• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Libra1
    Saturnus skrev 2015-06-28 22:10:00 följande:

Testade positivt dag 9-13, testdag negativt. Jag mår jättekonstigt. Går runt med mensvärk o illamående och är trött som attan. Fick mens i torsdags och fick ut en rejäl blodklump, ursäkta. Brukar aldrig känna såhär vid mens!

Testade igen igår(neg) för att se efter om det andra ägget fäst eller dyligt eftersom jag fick tillbaka två! Jag har varit gravid och det känns onekligen så trots att testerna visar annorlunda.

Någon fler som känt sig såhär efter misslyckad ivf??

Hur mår du nu? Man kan må lite konstigt när det blir tidiga missfall.
  • Libra1
    GrukanGrace skrev 2015-07-17 22:16:15 följande:

Någon av er som funderat/fått rådet att fundera på äggdonation?

Kram

Det är inget någon har nämnt för oss. Men visst funderar man. Men då får man åka utomlands. :-/
  • Libra1

Ska ni göra IVF i höst? Jag väntar på en titthålsoperation så vi får vänta lite. Drygt! Känner att månaderna tickar på. :-/

• GrukanGrace

Hej alla efter 7 ivf försök så fick vi rådet att tänka på ÄD. Trots att allt sett bra ut och hi fått toppenbryon så nä det funkade inte.

Läste på lite grann och nu en vecka senare är vi i Athen. Allt pekar på att mitt immunförsvar är för starkt. Jag stöter bort.

Testerna görs i morgon.

Kram på er. Och ÄD kan göras i uneå el Luleå men lång väntan.

Libra1 skrev 2015-07-24 14:46:37 följande:

Det är inget någon har nämnt för oss. Men visst funderar man. Men då får man åka utomlands. :-/

• Libra1
    GrukanGrace skrev 2015-07-26 11:14:24 följande:

Hej alla efter 7 ivf försök så fick vi rådet att tänka på ÄD. Trots att allt sett bra ut och hi fått toppenbryon så nä det funkade inte.

Läste på lite grann och nu en vecka senare är vi i Athen. Allt pekar på att mitt immunförsvar är för starkt. Jag stöter bort.

Testerna görs i morgon.

Kram på er. Och ÄD kan göras i uneå el Luleå men lång väntan.

Är det dyrt att träffa den läkaren? Man gör ju verkligen allt för att lyckas.
  • GrukanGrace

Kolla på nätet lifeclinic och nä inte jmf med hemma men man måste klart lägga på resa och boende. Men vi mailade och tog en konsultation via telefon/Skype. Mycket kunnig DrD.

Finns en tråd här också med mycket info. Sök på Athen.

Kram

Libra1 skrev 2015-07-26 12:08:57 följande:

• sandishhh

Hejsan.. 

Jag hoppar på denna tråd. 

Jag har 2 misslyckade färskförsök bakom mig. Så nu går jag på akupuntur hos en som verkligen kan sin sak och har bred och lång utbildning. Kan verkligen säga det hjälper. Nu är vår plan att göra ett FET i september. 

Men jag har i alla fall startat en hemlig grupp på FB, där vi som vill testa på akupunktur, eller har lyckats med akupunktur, kan diskutera och byta erfarenhet. Kommer även komma upp bra länker så man får mer kött på benen. 

www.facebook.com/groups/401650363371163/

Ta hand om er :-*

akupunktur vid ivf, akupunktur
  • Libra1

Hur går det för er?

Vi hoppas på att hinna med ett försök i år. Väntar på att få göra en titthålsoperation. Hatar all denna väntan. :-/

• GrukanGrace
    Libra1 skrev 2015-07-26 12:08:57 följande:
    ca 20-25 000 kr men det har det redan varit värt. Vår nästa ivf nr 7 skulle ju kosta ca 30 000 och redan nu med min egen analys av testerna så hade även den varit bortkastad. 

Kram 
  • GrukanGrace

idag kl 11 skall vi ha skypemöte med vår DrD på Life clinic. 

Testresultaten fick vi igår och genomgång idag. 

Håll tummarna. Om ni vill kan jag skärmdumpa sen och förklara lite kort. 

Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök