• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • I norr

Ja det är inte lätt att tyda kroppen och i den sits vi är i så analyserar man ju precis allt.

Jag har dock börjat blöda på riktigt, tog även ett test idag och det var negativt. Det konstiga är att jag inte alls bröt ihop utan det kändes bara väntat. Man är som van att bli besviken månad efter månad. Blir mest bitter.

Mailade kliniken och de ringde upp senare. Hon sa att jag ändå skulle fortsätta med tabletterna och ta ett test på måndag (testdagen). Å då får man ju en ny gnutta hopp även om jag är 100% säker att det inte blivit nåt denna gången.

Känns väldigt länge att vänta till augusti på ett nytt försök. Har man tur så lyckas man på egen hand i sommar men oddsen känns ju otroligt små.

• Smillan83

Ägglossningstestet var negativt, skönt, då slapp jag fundera på om verkligen var en till ägglossning på gång! Smärtorna från vä si avtog under eftermiddagen! Vet inte vad det var!

hoppas, hoppas, hoppas att någon piggelin spermie hittat fram till ägget! Vore fantastiskt om vi blev spontant gravida :)

Och billigt ;)

• Smillan83
    I norr skrev 2015-05-13 22:15:03 följande:

Ja det är inte lätt att tyda kroppen och i den sits vi är i så analyserar man ju precis allt.

Jag har dock börjat blöda på riktigt, tog även ett test idag och det var negativt. Det konstiga är att jag inte alls bröt ihop utan det kändes bara väntat. Man är som van att bli besviken månad efter månad. Blir mest bitter.

Mailade kliniken och de ringde upp senare. Hon sa att jag ändå skulle fortsätta med tabletterna och ta ett test på måndag (testdagen). Å då får man ju en ny gnutta hopp även om jag är 100% säker att det inte blivit nåt denna gången.

Känns väldigt länge att vänta till augusti på ett nytt försök. Har man tur så lyckas man på egen hand i sommar men oddsen känns ju otroligt små.

Så tråkigt Inorr, beklagar verkligen :(

Var knäckt i flera dagar när jag testat negativt, man vill ju verkligen att där ska vara ett plus!

Måste ni vänta till augusti? Ni får inte köra direkt då, som Mikaaaela?

Jag sätter mitt hopp till juni FETet, och först ett hopp till vårt eget försök i måndags! Spermieprovet var ju riktigt bra vid IVF försöket och undrens tid är ej förbi!
  • I norr

Nä, får inte köra direkt eftersom testdag är på måndag och då är det ju försent att börja med sprutorna. Nästa mens infaller troligast så att äggplock skulle bli precis sista öppna dagen innan sommarstängningen. Lite otur!

Däremot sa hon att jag troligtvis kunde börja behandlingen innan de öppnade igen om det skulle infalla sig så och då vet man ju att nästa försök blir tidigt i augusti.

Tänkte också att under kan ske och man kan lyckas själv under sommaren.

Vi håller tummarna för oss tre!

När hade du äggplock Mikaaaela?

• Smillan83
    I norr skrev 2015-05-14 13:50:37 följande:

Nä, får inte köra direkt eftersom testdag är på måndag och då är det ju försent att börja med sprutorna. Nästa mens infaller troligast så att äggplock skulle bli precis sista öppna dagen innan sommarstängningen. Lite otur!

Däremot sa hon att jag troligtvis kunde börja behandlingen innan de öppnade igen om det skulle infalla sig så och då vet man ju att nästa försök blir tidigt i augusti.

Tänkte också att under kan ske och man kan lyckas själv under sommaren.

Vi håller tummarna för oss tre!

När hade du äggplock Mikaaaela?

Ja vilken otur :(

Men tänker att egentligen är det ju bara stängt 5 veckor, och den tiden kommer gå undan med semester å roligheter, så innan vi vet ordet av är det augusti igen :)
  • mikaaaela

Heej :) Min mor har varit på besök i helgen därför jag varit så frånvarande.

Beklagar verkligen Inorr, varför lyckas ingen av oss :( Men nästa gång, det ska vara allas tur hoppas jag :) Men det är som Smillan83 säger, det är ju tack och lov inte så länge dom har stängt, och om ni får påbörja innan så kanske tiden går lite fortare i alla fall. Det är ju tur att det är sommar, då går ju tiden lite fortare i alla fall! 

Vad skönt Smillan83 att det inte var ännu en ägglossning, då blev det inte så överdrivet lång cykel denna gång i alla fall, skönt det :) Men hoppas såklart ni lyckas på detta försök så ni slipper göra ett FET :) 

Var på ännu ett ultraljud idag, 11 blåsor fanns just nu, så imorgon tar jag ägglossningssprutan och på måndag klockan 9 är det dags för äggplock. Riktigt nervös redan nu och det lär bli ännu värre. Men vad gör man inte :P 

• I norr

Förstår att du är nervös med tanke på hur ont du fick. Be om tense apparaten efteråt. Men spännande ändå att få ett nytt försök. Nu ska det gå!

Idag har jag haft en riktig pissdag och bara velat gråta så antar att reaktionen kom tillslut ändå.

• mikaaaela
    I norr skrev 2015-05-15 23:45:33 följande:

Förstår att du är nervös med tanke på hur ont du fick. Be om tense apparaten efteråt. Men spännande ändå att få ett nytt försök. Nu ska det gå!

Idag har jag haft en riktig pissdag och bara velat gråta så antar att reaktionen kom tillslut ändå.

Ja :/ jag hade tesen förra gången också, både innan och efter och fick låna hem den, så hade den även dagen efter, även fast jag hade på högsta tyckte jag inte att den hjälpte direkt tyvärr :/ 

Ja det kommer och går. Efter förra gången var jag nere i en vecka, sen blev det bättre men vissa dagar var riktigt skit och jag bröt ihop. Så det kommer väl och går. Det är värst när man är själv och alla tankar kommer. Så att försöka umgås med folk eller göra någonting underlättar, men självklart måste man få bryta ihop också, och gråta ut. 

Vilken metod gjorde du? För jag fick börja med sprayen direkt jag slutat blöda. Men då var tanken att jag skulle gå på sprayen i en månad, men ringde efter 2 veckor då jag kände mig nedreglerad och det var jag ju. Men det funkar nog kanske inte på samma sätt om man tar sprutorna bara :/ 
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-05-15 23:45:33 följande:

Det var ju bra med blåsor Mikaaaela, oroa dig inte, vi hoppas att det går bättre än sist med äggplocket!

Ja Inorr, det blir många tårar under den här barnresan!

Första två dagarna var riktigt jobbiga efter minuset, sen gick det rätt bra några dagar och andra veckan blev det riktigt jobbigt å jag funderade på att sjukskriva mig, då fick jag ägglossning och då tändes hoppet för en egentillverkad bebis!

Jag tror vi måste få vara lessna å gråta ibland, vi går ju igenom en jättejobbig tid!
  • I norr

Körde korta protokollet, alltså bara sprutor.

Jag som tyckte att tensen va super men då förstår jag att du verkligen hade superduper ont. Hopppas det går bättre denna gång.

Nä, tjejer nästa gång är det vår tur, så är det bara! Men Hoppas ni lyckas själv innan smillan83!

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?