• Knäck

Gravida från tråden BIM januari 2014

Här kan vi fortsätta följas åt! <3

• Svar på tråden Gravida från tråden BIM januari 2014
  • MagicQueen

Då är det nära nära nu för dig. Hoppas du slipper gå över

Hampus är en väldigt lugn bebis, inte mkt skrik alls. Kan vara lite kinkig kvällstid och vill tutta o vara nära mkt. Sedan 1 vecka tbx sover han otroligt bra nattetid, hans rekord är 9 timmar utan mat normalt sover han ca 22-07 med en amning runt 4 tiden.

Idag är jag själv första dagen med honom och storebröderna på 7 och 8 år. Fungerar över förväntan på torsdag börjar ju skolan igen så då blir det bara jag o Hampus dagtid framöver.

• Knäck

Ingen risk att gå över då jag ska snittas Men just nu önskar jag mig nästan två veckor till för känner att jag har himla mycket att göra just nu!

Oj vilken tur du har som fått en så nöjd bebis! Jag har beställt en likadan men man vet ju aldrig haha..

• Termutta

Här har vi problem med Ruts rytm. Inatt var det tjorv från 23.45-03.00. Hon är så jävla pigg den tiden, superhungrig, grinig. Funkade inte ens att däcka henne med ersättning igår (ammar annars). Å vi päron är så trötta den tiden o vill sova. Har varit 22-01 förut. Igår höll det på ända till 3! Suck. Hoppas det blir bättre senare.

• Waimea

Grattis, Termutta! Vad fin hon är! Knäck, då är det verkligen upploppet, då ?

Lilla Lo är sju månader i morgon och en glad och snäll liten bebis. Sover bra, nån amning på natten och en framåt fem-sextiden. Jag har introducerat gröt, fruktpure, majskolvar och annat bra och hon är jätteintresserad av mat, men vi gillar verkligen amningen, båda två, så det fortsätter vi med ett tag till. Galet vad tiden går, hon har rullat omkring sen i juni och nu är det nog bara nån vecka till så byter hon ut has mot kryp..

• MagicQueen
    Knäck skrev 2015-08-15 18:00:38 följande:

Ingen risk att gå över då jag ska snittas smile1.gif Men just nu önskar jag mig nästan två veckor till för känner att jag har himla mycket att göra just nu!

Oj vilken tur du har som fått en så nöjd bebis! Jag har beställt en likadan men man vet ju aldrig haha..

Aha okej. När har du planerat snitt då?
    Får man fråga av vilken anledning du ska snittas?
  • MagicQueen
    Termutta skrev 2015-08-16 11:43:26 följande:

Här har vi problem med Ruts rytm. Inatt var det tjorv från 23.45-03.00. Hon är så jävla pigg den tiden, superhungrig, grinig. Funkade inte ens att däcka henne med ersättning igår (ammar annars). Å vi päron är så trötta den tiden o vill sova. Har varit 22-01 förut. Igår höll det på ända till 3! Suck. Hoppas det blir bättre senare.

Åh va jobbigt att hon är kinkig den tiden. Då vill man ju bara sova. Hoppas det ger med sig snart.
    Hampus kan vara kinkig kvällstid och vissa kvällar kan jag amma hon konstant. Då har jag fått göra som dig o ge ersättning, men då brukar han däcka sen.
  • Knäck

Men Waimea, vad stor hon har blivit! Och ändå så liten?! Låter underbart med amningen, jag hoppas kunna amma parallellt med mat också... Tror jag i alla fall men jag har ju aldrig provat :-P

Ni var ju lite veliga om ni skulle ha en liten till eller inte. Blev det som ni tänkt?

Jag snittas på grund av svår förlossningsrädsla (typ) som kostat mig större delen av graviditeten i panikångest och sömnlöshet.. Jag ville inte göra kejsarsnitt heller men trots det började jag må mycket bättre när vi hade bestämt ett datum så jag antar att det är rätt beslut över om det är tråkigt på flera sätt. Jag är tacksam att möjligheten finns och att bebisen kommer ut i alla fall.

Nu är det mindre än 14 dagar kvar (jag försöker hålla tyst om datumet haha) innan den långa väntan på det här barnet är över.. Jag undrar verkligen vilken näsa hen har! Och vad hen luktar. Och hur hen låter. Vem det är. Snart får jag veta!

• MagicQueen

Ja det undrar jag med. Borde ha blivit bebis nu med tanke på att hon skrev 19 aug att det var mindre än 2 v kvar

Går det bra för dig termutta med din lilla tjej?

Svar på tråden Gravida från tråden BIM januari 2014