• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Libra1
    Längta skrev 2015-05-25 14:12:15 följande:

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

Grattis! Jag håller tummarna hårt!!! :)
  • Nicka
    Längta skrev 2015-05-25 14:12:15 följande:

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

Härligt! Håller tummar och tår! Hur gick de för övriga ägg?
  • Längta
    Nicka skrev 2015-05-25 18:14:08 följande:

Härligt! Håller tummar och tår! Hur gick de för övriga ägg?

Av 14 ägg blev 6 befruktade. 4 ska odlas vidare på till onsdag.
  • Wero

Hej! Hoppar in i tråden. Är mitt uppe i vårt femte försök. I bagaget har vi tre st med långt protokoll (SU), ett med kort protokoll och nu åter igen kort protokoll fast vi skall testa Elonva. Går nu på Nordic IVF GBG.

Äter Levaxin och har tydligen dålig äggkvalité men bra äggreserv. 
    Därmed får vi ut ca 8-11 ägg men bara en eller två som kan sättas tillbaka och de är oftast av dålig kvalité så inget plus på stickan. Sist blev det inget tillbaka då det bara hade blivit ett som blev befruktat men för långsam celldelning och för mycket fragmentering. 

Idag var jag på VUL och det fanns 13 folliklar i strl 11-15 så de var lite jämnare i storlek än tidigare. Skall fylla på med Menopur/Orgalutran i två dgr. Ovitrivelle på onsdag och ägguttag på fredag. Vill så gärna att det skall åtminstone bli ett bra ägg tillbaka den här gången. 

Plussade en gång i tiden med pergotime men fick MA vecka 11. Så hoppet finns där. 

Har nog provat allt enligt konstens alla regler och skall nu testa akupunktur åtminstone vid uttag och insättning. 

Hoppas att år 2015 är vårt år! :) 

• Wero
    Längta skrev 2015-05-25 21:58:16 följande:
    Av 14 ägg blev 6 befruktade. 4 ska odlas vidare på till onsdag.
    Håller tummar och tår! 4 är bra! Det räcker med ett guldägg :) 
  • Libra1
    Wero skrev 2015-05-26 00:41:33 följande:

Hej! Hoppar in i tråden. Är mitt uppe i vårt femte försök. I bagaget har vi tre st med långt protokoll (SU), ett med kort protokoll och nu åter igen kort protokoll fast vi skall testa Elonva. Går nu på Nordic IVF GBG.

Äter Levaxin och har tydligen dålig äggkvalité men bra äggreserv. 
    Därmed får vi ut ca 8-11 ägg men bara en eller två som kan sättas tillbaka och de är oftast av dålig kvalité så inget plus på stickan. Sist blev det inget tillbaka då det bara hade blivit ett som blev befruktat men för långsam celldelning och för mycket fragmentering. 

Idag var jag på VUL och det fanns 13 folliklar i strl 11-15 så de var lite jämnare i storlek än tidigare. Skall fylla på med Menopur/Orgalutran i två dgr. Ovitrivelle på onsdag och ägguttag på fredag. Vill så gärna att det skall åtminstone bli ett bra ägg tillbaka den här gången. 

Plussade en gång i tiden med pergotime men fick MA vecka 11. Så hoppet finns där. 

Har nog provat allt enligt konstens alla regler och skall nu testa akupunktur åtminstone vid uttag och insättning. 

Hoppas att år 2015 är vårt år! :) 

Välkommen hit och ett stort lycka till!!! :)
  • Wero
    Libra1 skrev 2015-05-26 01:15:22 följande:
    Välkommen hit och ett stort lycka till!!! :)
    Tack! :)
  • Libra1

Hur går det för er?

Jag börjar tveka på om vi verkligen bör köra igång med vårt sista försök nu i juni. Har fortfarande lite smärtor. Jag tyckte det var en sådan bra idé att ruva under semestern. Men nu känns det mest tråkigt. Kanske det är bättre att vänta tills augusti. Svårt!!!

• Nicka
    Libra1 skrev 2015-05-27 09:10:30 följande:

Hur går det för er?

Jag börjar tveka på om vi verkligen bör köra igång med vårt sista försök nu i juni. Har fortfarande lite smärtor. Jag tyckte det var en sådan bra idé att ruva under semestern. Men nu känns det mest tråkigt. Kanske det är bättre att vänta tills augusti. Svårt!!!

Ja du de är inte lätt att veta..vad menar du med sista försök? Jag känner mej grymt taggad inför att få dra igång och tycker de ska bli perfekt att ev få ruva under semestern, men har ju inga åkommor som ställer till de för mej. Kram
  • Libra1

Vi har bara ett betalt försök kvar. Så vi har bestämt att skjuta upp det tills efter sommaren.

Har gått på Synarela sedan 21 mars och har nu fått mens. Märkligt! IVF-läkaren sa att det inte var möjligt. Jag måste ha starka hormoner. Blir så trött på det här. :-/

Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök