• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Saturnus
    Nicka skrev 2015-06-12 06:21:43 följande:

Vaknade kl 4 imorse med sån fruktansvärd smärta i magen :( låg och verkligen försökte slappna av o vila tills klockan ringde en timme senare.. Kändes som när man är väldigt kissnödig och samtidigt en brännande känsla. Har släppt, så nu skall jag försöka ta mej till jobb..

Nickasworld.blogg.se

Konstigt borde inte kunna vara äggplocket. Skönt att det gick över, kanske är läge att prata med gyn om det uppstår igen. Ha en fin dag!
  • Längta
    Saturnus skrev 2015-06-12 09:45:35 följande:

Åh wow stort grattis! Vad härligt!!! :)

Tusen tack. Ja de känns helt underbart. :)
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-06-12 06:21:43 följande:

Vaknade kl 4 imorse med sån fruktansvärd smärta i magen :( låg och verkligen försökte slappna av o vila tills klockan ringde en timme senare.. Kändes som när man är väldigt kissnödig och samtidigt en brännande känsla. Har släppt, så nu skall jag försöka ta mej till jobb..

Nickasworld.blogg.se

Jag kände så också sist jag var gravid. Var lätt överstimulerad och det blev antagligen värre när embryot fäst. Kanske du fått vätska i buken? Det är inte alls skönt. :-/
  • Libra1
    Längta skrev 2015-06-12 07:20:28 följande:

phpmMyLIV92831.jpg

Grattis!!! :) Kul med plus i tråden!!!
  • Nicka
    Saturnus skrev 2015-06-12 09:47:52 följande:

Konstigt borde inte kunna vara äggplocket. Skönt att det gick över, kanske är läge att prata med gyn om det uppstår igen. Ha en fin dag!

Har ingen aning om vad de skulle kunna vara, lättad över att smärtan släppte, för de va jäkligt jobbigt :( tack :) precis kommit hem ifrån studentfirande.
  • Nicka

[quote=75413402][quote-nick]Längta skrev 2015-06-12 07:20:28 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis :)

• Nicka

[quote=75415359][quote-nick]Libra1 skrev 2015-06-12 19:54:39 följande:[/quote-nick]Jag kände så också sist jag var gravid. Var lätt överstimulerad och det blev antagligen värre när embryot fäst. Kanske du fått vätska i buken? Det är inte alls skönt. :-/[/

Ingen aning om vad de kan vara, bara glad att de släppte, hade jag haft fortsatt ont hade jag kontaktat min gynekolog eller carlanderska. Hoppas nu bara de inte blir problem inför återinförande på söndag..

• Nicka

Har idag satt in en 5 dagars blastocyst :) så nu är man ruvare igen :) va ganska nervös idag, vet ej varför. Nu är jag bara trött.. Och om en timme är de dags att jobba..

• Saturnus
    Nicka skrev 2015-06-14 21:52:31 följande:

Har idag satt in en 5 dagars blastocyst :) så nu är man ruvare igen :) va ganska nervös idag, vet ej varför. Nu är jag bara trött.. Och om en timme är de dags att jobba..

Härligt! Välkommen i gänget. Jag är på ruvardag5, när fick du testdag?
  • Nicka

[quote=75422255][quote-nick]Saturnus skrev 2015-06-14 22:53:15 följande:[/quote-nick]Härligt! Välkommen i gänget. Jag är på ruvardag5, när fick du testdag?[/

Tack :) den 25/6 :) så 10 dagar kvar! Undrar hur de kommer sej att man får olika testdagar?

Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök