• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • GrukanGrace

Testade även idag, fortsatt inget utslag.

Nu liiiiiiiite rosa på pappret. ska det skita sig även denna gång?

Släpp inga tummar jag behöver er kram

Saturnus skrev 2015-06-20 21:12:05 följande:

Klart vi håller tummarna! Glad midsommar till dig med!

• LadyMaria
    Libra1 skrev 2015-06-18 23:34:24 följande:

Nordic finns i Göteborg också. Ska med vara bra.

Vi har lite paus. Har fortfarande jobbiga smärtor. Men hoppas på att kunna köra igång i augusti. Orkar inte vänta mer. Tiden går och man blir inte yngre. :-/

Har du fått någon förklaring på varför det inte fäster? :-/

Har inte fått någon förklaring.. Har gjort 2 st HSS och professorn sa att allt såg perfekt ut. Vi har manlig faktor med få simmare.. men jag har även ganska många sköra ägg, men har iallafall fått tillbaka topp embryo varje gång. Och 4 blastisar till frysen en gång... men dem kan ju inte se hur embryot är på insidan.. Undra om man kan få trombyl och sådant fast man inte fått missfall? Tankarna snurrar runt...

Hoppas du mår bättre snart jobbigt att ha ont!
  • LadyMaria

Tack för tipsen om kliniker! Ska kolla runt lite. Är nyfiken på vissa metoder som finns i andra länder så som IMSI och PGD.

• Libra1
    GrukanGrace skrev 2015-06-20 22:36:38 följande:

Testade även idag, fortsatt inget utslag.

Nu liiiiiiiite rosa på pappret. smile4.gif ska det skita sig även denna gång?

Släpp inga tummar jag behöver er smile1.gif kram

Jag håller tummarna hårt att det blir ett plus snart!!!
  • Nicka

Ruvdag 7 idag och känner av lite "värk" men ingen blödning så de är som de ska hoppas jag, humöret är upp och ner, fått brev från Carlanderska om att 2 ägg kom till frysen, de sa att ev 1 till kunde frysas då vi va där,så vi får väl se om de blev så (:
    Finns de några här som bloggar?

Nickasworld.blogg.se

• Nicka

Nu ikväll så har värken ökat och även de missfärgade flytningarna :( känns inte alls bra de här..

• Libra1
    Nicka skrev 2015-06-21 22:43:25 följande:

Nu ikväll så har värken ökat och även de missfärgade flytningarna :( känns inte alls bra de här..

Nej nej! Hoppas det inte är någon fara. Kramar
  • Nicka

[quote=75449544][quote-nick]Libra1 skrev 2015-06-22 08:28:34 följande:[/quote-nick]Nej nej! Hoppas det inte är någon fara. Kramar[/

Känns tyvärr inte alls bra, mensvärk och blödning :( vaknade dessutom med ordentlig huvudvärk och spänningarna i brösten är i princip borta. Blir hemma från jobb idag och vill helst bara sova, har inte kunnat prata med sambon än då han jobbar natt..

• LadyMaria

Känns som allt går emot mig. Först ringde jag vårdcentralen, vill prata med en psykolog. Känner mig så fruktansvärt ledsen hela tiden. Fick prata med en otrevlig sköterska som inte ens ville sätta mig i kön!! Men gjorde det efter att jag började gråta. Sen ringde jag min arbetsgivare och dem använder inte bruttolöneavdrager som hade sparat oss några tusen till de privata försöken :( fan va mkt man behöver spara nu. Jobbar som undersköterska o sparat inte ihop 68000 så lätt direkt.

• Nicka
    LadyMaria skrev 2015-06-22 11:50:04 följande:

Känns som allt går emot mig. Först ringde jag vårdcentralen, vill prata med en psykolog. Känner mig så fruktansvärt ledsen hela tiden. Fick prata med en otrevlig sköterska som inte ens ville sätta mig i kön!! Men gjorde det efter att jag började gråta. Sen ringde jag min arbetsgivare och dem använder inte bruttolöneavdrager som hade sparat oss några tusen till de privata försöken :( fan va mkt man behöver spara nu. Jobbar som undersköterska o sparat inte ihop 68000 så lätt direkt.

LadyMaria skrev 2015-06-22 11:50:04 följande:

:( usch! Lider verkligen med dej. Har undrat länge vad vår sjukvård är på väg, förstår att de är ett stressigt jobb, men fixar man inte de, så ska man verkligen inte ha de jobbet! Har råkat ut för många otrevliga sköterskor o läkare, de gör ju att man drar sej för att söka hjälp. Hoppas de löste sej och att du på nått vis kan lösa de ekonomiskt. Kram
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök