• Anonym (Sorgsen)

Ågren inför kommande abort...

Jag är 35 år, gift, fast jobb och frisk. Nu är jag gravid....och planen är en abort. Vi har två fina barn sen tidigare och har alltid sagt att vi inte ska ha fler. Förra graviditeten var väldigt jobbig och slutade med sjukskrivning pga utmattningsdepression som efter förlossningen klassades som förlossningsdepression. Jag hade ingen energi att ta hand om det äldre barnet och min man fick ta allt den första tiden. Nu är lillebror 3 år och livet rullar på bättre och vi har njutit av att barnen har blivit större och mer självständiga.

Men trots detta så gnager en orolig känsla i mig. Det känns så fruktansvärt sorgligt att jag aldrig kommer få vara gravid igen, aldrig få möta mitt barn den där första ggn, aldrig mer en liten bebis. Det är så definitivt helt plötsligt.även fast förnuftet är helt med på att jag inte alls har energin att gå igenom det igen, att jag vill räcka till de två barn vi har idag, så påverkar nog hormonerna och moderskänslorna det mer än jag trodde.

Jag mår illa, har molvärk, brösten ömmar. Jag bär på ett liv. Och om några dagar är det bara borta...tomt....

Ngn som varit i liknande sits?

• Svar på tråden Ågren inför kommande abort...
  • Anonym (Svårt beslut)

Verkar ta tid de här ????. Händer inget....

Hur går det för dig? Pratat med kurator än?

Hoppas du har en sambo som stöttar dig i det här.

Kram på dig vännen!

• Anonym (Sorgsen)

Nu har jag träffat kuratorn och det var faktiskt skönt. Skönt att prata med ngn utomstående.

Nu vill jag bara att den här helgen ska passera.

Svårt beslut: har det inte hänt ngt än? Vilken tortyr. Jag förväntade mig att efter en timme skulle man få rejält ont och blöda. Vilken vecka är du i? Jag är/var i slutet av vecka 7. Det känns så fruktansvärt sorgligt att det är slut nu. Även fast det är rätt för vår familj. Min man stöttar mig men ser det inte alla lika stort som jag. Han är så fast besluten vid att det är bäst på alla sätt. Men han har ju inte alla hormoner i sig, han får ju inga moderskänslor.

• Anonym (Svårt beslut)

Jag var i vecka 5 bara. Men de känns som att de borde hända nått snart?! Konstigt!

Men dom kommer ju ringa mig från sjukhuset snart..... Har ju 2 tabletter i reserv som jag säkert får ta då..... Dom skickade med två extra som man kan ta om det inte kommer igång !

• Anonym (Sorgsen)

Okej. Hoppas det kommer igång snart el att de andra tabletterna hjälper. Kommer barnen hem snart?

Jag har bäddat ner mig i soffan, har några timmar av stillhet innan familjen kommer hem. Då ska jag ha samlat mig.

Har du tagit några smärtstillande?

• Anonym (Sorgsen)

Tack ni som skrivit. På nåt konstigt sätt känns det skönt.

Togs den tråkiga kommentaren bort?

• Anonym (Svårt beslut)

Nu har det börjat blöda, känns som mensvärk bara.... Men jag fryser, skakar som ett asplöv!

Kollar på film med sambon..., barnen hämtas nog sent idag, runt 16 tiden tror jag.

Hoppas det inte blir värre än så här! Tog 2 alvedon och 2 dikloflenak som jag fick av bm.

• Anonym (Svårt beslut)

Va inte så hemskt som jag trodde.... Kändes/känns som mensvärk precis.... Blöder som dag tre på mensen... Men med lite klumpar såklart ????

De svåra är helt klart den psykiska biten......

• Anonym (Sprgsen)

Svårt beslut: Låter ju ganska bra ändå. Hoppas på samma tur. Kände du ngt efter första tabletten? Jag har frusit, mått illa och har nu mensvärk. Bm sa att aborten kan dra igång redan imorgon.

Räcker det med vanliga bindor?

Jag är helt utmattad efter alla känslor o tårar idag. Haft några timmar själv, var så skönt. Slumrat lite, skrivit och funderat....

• Anonym (Svårt beslut)

Nej, kände inget efter första. Fick ta 4 vaginalt och svälja två idag innan det drog igång.

Vanliga nattbindor räckte för mig, men fick byta nån gång i timman när det va som värst.

• Anonym (Usch)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2014-11-14 11:57:46 följande:

Tack ni som skrivit. På nåt konstigt sätt känns det skönt.

Togs den tråkiga kommentaren bort?

Jag anmälde den
Svar på tråden Ågren inför kommande abort...