I norr skrev 2015-05-06 22:45:43 följande:
En fråga. Hur har ni satt in vaginaltabletten? Med hjälp av den där pinnen lr bara med fingret? Barnmorskan sa att man kunde göra både och så jag har bara tryckt med fingret men nu ikväll provade jag med den där pinnen och det kändes som att den kom mkt längre in. Nu är jag grymt orolig att den inte kommit tillräckligt långt tidigare. Suck!!!
Hade dessutom värsta mardrömmen inatt, att jag gick på toa och bara störtblödde. Jag försökte leta embryot i toan fast jag insåg att det va för litet för att se.
Tror jag blir galen!
Funderar på att tjuvtesta i helgen men vill ändå inte få dåligt resultat. Är rätt trevligt att få gå omkring och hoppas och känna sig gravid ett litet tag iaf.
Hoppas ni båda hinner en gång till innan sommaren och att det blir det sista ni behöver göra.
Jag satte in med pinnen, testade aldrig med fingret faktiskt. Ibland tycker jag det kändes lite läskigt att den gick så långt in och att man skulle "reta upp" något, men tror inte det är någon risk. Tror det funkar lika bra med fingret, vissa kliniker verkar bara rekommendera fingret, så det är nog väldigt olika.
Ja huvudet spelar en ett spratt verkligen. Jag tyckte också om att få känna mig gravid ett tag, men nu i efterhand så ja, som ja sa förut, så kommer jag börja testa tidigt, för som sagt, mensen kan ju bli uppskjuten, å de va inte roligt att få den käftsmällen :(
Men håller tummarna att mensen inte kommer för dig och att du får ett plus på stickan :)