyheter/sverige/alltfler-flyktingar-kommer-till-sverige

Samtidigt kan inte nyanlända barn garanteras skolplats, vilket bryter mot lagen.

www.svt.se/nyheter/sverige/har-inte-en-chans-att-ta-emot-barnen-nu

Regeringen bjuder in alla partiet utom SD till samtal om invandringen. Det enda partiet som har haft alla rätt hittills bjuds inte in av den rödgröna minoritetsregeringen. Det är nästan så att man kan gråta. De vill tydligen att SD ska bli det största partiet 2018. 

www.svt.se/nyheter/sverige/migrationsministern-stor-utmaning-for-sverige

Arbetsförmedlingen säger nu att trots de extra 16 miljarderna, kommer man inte kunna utföra sitt uppdrag på grund av anstormningen av asylansökare.
  • Donum
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 18:17:43 följande:

Du har totalt missförstått termen, begreppet och ordet PK. Det betyder att man håller med en skara eller grupp mest för att. Om man verkligen anser att mord är fel är det inte PK.

Bara för att folk gillar barn är det inte PK att gilla barn och man måste hata barn för att vara icke-PK.

Fast när du uttryckligen säger att du aldrig kommer att vara politiskt korrekt så är det ju bara för att. Dvs det jag skrev om att du sätter ett egenvärde i att vara politiskt inkorrekt. Inte för att du faktiskt har en viss åsikt.
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-06 19:22:31 följande:
    Fast när du uttryckligen säger att du aldrig kommer att vara politiskt korrekt så är det ju bara för att. Dvs det jag skrev om att du sätter ett egenvärde i att vara politiskt inkorrekt. Inte för att du faktiskt har en viss åsikt.
    Nej, det är för att jag tänker aldrig mer hålla tillbaka mina åsikter. Om jag anser att dödsstraff är bra, så kommer jag hävda det. Trots att det inte är PK.

Du förstår inte begreppet.
  • pellepelle
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 19:27:47 följande:

Nej, det är för att jag tänker aldrig mer hålla tillbaka mina åsikter. Om jag anser att dödsstraff är bra, så kommer jag hävda det. Trots att det inte är PK.

Så du menar att om man verkligen och innerligt och påläst och genomtänkt anser att kvinnor ska ha samma möjligheter som män, att vi ska bedöma invandrare efter dem som individer och inte som grupp och att homosexualitet är naturligt så är man inte PK?

Intressant. Jag blir kallad PK hela tiden, men enligt din definition är jag alltså inte det. Tackar.
  • Donum
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 19:27:47 följande:

Eller så gör du inte det när du sätter värdet av att vara icke-PK högre än egna åsikter.
  • Donum
    pellepelle skrev 2014-11-06 19:31:21 följande:

Så du menar att om man verkligen och innerligt och påläst och genomtänkt anser att kvinnor ska ha samma möjligheter som män, att vi ska bedöma invandrare efter dem som individer och inte som grupp och att homosexualitet är naturligt så är man inte PK?

Intressant. Jag blir kallad PK hela tiden, men enligt din definition är jag alltså inte det. Tackar.

• Krixx

Så när SDare kallar folk för PK hela tiden så använder ni det fel eftersom ni inte vet om personen håller med mest för att eller verkligen tycker det...

• FiaMedFunkk
    pellepelle skrev 2014-11-06 19:31:21 följande:

Alltså om du verkligen anser att HBQT-personer ska få åka till månen, så är det inte PK. Men om du anser de egentligen inte ska få det, men inte vågar säga det, så är du PK.

Men givetvis är det inte helt så enkelt. Man måste även se till anledningen till en persons åsikter. Tycker hen så för att det är gruppbeteende, för att man måste, eller för att man blivit indoktrinerad.
  • FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-11-06 19:39:02 följande:

Så när SDare kallar folk för PK hela tiden så använder ni det fel eftersom ni inte vet om personen håller med mest för att eller verkligen tycker det...

Nja, se svaret ovan.
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-06 19:34:18 följande:
    Eller så gör du inte det när du sätter värdet av att vara icke-PK högre än egna åsikter.
    Nej, du förstår inte poängen. Men det är precis som att jag inte förstår poängen med att vara rasifierad och deras vithetsnorm.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?