Fler äldre som ska göra ivf?
Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.
Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.
Jag är 42 år och har en dotter på 1 år och 5 månader, 3 IVF försöket färska ägg. Aldrig fått något till frysen. Nu kört 2 ivf på Sophiahemmet som inte gett något. Imorgon startar 3 försöket.
Hej. Är 36, gjorde första IVFn i augusti 2013 där jag blev gravid på ET. Tyvärr föddes vår son prematurt och dog vid förlossningen. Vi har gjort 2 FET sen dess, inget tog. 2a färskförsöket i november slutade i tidigt mf. Nu har vi en liten blasto kvar i frysen, men har inga förhoppningar på att det ska fästa. Vi kommer i så fall att dra vidare till Danmark för ny ivf. Är så rädd att vår lilla son blir vårt enda barn. :(
Hej! Hoppar in här. Fyller 37 år snart och har försökt få syskon till vår dotter som är född 2011 i över ett år nu. Har gjort 4 FET med blastocyster från vår första IVF som gav oss vår dotter. Har tyvärr fått två tidiga mf och nu känner vi att vi vill testa att göra om allt från början då FET inte riktigt verkar funka för oss tyvärr. Ska på första mötet på ny klinik nästa vecka. Pirrigt!
Zasu: välkommen! Och ja visst hoppas vi att 2015 blir ett guldår för oss alla. Jag tucker det låter jättebra ned två bladtocyster i frysen. Det är ju fina graviditetschanser på sådana. Men vi hoppas såklart ni kan spara dem till senare
Och samma för dig liili: låter fint med en i frysen. Vet så väl hur det är att gå och vänta på att kunna ringa.
Var går ni ? Vi har gått på Sophiahemmet och fertilitetscentrum Stockholm.
Välkomna alla nya-jättekul att bli fler!
Zasu, nej sprutorna känns ju lite, men vad kul och spännande att kommit så långt! Jag är avis!
Vad har de sagt om åldern till er som börjar närma er 40 eller redan fyllt? Jag är jätteorolig att vi inte ska få försöka igen, på grund av min ålder och våra missfall. Vad har de sagt på Sophia stockholmsmilen? Funderar på att höra med dem, vår son kom till där men sen har vi varit på fertilitetscentrum efter det.
Kittykat: varför tänker ni er Danmark?
Och till er som kör nytt färskförsök trots att ni har i frysen: jag förstår precis. Men det har liksom aldrig kommit på tal för oss, kliniken verkar ha tagit för givet att vi ska tömma frysen först. Kommer fråga om detta ifall det blir aktuellt.
För oss har de givit oss en bra procentsats för att vi ska lyckas vid IVF trots att jag snart blir 40. Återstår ju att se om det stämmer...
En bra klinik tar hänsyn till dina värden och utfall av ev graviditeter i första hand sen åldern. Visst, åldern påverkar men alla har olika individuella förutsättningar. Och vi har generellt i Sverige fram tills man är 42 år på oss, sen finns det ju grannländer med ännu generösare åldersgränser.
Kittykat: varför tänker ni er Danmark?
Vad sorgligt. Vet inte vad jag ska säga. Kram.
Hej. Är 36, gjorde första IVFn i augusti 2013 där jag blev gravid på ET. Tyvärr föddes vår son prematurt och dog vid förlossningen. Vi har gjort 2 FET sen dess, inget tog. 2a färskförsöket i november slutade i tidigt mf. Nu har vi en liten blasto kvar i frysen, men har inga förhoppningar på att det ska fästa. Vi kommer i så fall att dra vidare till Danmark för ny ivf. Är så rädd att vår lilla son blir vårt enda barn. :(
1:a försöket våren 2012 på KS Huddinge fick vi 25% och då var jag 40 år. På SH 2 och 3 försöket 25% då var jag också 40 år. Fick barn på 3 försöket.
Nu är vi tillbaka igen på SH 42 år då sa de 10-15%. idag har jag tagit första sprutan. Ivf nr 4 fick jag ut 8 ägg, ivf nr 5 6 ägg. Båda gångerna 2-fina fyracelligt tillbaka.
Välkomna alla nya-jättekul att bli fler!
Zasu, nej sprutorna känns ju lite, men vad kul och spännande att kommit så långt! Jag är avis!
Vad har de sagt om åldern till er som börjar närma er 40 eller redan fyllt? Jag är jätteorolig att vi inte ska få försöka igen, på grund av min ålder och våra missfall. Vad har de sagt på Sophia stockholmsmilen? Funderar på att höra med dem, vår son kom till där men sen har vi varit på fertilitetscentrum efter det.