• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.

• Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?
  • Liil
    Angelique skrev 2015-01-09 21:35:50 följande:

Viola: hår det inte att gå byta doktor? Det här är ju tillräckligt jobbigt när man har en som är bra, inte ska ni behöva ha det så där!

Smultron: på vilket sätt blev ni illa behandlade på Sophia?

Liil: ja visst känner man sig ensam ibland!

För oss blir det fet i februari om allt klaffar som det ska. 
    Bara att vänta och se.
  • Angelique

Mom11: är det spolning av äggledarna? Det har jag gjort, det var lite obehagligt men gjorde inte ont.

Jag sprayade i ena näsborren när jag sprutade.

• smultronoga

Jag skulle tom ta 375 ie av menopuren. Idag kom det som verkar vara ngn sorts blödning/mens. På måndag blir det banken och betala in kostnaden. Sen ringa cvl på tisdag

• Stockholmsmilen

Vilken klinik går du på? Bra att göra hysteroskopi, har själv gjort det 2 ggr.

MoM11 skrev 2015-01-10 12:27:46 följande:

Hej

Jag är 40 och har gjort 3 misslyckade ivf. Mitt AMH är 1,5. Nu väntar jag på att få göra en hysteroskopi inför nästa försök, för att se om det ev. finns endometrios, sammanväxningar, myom eller annat som sitter i vägen. Någon som gjort en sådan? Remissen har just skickats så det kan ta ett tag.

• MoM11

Helendi - jag har smärtsamma, rikliga blödningar, mellanblödningar och mycket spottings innan mens, i perioder blöder jag nästan 3 av 4 veckor. Bl.a därför ska jag undersökas vidare.
    Angelique - nej, det är en titthålsoperation i livmodern.
    Stockholmsmilen - spännande att du också gjort hysto, varför har du gjort det och hittade de något?

• Helendi

Mom11 - Ojdå, då förstår jag verkligen att du vill kolla upp det. Låter lite som endo, har någon läkare kollat närmare på det? Håller tummarna att allt går bra för dig !

Angelique, verkar som du har gjort som de flesta andra med långa metoden gör. Frågade om det stämde att jag verkligen inte skulle spraya och det skulle jag inte. Tja, man får väl hoppas att de vet vad de gör Tungan ute. Kanske har det något med att jag har ganska låg dos...

Amanda 2011.11.04
  • zasu

Var på mitt andra ultraljud idag och det såg bra ut. Räknade till 13 ägg! Överväldigad med tanke på att jag har ett amh om 0,5.

Ska ta ovitrelle ikväll, ägguttag på ons.

• lisodan

Tack för era kommentarer. Äggplock imorgon. Känner mig lite lätt illamående och lite uppsvullen efter sprutperioden och Ovitrellen igår. Men det är INGET emot hur det kändes sist. Då var jag jättesvullen. Denna gången tycker jag att jag mår lite oroväckande normalt. Förmodligen för att det är färre blåsor denna gång. Å andra sidan mådde jag sämre i början under sprayperioden denna gången. Alla behandlingar är väl sig ej lika. Så kan ju hoppas att förutsättningarna är bättre denna gång. Kanske endometriosen är mer vilande nu?

Angelique: Jag fick förmodligen MA i vecka 7 och vi fick veta det i vecka 8 på det första ultraljudet att fostret var för litet och att det ej fanns något tickande hjärta.   Då hade graviditetssymptomen avtagit de senaste dagarna och jag hade blött lite dagen innan så jag kände det på mig. Ändå en stor chock för oss.

Helendi. Jag tror alla behandlingar är olika från individ till individ- men det kan också vara olika från gång till gång. Jag sprayade från cykeldag 21 (2 puff, 3ggr/ dag) och har haft en längre nedregleringsperiod än vissa andra- detta pga att jag förmodligen har endometrios. Under sprutperioden fick jag fortsätta spraya 1 puff, 3 ggr/dag.

Zasu: Kul då är vi nästan i synk med varandra. Bara en dags skillnad.

Hur går det för er andra? Är det första gången för många?

• Helendi

Så spännande att det är flera äggplock på g här i tråden! Zasu - vilket bra utfall du har fått. Många tummar håller jag för er Skål!

Tack alla för info om hur era spray/sprutningar har varit på långa protokollet. Smultronoga - hur ska du göra? Vi går ju på samma stället.

Hur många går nu och väntar på att få göra ett FET?

Amanda 2011.11.04
  • Angelique

Grattis zasu-verkar lovande! Lycka till imorgon.

Heja lolandi också-lycka till imorgon. Jag har inte alls känt mig uppsvullen och ändå fått ut massor av äggblåsor, så det behöver o te hänga ihop.

Håller tummarna för er bägge!

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?