• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Ahla
    LadyMaria skrev 2015-06-22 11:50:04 följande:

Känns som allt går emot mig. Först ringde jag vårdcentralen, vill prata med en psykolog. Känner mig så fruktansvärt ledsen hela tiden. Fick prata med en otrevlig sköterska som inte ens ville sätta mig i kön!! Men gjorde det efter att jag började gråta. Sen ringde jag min arbetsgivare och dem använder inte bruttolöneavdrager som hade sparat oss några tusen till de privata försöken :( fan va mkt man behöver spara nu. Jobbar som undersköterska o sparat inte ihop 68000 så lätt direkt.

Hur motiverade hon det??? Så hemskt att behöva ta emot sån skit också, ovanpå allt annat man går igenom. KRAM
  • GrukanGrace

Nä inte denna gången heller. 6 försök många sprutor men nej. Nu tar kliniken sommarstängt (vi hinner inte fler) så hi tar semester och jobbar på själva. Stor kram nu håller jag tummarna för er!

• LadyMaria
    Nicka skrev 2015-06-22 12:07:39 följande:

Känns som allt går emot mig. Först ringde jag vårdcentralen, vill prata med en psykolog. Känner mig så fruktansvärt ledsen hela tiden. Fick prata med en otrevlig sköterska som inte ens ville sätta mig i kön!! Men gjorde det efter att jag började gråta. Sen ringde jag min arbetsgivare och dem använder inte bruttolöneavdrager som hade sparat oss några tusen till de privata försöken :( fan va mkt man behöver spara nu. Jobbar som undersköterska o sparat inte ihop 68000 så lätt direkt.