• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • Smillan83

Mår skit idag!

Vissa dagar rullar på ganska smärtfritt och andra dagar känns det som att jag går runt med en kniv i bröstet!

All väntan gör så ont!

All lycka till dig idag "inorr" håller tummar å tår att allt går bra för dig!

• mikaaaela
    I norr skrev 2015-04-24 22:25:58 följande:

De såg 3 större äggblåsor och flera mindre. Hon lät då positiv när hon ringde från Umeå.

Hon trodde att det skulle bli insättning ons/tors lr lördag.

Jobbigt att göra om hela processen Mikaaaela men hoppas att ni lyckas båda två nästa gång och även jag. :)

Lycka till idag :) 
  • Smillan83

Tror ni landstinget "bara" betalar för ett FET så länge det finns frysta embryon, eller kan man månne få plocka ut fler ägg för landstingspengen och göra ett nytt ET?

• I norr

Hej hej! Det gick bra igår, de hittade 6 ägg och om allt går bra så ska jag tillbaka på onsdag för återinförande. :) Nu är jag mest nervös att de ska ringa och säga att inget befruktats. Hoj, vad man är nervös hela tiden....man blir galen.

Själva plocket gick bra, jag kände ingenting men efteråt tog det väldigt ont och jag fick låna en tensemaskin som var helt magisk och smärtan försvann ganska så snabbt. Hade dock känningar resten av dagen. Känner fortfarande lite, speciellt om jag hostar.

Vi bor betydligt längre norrut än Umeå så det gör denna resa än jobbigare än den redan är med många timmar i bil varje gång. Fick tom åka 12 mil enkel väg för ultraljuden.

Vad säger era respektive om allt detta? Min har många funderingar,myror han börjar bli rätt "rädd".

• Smillan83
    I norr skrev 2015-04-28 08:57:23 följande:

Hej hej! Det gick bra igår, de hittade 6 ägg och om allt går bra så ska jag tillbaka på onsdag för återinförande. :) Nu är jag mest nervös att de ska ringa och säga att inget befruktats. Hoj, vad man är nervös hela tiden....man blir galen.

Själva plocket gick bra, jag kände ingenting men efteråt tog det väldigt ont och jag fick låna en tensemaskin som var helt magisk och smärtan försvann ganska så snabbt. Hade dock känningar resten av dagen. Känner fortfarande lite, speciellt om jag hostar.

Vi bor betydligt längre norrut än Umeå så det gör denna resa än jobbigare än den redan är med många timmar i bil varje gång. Fick tom åka 12 mil enkel väg för ultraljuden.

Vad säger era respektive om allt detta? Min har många funderingar,myror han börjar bli rätt "rädd".

Va skönt att det gick bra för dig inorr :) nu håller vi tummarna för att alla blir befruktade pch växer på sig!

Håller med, man går runt och oroar sig för allt, jag trodde jag skulle svimma när de ringde från Umeå på den planerade återflringsdagen, men då var det bara att allt såg så bra ut att man ville långtidsodla!

Usch, besvärligt med långa resor! Vi har bara 13 mil till Umeå och får göra ultraljuden hör i Övik!

Men jag kommer från Kiruna, så hade vi bott kvar där hade resorna blivit betydligt längre!
  • Smillan83

Hur gick det idag "Inorr"! Fick ni insatt en liten plutt?

Vart det nån till frysen?

• I norr

Hej hej!

Det har gått jätte bra! Nu är det ett litet frö i magen och det känns helt knasigt och overkligt! Nu gäller det bara att det stannar där oxå!

Av sex ägg så blev tre befruktade och de två som blev kvar ska nu långtidsodlas i fem dar så fortsätter dom att dela sig fint så fryses de. Håller tummarna för det oxå!

Nu bara vänta och hoppas!! :)

• Smillan83
    I norr skrev 2015-04-29 22:43:21 följande:

Hej hej!

Det har gått jätte bra! Nu är det ett litet frö i magen och det känns helt knasigt och overkligt! Nu gäller det bara att det stannar där oxå!

Av sex ägg så blev tre befruktade och de två som blev kvar ska nu långtidsodlas i fem dar så fortsätter dom att dela sig fint så fryses de. Håller tummarna för det oxå!

Nu bara vänta och hoppas!! :)

Ååh grattis inorr :)

Ja nu håller vi tummarna att ert pyre stannar där inne i 9 mån!

Och art de två andra embryona växer på sig så de kan frysas!

Kram
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?