• angel-1990

bli gravid med första barnet 2015

Tjenare.

Jag har länge velat haft barn med har inte lyckats än. Är en kvinna på 24 år och känner att det kan vara dags nu :)

Om jag har räknat rätt så hade jag äl den 30/12

Jag är nu alltså på äl +5 hoppad det går denna gång :)

Välkomna till alla ni som vill följas vid

• Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015
  • Kixpix

Jag får väl skriva då :) jag plussade förra veckan och är nu i vecka 5 :)

• Lisa92
    Kixpix skrev 2015-05-11 18:16:25 följande:

Jag får väl skriva då :) jag plussade förra veckan och är nu i vecka 5 :)

Grattis va kul :D
  • hvep

Jag hoppar gärna in här jag med!
    Har velat ha barn i jättemånga år men min kille har inte varit redo. Jag är snart 29 och han snart 30 och i december bestämde vi oss att börja försöka. Det funkade på första försöket men efter en vecka av att vi vetat så fick jag missfall. Därefter har det inte hänt något, och jag känner mig så stressad över det. Vet att det är löjligt att känna så redan men är bara så himla rädd att det inte ska funka. Det känns dessutom extra jobbigt då jag har så oregelbunden mens, det är helt omöjligt att veta vad som är ÄL, bara magont eller på gång med mens. Nu när jag fick mens var det snart två månader sedan senaste mensen, känns så tråkigt att det blir så få tillfällen när cykeln är så lång.

Som sagt, jag borde säkert inte känna mig stressad men kan inte låta bli. Är det någon som känner igen sig?

• Lisa92
    hvep skrev 2015-05-13 20:00:02 följande:

Jag hoppar gärna in här jag med!
    Har velat ha barn i jättemånga år men min kille har inte varit redo. Jag är snart 29 och han snart 30 och i december bestämde vi oss att börja försöka. Det funkade på första försöket men efter en vecka av att vi vetat så fick jag missfall. Därefter har det inte hänt något, och jag känner mig så stressad över det. Vet att det är löjligt att känna så redan men är bara så himla rädd att det inte ska funka. Det känns dessutom extra jobbigt då jag har så oregelbunden mens, det är helt omöjligt att veta vad som är ÄL, bara magont eller på gång med mens. Nu när jag fick mens var det snart två månader sedan senaste mensen, känns så tråkigt att det blir så få tillfällen när cykeln är så lång.

Som sagt, jag borde säkert inte känna mig stressad men kan inte låta bli. Är det någon som känner igen sig?

Hej välkommen :)

Vissa månader är jag oxå stressad och känner hopplöshet men andra tappar jag lusten helt eftersom jag och sambon "försökt" ganska länge. Min mens har börjat strula en del sen vi började försöka och denna cykeln va runt 50 dagar :/ men jag har lärt mig exakt vad som är ägglossnings smärtor och vet när mensen ska komma i förhållande till äl :)

Menscykeln kan ju strula på grund av stressen du känner oxå. Men känn dig inte löjlig över dina känslor. Vi känner alla olika och är olika känsliga för psykiska påfrestningar så känn va du känner och skriv av dig här så kanske vi kan komma med goda råd och pushning :)

Styrkekramar
  • hvep
    Lisa92 skrev 2015-05-14 03:09:02 följande:
    Hej välkommen :)

Vissa månader är jag oxå stressad och känner hopplöshet men andra tappar jag lusten helt eftersom jag och sambon "försökt" ganska länge. Min mens har börjat strula en del sen vi började försöka och denna cykeln va runt 50 dagar :/ men jag har lärt mig exakt vad som är ägglossnings smärtor och vet när mensen ska komma i förhållande till äl :)

Menscykeln kan ju strula på grund av stressen du känner oxå. Men känn dig inte löjlig över dina känslor. Vi känner alla olika och är olika känsliga för psykiska påfrestningar så känn va du känner och skriv av dig här så kanske vi kan komma med goda råd och pushning :)

Styrkekramar
    Åh tack snälla för ditt inlägg, det hjälpte verkligen! Vad skönt att du lärt känna din kropp så att du vet, dit hoppas jag med på att komma!

känns skönt att kunna skriva av mig här utan att känna mig löjlig eller överkänslig!
  • Lisa92
    hvep skrev 2015-05-14 09:48:51 följande:
    Åh tack snälla för ditt inlägg, det hjälpte verkligen! Vad skönt att du lärt känna din kropp så att du vet, dit hoppas jag med på att komma!

känns skönt att kunna skriva av mig här utan att känna mig löjlig eller överkänslig!
    Kul att kunna hjälpa lite :)

Min mens har äntligen tittar förbi och nu blir det nya tag och försök :) ska bara stressa ner lite hemma oxå så att kroppen börjar bete sig normalt xP Har bett min sambo att ta ett chillpiller och lugna ner sig ett par hekto xD han stressar upp mig totalt med allt som behövs göras i nya huset xP
  • Joozzaan

Fick ett halvstarkt streck på äl test för några dagar sedan och trodde äl var på g men sedan dess har strecken varit mycket svagare och inte alls blivit lika starka... vad betyder detta? Att jag missade äl eller att jag helt enkelt inte haft den? Om jag missat måste jag haft äl supertidigt vilket jag inte tror...

• Lisa92
    Joozzaan skrev 2015-05-22 07:48:11 följande:

Fick ett halvstarkt streck på äl test för några dagar sedan och trodde äl var på g men sedan dess har strecken varit mycket svagare och inte alls blivit lika starka... vad betyder detta? Att jag missade äl eller att jag helt enkelt inte haft den? Om jag missat måste jag haft äl supertidigt vilket jag inte tror...

Äl stickor har jag tyvärr inte mycket koll på :/ kanske vart en hormonfnurr? :) fortsätt med stickorna så får du svaret :) Håller tummarna för oss denna månaden :)
  • Thotis90
    Jag var i torsdags på återbesök efter titthålsoperationen jag genomgick i november och vi har nu fått klartecken att börja försöka igen. Min läkare sa att med tanke på att jag har endometrios och att vi försökte i 3 år innan operationen så är det rimligt att vi försöker i 6 månader, absolut inte mer än 1 år. När jag tog mina minipiller imorse sa sambon:"Skulle inte du sluta med dem snart?". Vi har inte pratat så mycket om det sedan återbesöket, utan jag förklarade bara att vi har fått klartecken. Inte visste jag att sambon vill börja försöka nästan direkt. Det känns spännande, men samtidigt skitläskigt. Kommer det gå den här gången?
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015