Fler äldre som ska göra ivf?
Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.
Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.
MoM11: Har inte gjort undersökningen du ska göra. Hur har du fått en remiss till en hysteroskopi? Har du några andra problem förutom att äggen inte fäster?
En annan fråga till er som gjort flera IVF - hur har era protokoll sett ut om ni gjort långa med nedreglering med spray? De flesta som jag talat med fortsatte med sprayen under tiden de sprutade men det ska inte jag göra ... Någon som har gjort ett liknande mitt?
Och sen FET, glömde jag säga
Någon som gjort stimulerat fet? När sätter man in, är det ngn skillnad jäntemot i egen cykel?
Första gången då en duktig gynekolog misstänkte sammanväxningar i livmodern efter en skrapning av ett missfall. Andra gången då IVF läkaren misstänkte en polyp i livmodern, som visade sig vara hjärtformad livmoder som han skar bort.
Helendi - jag har smärtsamma, rikliga blödningar, mellanblödningar och mycket spottings innan mens, i perioder blöder jag nästan 3 av 4 veckor. Bl.a därför ska jag undersökas vidare.
Angelique - nej, det är en titthålsoperation i livmodern.
Stockholmsmilen - spännande att du också gjort hysto, varför har du gjort det och hittade de något?
2 små ägg blev det idag. Känner mig inte besviken, för vi var nog lite förberedda, men blir nervös om de överhuvudtaget ska bli befruktade nu o klara celldelning. Bättre än noll! Behövs ju bara ett litet guldägg! Får veta torsdag då det då förhoppningsvis blir insättning. Äggplocket var kul! Fick lustgas och det kan rekommenderas om ni får valmöjligheten! Gjorde inte alls ont denna gång, men känns lite mer nu efteråt. Undrar om jag kan jobba...
Lycka till imorgon Zasu!
2 små ägg blev det idag. Känner mig inte besviken, för vi var nog lite förberedda, men blir nervös om de överhuvudtaget ska bli befruktade nu o klara celldelning. Bättre än noll! Behövs ju bara ett litet guldägg! Får veta torsdag då det då förhoppningsvis blir insättning. Äggplocket var kul! Fick lustgas och det kan rekommenderas om ni får valmöjligheten! Gjorde inte alls ont denna gång, men känns lite mer nu efteråt. Undrar om jag kan jobba...
Lycka till imorgon Zasu!
Lycka till lisodan!
Tack! Kommer bli nervöst de närmsta dagarna!
Och sen FET, glömde jag säga
Någon som gjort stimulerat fet? När sätter man in, är det ngn skillnad jäntemot i egen cykel?
Håller tummarna att äggen har befruktats och delat sig bra lisodan! Kan ju vara 2 toppkandidater som du fick fram .
Jag fortsätter med mina sprutor och ska in på koll på fredag. Hoppas så att kroppen samarbetar.
Lycka till alla som ska göra insättning snart :) Å alla andra såklart. För oss blir det ev FET i mars el april.
ha det gott allihopa.