• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Libra1
    GrukanGrace skrev 2015-08-04 09:31:50 följande:
    ca 20-25 000 kr men det har det redan varit värt. Vår nästa ivf nr 7 skulle ju kosta ca 30 000 och redan nu med min egen analys av testerna så hade även den varit bortkastad. 

Kram 
    Det var ju inte så farligt dyrt. Eller ja, det beror ju på hur man ser det. Kanske kan vara värt att testa. :)

Hur går det för dig då?
  • Libra1
    GrukanGrace skrev 2015-08-04 09:33:31 följande:

idag kl 11 skall vi ha skypemöte med vår DrD på Life clinic. 

Testresultaten fick vi igår och genomgång idag. 

Håll tummarna. Om ni vill kan jag skärmdumpa sen och förklara lite kort. 

Spännande! Berätta gärna mer sen. :)
  • Längta
    Libra1 skrev 2015-08-23 10:38:11 följande:

Hur går det för er? Fler som är igång? :)

Jag e också nyfiken på hur de går för alla. :)

Jag e i v16 15+2 idag. De känns fortfarande så overkligt.

Utraljud om ca 4veckor. Först då tror jag att jag kommer tycka de e verkligt. :)
  • Libra1
    Längta skrev 2015-08-24 15:00:55 följande:
    Jag e också nyfiken på hur de går för alla. :)

Jag e i v16 15+2 idag. De känns fortfarande så overkligt.

Utraljud om ca 4veckor. Först då tror jag att jag kommer tycka de e verkligt. :)
    Härligt att höra! :)

Lycka till med RUL!!!

Vi vet inte om det blir ett försök innan jul för vår del eller om vi ska ta det i januari istället. Ska opereras i oktober.
  • ystersyster

Hej Libra och alla andra härinne! Efter två års paus från allt vad IVF heter kommer vi nu göra nytt försök i Danmark. Har 5 ivf bakom oss, men det fungerade inte och vi måste vända oss till Danmark för att kunna göra ivf med donatorsäd. Sorgligt att Sverige inte kommit längre än såhär, samtidigt är jag ändå glad jag bara har strax över två timmars väg till Köpenhamn..
    På lördag åker vi ner för samtal samt hsu kontroll av mig, då jag haft endometrios o tagit bort cysta tidigare.

• Libra1
    ystersyster skrev 2015-08-27 07:06:26 följande:

Hej Libra och alla andra härinne! Efter två års paus från allt vad IVF heter kommer vi nu göra nytt försök i Danmark. Har 5 ivf bakom oss, men det fungerade inte och vi måste vända oss till Danmark för att kunna göra ivf med donatorsäd. Sorgligt att Sverige inte kommit längre än såhär, samtidigt är jag ändå glad jag bara har strax över två timmars väg till Köpenhamn..
    På lördag åker vi ner för samtal samt hsu kontroll av mig, då jag haft endometrios o tagit bort cysta tidigare.

Ett stort lycka till!

Visst är det trist att man måste åka utomlands för att få donation. :-/

Gör Danmark något annorlunda när man har endometrios vad gäller behandling?
  • MadArp

Hej, jag hoppar gärna in här, vi är på vår 4:e ivf. Denna gång testar de långa protokollet på mig. Så här nu sprayat i 15 dagar, idag tog jag blodprov så kliniken ringer i em för att säga om jag får starta med sprutorna eller inte.... Hoppas!!

• Libra1
    MadArp skrev 2015-08-27 10:02:01 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här, vi är på vår 4:e ivf. Denna gång testar de långa protokollet på mig. Så här nu sprayat i 15 dagar, idag tog jag blodprov så kliniken ringer i em för att säga om jag får starta med sprutorna eller inte.... Hoppas!!

Välkommen hit!

Hoppas att långa fungerar bättre. Lycka till! :)
  • Libra1

Jag väntar på att få göra en titthålsoperation för att kika efter endometrios. Har mycket smärtor så måste vänta med IVF. Oktober eller början på november trodde dem. Remissen gick iväg den 2 juli. Jobbig väntan! :(

• LadyMaria

Hej alla!

Har gjort våra 3 gratisförsök och ska gå över till privat. Är det någon som har erfarenhet av Fertilitetscentrum i Göteborg/Calenderska?

Läste även att Falun har "babygaranti" att man får tillbaka pengarna, eller viss del om man inte blir gravid.

Eller... ska man helt vända sig till Aten för behandlingar/mediciner som inte Sverige ger. Många tankar som snurrar..

• Bubby

Hejsan.

Hoppar på här om det är okej. Har idag misslyckats medvårat 2:a FET och vi har även 2st misslyckade färskförsök i bagaget. Nu har vi inga fler i frysen så vi måste börja om.

Just nu känns det piss såklart men vi ger inte upp.

Trodde verkligen att det skulle gå vägen den här gången. Fick IL-dropp och toppembryo. Men icke. Förstår inte vad som är fel.

Jag och min sambo har en dotter på 7 som kom på naturlig väg sen fick vi utomkvedshavandeskap för två år sen som gjorde det omöjligt för naturlig graviditet igen. Tänker att det ju inte borde vara omöjligt för oss eftersom vi ju lyckats en gång förut. Blir så ledsen.

• Bubby

Hoppas att jag inte trampar någon på tårna nu. Med tanke på att vi kämpar med syskon, jag kliver av här ifall någon tar illa vid sig.

Kärlek

• ystersyster

Tror ingen härinne tar illa vid, vi är ju ändå i samma situation nu och här för att stötta varandra.
    Privat blir dyrt men vad gör man, ger upp? Min man är mer och mer skeptisk då det inte blivit nåt hittills, men jag vill verkligen inte ge upp! Vi satsar nu på ett 3-pack i DK vitanova, med donerade sädesceller efter 6 försök med min mans (TESA) och ISCI.

• Kakan1kakan2

4 ivf försök bakom oss.. nu tar vi en lite paus. Skrivit om vår historia på en egen tråd "Dålig embryoutvecklnig".. Om 2 veckor ska vi träffa läkarna för att se hur nästa planeras.

• Wero
    Nicka skrev 2015-06-01 19:50:39 följande:
    Ja precis (:
    Hur har de gått för era ägg?
    Hej Nicka! 

Det blev en dotter som nu är två år gammal och helt underbar Skrattande
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök