• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Ahla
    LadyMaria skrev 2015-06-22 11:50:04 följande:

Känns som allt går emot mig. Först ringde jag vårdcentralen, vill prata med en psykolog. Känner mig så fruktansvärt ledsen hela tiden. Fick prata med en otrevlig sköterska som inte ens ville sätta mig i kön!! Men gjorde det efter att jag började gråta. Sen ringde jag min arbetsgivare och dem använder inte bruttolöneavdrager som hade sparat oss några tusen till de privata försöken :( fan va mkt man behöver spara nu. Jobbar som undersköterska o sparat inte ihop 68000 så lätt direkt.

Hur motiverade hon det??? Så hemskt att behöva ta emot sån skit också, ovanpå allt annat man går igenom. KRAM
  • GrukanGrace

Nä inte denna gången heller. 6 försök många sprutor men nej. Nu tar kliniken sommarstängt (vi hinner inte fler) så hi tar semester och jobbar på själva. Stor kram nu håller jag tummarna för er!

• LadyMaria
    Nicka skrev 2015-06-22 12:07:39 följande:

Känns som allt går emot mig. Först ringde jag vårdcentralen, vill prata med en psykolog. Känner mig så fruktansvärt ledsen hela tiden. Fick prata med en otrevlig sköterska som inte ens ville sätta mig i kön!! Men gjorde det efter att jag började gråta. Sen ringde jag min arbetsgivare och dem använder inte bruttolöneavdrager som hade sparat oss några tusen till de privata försöken :( fan va mkt man behöver spara nu. Jobbar som undersköterska o sparat inte ihop 68000 så lätt direkt.

:( usch! Lider verkligen med dej. Har undrat länge vad vår sjukvård är på väg, förstår att de är ett stressigt jobb, men fixar man inte de, så ska man verkligen inte ha de jobbet! Har råkat ut för många otrevliga sköterskor o läkare, de gör ju att man drar sej för att söka hjälp. Hoppas de löste sej och att du på nått vis kan lösa de ekonomiskt. Kram
    Jag fattar inte hur man kan ha ett sånt bemötande när man berättar varför man söker hjälp också. Det enda hon gjorde var att ifrågasätta mig. Verkligen fel person på fel plats. Tack för uppmuntran, ja på något sätt får det lösa sig. Hur går det för dig med ruvandet? Hoppas värken har avtagit! Kamar
  • LadyMaria
    Ahla skrev 2015-06-23 00:51:31 följande:
    Hur motiverade hon det??? Så hemskt att behöva ta emot sån skit också, ovanpå allt annat man går igenom. KRAM
    Hon var så otrevlig och sa att det är så lång kö så det är ingen ide att sätta upp mig, kändes som hon inte ens lyssnade på vad jag berättade. Ja sånt orkar man inte ta ovanpå allt annat som du säger! Kramar
  • Nicka

[quote=75454107][quote-nick]LadyMaria skrev 2015-06-23 11:07:47 följande:[/quote-nick]Jag fattar inte hur man kan ha ett sånt bemötande när man berättar varför man söker hjälp också. Det enda hon gjorde var att ifrågasätta mig. Verkligen fel person på fel plats. Tack för uppmuntran, ja på något sätt får det lösa sig. Hur går det för dig med ruvandet? Hoppas värken har avtagit! Kamar[/

Har fortfarande mensvärk och "spottings" och en aning mer emellanåt, ingen riktig blödning..väntar på att carlanderska ska ringa upp. Mår allmänt skit, vill bara sova..kram

• Ahla
    Nicka skrev 2015-06-23 13:09:55 följande:

[quote=75454107][quote-nick]LadyMaria skrev 2015-06-23 11:07:47 följande:[/quote-nick]Jag fattar inte hur man kan ha ett sånt bemötande när man berättar varför man söker hjälp också. Det enda hon gjorde var att ifrågasätta mig. Verkligen fel person på fel plats. Tack för uppmuntran, ja på något sätt får det lösa sig. Hur går det för dig med ruvandet? Hoppas värken har avtagit! Kamar[/

Har fortfarande mensvärk och "spottings" och en aning mer emellanåt, ingen riktig blödning..väntar på att carlanderska ska ringa upp. Mår allmänt skit, vill bara sova..kram

Även jag sitter här och väntar på samtal från dem... Hej hej i båten. 
  • Nicka

Nu har jag pratat med carlanderska,hon förstod min oro, men mensvärk och spottings, småblödningar behöver inte betyda missfall, de kan vara en bit av slemhinnan som lossnat eller en blödning från ett annat ställe, kommer inget färskt blod.ska fortsätta med Lutinus och ta testet på torsdag, tyvärr kan ju testet visa gravid trots att de är missfall, så nu är de bara att hoppas att dessa små blödningar slutar och att pricken därinne mår bra!

Nickasworld.blogg.se

• Libra1

Det är så hemskt att få ett sånt här bemötande av vården. Helst när man känner sig på botten.

Kan du inte få en tid hos din husläkare? De kan skriva en remiss till psykolog. Jag har fått det. Fick själv välja då. Har hittat en som är fantastisk.
    Styrkekramar
  • Libra1
    GrukanGrace skrev 2015-06-23 05:26:30 följande:

Nä inte denna gången heller. 6 försök många sprutor men nej. Nu tar kliniken sommarstängt (vi hinner inte fler) så hi tar semester och jobbar på själva. Stor kram nu håller jag tummarna för er!

Så ledsen för er skull. :(
    Många styrkekramar
  • Nicka

Har sovit i 1,5h efter att jag plötsligt började må väldigt illa och fick dessutom huvudvärk. Nu när jag kissade kommer de rött blod på pappret :( nu känns de riktigt kört! Jävla skit..gick inte till jobb idag heller o de va nog tur. Nu känns allt så hopplöst!

Nickasworld.blogg.se

Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök