• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • mikaaaela
    I norr skrev 2015-05-06 22:45:43 följande:

En fråga. Hur har ni satt in vaginaltabletten? Med hjälp av den där pinnen lr bara med fingret? Barnmorskan sa att man kunde göra både och så jag har bara tryckt med fingret men nu ikväll provade jag med den där pinnen och det kändes som att den kom mkt längre in. Nu är jag grymt orolig att den inte kommit tillräckligt långt tidigare. Suck!!!

Hade dessutom värsta mardrömmen inatt, att jag gick på toa och bara störtblödde. Jag försökte leta embryot i toan fast jag insåg att det va för litet för att se.

Tror jag blir galen!

Funderar på att tjuvtesta i helgen men vill ändå inte få dåligt resultat. Är rätt trevligt att få gå omkring och hoppas och känna sig gravid ett litet tag iaf.

Hoppas ni båda hinner en gång till innan sommaren och att det blir det sista ni behöver göra.

Jag satte in med pinnen, testade aldrig med fingret faktiskt. Ibland tycker jag det kändes lite läskigt att den gick så långt in och att man skulle "reta upp" något, men tror inte det är någon risk. Tror det funkar lika bra med fingret, vissa kliniker verkar bara rekommendera fingret, så det är nog väldigt olika. 

Ja huvudet spelar en ett spratt verkligen. Jag tyckte också om att få känna mig gravid ett tag, men nu i efterhand så ja, som ja sa förut, så kommer jag börja testa tidigt, för som sagt, mensen kan ju bli uppskjuten, å de va inte roligt att få den käftsmällen :( 

Men håller tummarna att mensen inte kommer för dig och att du får ett plus på stickan :) 
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-05-08 15:30:22 följande:

Åh, fy va orättvist i sånna fall :( Vill inte att det här ska vara vårt sista försök ju :( 

Håller verkligen tummarna för att ni hinner innan sommaren och att den kommer igång snart!! Hur ska ni göra om ni inte blir gravida innan sommaren? Ska ni försöka själva då i sommar? Vet inte om man ska bara ta en lugn sommar och försöka tänka på annat eller om man ska aktivt försöka ändå. Det lär väl sluta med det sista skulle jag tro. Har svårt att tänka på annat just nu.

Nej eftersom jag började med sprayen direkt efter mensen var slut efter misslyckat försök så gick det fort att bli nedreglerad, så skulle inte fått någon mens heller, och behövde inte vänta in så jag hamnade rätt i cykeln så det var skönt :) 

Ja jag hoppas verkligen äggplocket går bättre denna gång också. :) Dom vet ju hur det gick sist så antar att dom kan göra något annorlunda denna gång. 

Hmm jaha okej, då lär dom ju inte gå med på det :P 

Dag 19 i cykeln och ingen ägglossning i sikte! Försöker ställa in mig på att vi inte hinner med något FET innan stängning :(

Vi kommer att försöka själva under sommaren i så fall, under har ju skett förrut!

Håller tummarna för att ditt äggplock hår smidigare denna gång Mikaaaela, inge roligt om det blir så smärtsamt igen!

Vilken sprutdag är du på nu?
  • I norr

Idag känns det rätt så hopplöst. Hade lite bruna flytningar igår kväll (sorry för infon) och mensvärk. Tjuvtestade imorse 11 dar efter insättning och det var negativt. :(

Kämpar för att inte bryta ihop totalt utan har ett minimalt hopp kvar om att det var för tidigt att testa. Fick testdag 18:e från kliniken och det är ju en vecka kvar dit.

Men som sagt...man har mått bättre.

• I norr

Idag känns det rätt så hopplöst. Hade lite bruna flytningar igår kväll (sorry för infon) och mensvärk. Tjuvtestade imorse 11 dar efter insättning och det var negativt. :(

Kämpar för att inte bryta ihop totalt utan har ett minimalt hopp kvar om att det var för tidigt att testa. Fick testdag 18:e från kliniken och det är ju en vecka kvar dit.

• Smillan83
    I norr skrev 2015-05-10 10:58:15 följande:

Ånej :( va tråkigt, varför går det inte för någon av oss :(
  • Smillan83

Glad ägglossningsgubbe idag :)

Så lättad! Ägglossning imorgon då, på dag 21! Cykeln blev inte alltför lång!

Vi kör på lite själva! Då har vi iaf gjort det vi kunnat!

• Smillan83

Hur går det Inorr, har det lugnat sig?

Kom på att Solensten sa att man kan blöda lite och ändå vara gravid, så vi fortsätter å hoppas tycker jag!

• I norr

Svävar mellan hopp och förtvivlan. Försöker intala mig att det är mensen som är på G men ändå har jag hopp. Igår var det knappt nån färg alls och idag har det varit lite ljusbeige igen och jag har sprungit på toa som en tok.

Imorgon är den egentliga dagen för mens.

Ja, vår läkare sa oxå det och att man ska fortsätta ta vaginaltabletterna även om man får en blödning för att man kan vara gravid ändå. Har en kompis som blött i början av två av sina graviditeter.

Fortsättning följer...

Blir det FET för er under veckan? Spännande isf! Jag håller alla tummar!

• Smillan83
    I norr skrev 2015-05-11 23:36:12 följande:

Svävar mellan hopp och förtvivlan. Försöker intala mig att det är mensen som är på G men ändå har jag hopp. Igår var det knappt nån färg alls och idag har det varit lite ljusbeige igen och jag har sprungit på toa som en tok.

Imorgon är den egentliga dagen för mens.

Ja, vår läkare sa oxå det och att man ska fortsätta ta vaginaltabletterna även om man får en blödning för att man kan vara gravid ändå. Har en kompis som blött i början av två av sina graviditeter.

Fortsättning följer...

Blir det FET för er under veckan? Spännande isf! Jag håller alla tummar!

Då håller vi tummarna att bebisen växer å mår bra, det är ju några dagar kvar till testdag för er!

Även fast jag inte var gravid kom ju inte mensen när den skulle utan när det var dags för testet, så jag hoppades och trodde ju in i det sista!

Nä inget FET denna cykel, läkaren var bestämd med att hon ville att det skulle bli en "egen" mens emellan, så vi måste vänta till nästa cykel, men håller sig cyklerna ungefär så här långa borde vi hinna med ett FET precis innan de stänger!
  • Smillan83

Har sånna ägglossningskänningar idag, sticker och småhugger från vänster sida och (ursäkta) tjocka trådiga flytningar!

Fattar ingenting, hade ju ägglossning i måndags, man har väl inte två på samma cykel? Eller är kroppen helt ute å cyklar efter alla hormoner?

Ska ta ett ägglossningstest när jag kommer hem!

Kände ingenting av ägglossningen i måndags, så då kanske det inte lossnade nånting fastän hag fick glad gubbe!

Blir tokig på den här kroppen!

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?