hvep skrev 2015-05-13 20:00:02 följande:
Jag hoppar gärna in här jag med!
Har velat ha barn i jättemånga år men min kille har inte varit redo. Jag är snart 29 och han snart 30 och i december bestämde vi oss att börja försöka. Det funkade på första försöket men efter en vecka av att vi vetat så fick jag missfall. Därefter har det inte hänt något, och jag känner mig så stressad över det. Vet att det är löjligt att känna så redan men är bara så himla rädd att det inte ska funka. Det känns dessutom extra jobbigt då jag har så oregelbunden mens, det är helt omöjligt att veta vad som är ÄL, bara magont eller på gång med mens. Nu när jag fick mens var det snart två månader sedan senaste mensen, känns så tråkigt att det blir så få tillfällen när cykeln är så lång.
Som sagt, jag borde säkert inte känna mig stressad men kan inte låta bli. Är det någon som känner igen sig?
Hej välkommen :)
Vissa månader är jag oxå stressad och känner hopplöshet men andra tappar jag lusten helt eftersom jag och sambon "försökt" ganska länge. Min mens har börjat strula en del sen vi började försöka och denna cykeln va runt 50 dagar :/ men jag har lärt mig exakt vad som är ägglossnings smärtor och vet när mensen ska komma i förhållande till äl :)
Menscykeln kan ju strula på grund av stressen du känner oxå. Men känn dig inte löjlig över dina känslor. Vi känner alla olika och är olika känsliga för psykiska påfrestningar så känn va du känner och skriv av dig här så kanske vi kan komma med goda råd och pushning :)
Styrkekramar