• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Nicka

Hej!
    Har ej kunnat svara eller skriva från appen i mobilen :( bara kunnat läsa.. vet inte vad de är för fel.
    Igår började jag äntligen med sprutan, kör korta med Gonal-F så imon får de bli ett samtal till min gyndoktor och se när de är dags för ultraljud.
    Någon annan här som är på gång?

nickasworld.blogg.se

• Wero
    Nicka skrev 2015-05-31 19:54:03 följande:

Hej!
    Har ej kunnat svara eller skriva från appen i mobilen :( bara kunnat läsa.. vet inte vad de är för fel.
    Igår började jag äntligen med sprutan, kör korta med Gonal-F så imon får de bli ett samtal till min gyndoktor och se när de är dags för ultraljud.
    Någon annan här som är på gång?

nickasworld.blogg.se

Det är så skönt att äntligen sätta igång och fokusera på något. 

Jag har gjort äp i fredags och skall ringa dem imorgon för att se om det blivit något av våra ägg. Såååå närvös! 
  • Nicka
    Wero skrev 2015-05-31 22:10:53 följande:
    Det är så skönt att äntligen sätta igång och fokusera på något. 

Jag har gjort äp i fredags och skall ringa dem imorgon för att se om det blivit något av våra ägg. Såååå närvös! 
    Ja precis (:
    Hur har de gått för era ägg?
  • Saturnus

Hej!

Vill gärna bolla med er. Har mera ägg än vad jag brukar men dom växer ojämt. Var på mitt andra vul. Har ett ägg som är större än alla andra.

1 x 21mm, 4 x 14mm, 1 x 13, 1 x 11, 1 x 9,5.

Har någon varit med om liknande? Undrar om jag förlorar det stora om jag sprutar någon dag till o sedan vill jag att äggen ska vars mogna. I väntan på svar från kliniken...

• Längta

Ja har ruvat i 7 dagar nu. Alltså 8 dagar sen ja satt tillbaka 2st 3dagars. Men vi har fortfarande inte fått ngt brev på posten om hur de gick för de andra äggen.. Så häe länge har vi inte behövt vänta förut.

Då har dom vart väldigt snabba med att skicka ut svar.

Ska ja behöva ringa eller vänta ett par dagar till?

• Libra1

Jag hade olika storlekar vid min 2:a IVF. Det gick mindre bra då. Den största lät de var för den blev övermogen. Ibland kan enstaka äggblåsor ta åt sig för mycket av hormonet så att de mindre inte får tillräckligt. Men vilka storlekar och skillnad är jag inte så insatt i.

Jag skulle tycka att det är bättre att få de mindre att växa sig större och strunta i den stora.

Saturnus skrev 2015-06-03 14:38:09 följande:

Hej!

Vill gärna bolla med er. Har mera ägg än vad jag brukar men dom växer ojämt. Var på mitt andra vul. Har ett ägg som är större än alla andra.

1 x 21mm, 4 x 14mm, 1 x 13, 1 x 11, 1 x 9,5.

Har någon varit med om liknande? Undrar om jag förlorar det stora om jag sprutar någon dag till o sedan vill jag att äggen ska vars mogna. I väntan på svar från kliniken...

• Libra1

Nu när vi går privat så får vi inte brev. Brukar få ringa.

Längta skrev 2015-06-03 14:51:36 följande:

Ja har ruvat i 7 dagar nu. Alltså 8 dagar sen ja satt tillbaka 2st 3dagars. Men vi har fortfarande inte fått ngt brev på posten om hur de gick för de andra äggen.. Så häe länge har vi inte behövt vänta förut.

Då har dom vart väldigt snabba med att skicka ut svar.

Ska ja behöva ringa eller vänta ett par dagar till?

• Siri2014

Hej tjejer! Jag har länge snyggast, men inte skrivit. Har misslyckats med 3 färska ivf och just fått mens efter mitt första fet. Piss skit helvete! Och all statistik får mig att vilja gräva ner mig. FAAAAAN! Förlåt, men idag är det deppigt värre!

Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök