• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-04-03 13:10:58 följande:

Det gick bra :) 11 eller 12 av 13 hade blivit befruktade och 9 hade delat sig som de skulle till dag 3. Dom plockade ut det finare. Att sätta tillbaka det gjorde inte alls ont och roligt att man fick följa allt :)

Känns konstigt att man har ett embryo i sig :P Dock har jag idag haft hugg / livmoderkramper och googlat som en galning som vanligt haha. Först blev ja jätteledsen, men det står med som biverkning av lutinus. så hoppas att det är de :P Det höll i sig i typ 20 min, sen försvann det och så har det kommit och gått idag. Hmm. :/ Extremt långt till testdag. Fattar inte varför umeå har 3 veckor när alla andra verkar ha 2 veckor. Hur ska man stå ut?? Snacka om längsta 3 veckorna någonsin...

Hur har det gått för er idag? :)

Ååh då har du ett litet pyre i dig, nu är det bara att hålla tummarna!

Va många ni hade som blev befruktade, härligt att få en stor skörd till frysen :)

För oss blev det ingenting idag, de ringe imorse!

Av 8 ägg hade 6 st nu blivit fina embryon, så de ville långtidsodla dem innan en sätts tillbaka!

Ny insättningstid på måndag! Lite snopet när man är i ställd på att det skulle göras idag, men samtidigt känns det bra att bi får tillbaka en som ser fin ut efter 5 dagar!

Har också mer ont i magen idag än igår, inte tänkt på att det kan vara vaginaltabletten!

Vaknade med kraftig mensvärk inatt!

Nu åker vi tummarna för att ditt pyre växer i magen och vårt i värmeskåpet :)

Förresten, på införningen, fick man byta om och så igen?
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-04-03 13:54:22 följande:
    Ååh då har du ett litet pyre i dig, nu är det bara att hålla tummarna!

Va många ni hade som blev befruktade, härligt att få en stor skörd till frysen :)

För oss blev det ingenting idag, de ringe imorse!

Av 8 ägg hade 6 st nu blivit fina embryon, så de ville långtidsodla dem innan en sätts tillbaka!

Ny insättningstid på måndag! Lite snopet när man är i ställd på att det skulle göras idag, men samtidigt känns det bra att bi får tillbaka en som ser fin ut efter 5 dagar!

Har också mer ont i magen idag än igår, inte tänkt på att det kan vara vaginaltabletten!

Vaknade med kraftig mensvärk inatt!

Nu åker vi tummarna för att ditt pyre växer i magen och vårt i värmeskåpet :)

Förresten, på införningen, fick man byta om och så igen?
    Oj men det är ju ändå positivt, de är ju bättre med ett 5 dagars :) Vi fick inget för att dom har stängt på lördag sa dom. Lite synd, för de kan ju öka chanserna :/ Men hoppas det går bra ändå :D Men förstår att du blev snopen!

Känns ju bra att jag inte är ensam om det i alla fall, även fast det inte är en bra sak, men de är säkert tabletterna då eftersom du inte har gjort insättningen än :) 

Ja precis, samma snygga kläder igen haha ;) 

Jaa visst är det långt till testdag :( men ska försöka att inte tjuvtesta haha :P 

Hoppas det utvecklas fina blastocyster för er :D Glad påsk! 
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-04-07 11:24:36 följande:

Hur gick det igår Smillan83? :) 

Fick tillbaka en jättefin blastocyst igår! Embryologen sa att den var så fin den kunde bli, så är så glad :)

Fick träffa dr Solensten för första gången, så blev lite nervös men han var ju jättelugn och bra!

Kändes så stort att se den lilla blastocysten på skärmen pch att nu ha den i magen känns fantastiskt :)

3 till frysen! Kanske 4, en skulle odlas till idag!

Har testdag 22, du?
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-04-07 14:47:54 följande:
    Fick tillbaka en jättefin blastocyst igår! Embryologen sa att den var så fin den kunde bli, så är så glad :)

Fick träffa dr Solensten för första gången, så blev lite nervös men han var ju jättelugn och bra!

Kändes så stort att se den lilla blastocysten på skärmen pch att nu ha den i magen känns fantastiskt :)

3 till frysen! Kanske 4, en skulle odlas till idag!

Har testdag 22, du?
    Härligt, det låter lovande :) 

Vi fick tyvärr inga till frysen, kändes så himla jobbigt, då jag inte är redo att göra om äggplocket igen. 

Har haft massa symtom i 3 dagar och idag är allt borta, så känns hopplöst just nu. Har testdag den 20onde, så länge kvar.. Känner mig så nere :(
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-04-08 13:24:43 följande:

Härligt, det låter lovande :) 

Vi fick tyvärr inga till frysen, kändes så himla jobbigt, då jag inte är redo att göra om äggplocket igen. 

Har haft massa symtom i 3 dagar och idag är allt borta, så känns hopplöst just nu. Har testdag den 20onde, så länge kvar.. Känner mig så nere :(

Ånej va synd att inte fler överlevde, lät ju så lovade med så många innan :(

Försök tänka positivt, att man inte har några symtom betyder ingenting, finns dom som är gravida i 9 månader utan att känna nåt!

Sen är vi ju inte så långt gångna än, våra kroppar har ju inte ens fattat att de är gravida!

Så upp med hakan! Jag njuter av att besvären efter äggplocket börjar avta!

Om två veckor sitter vi där med plus på stickorna, det tror jag :)

Kraam
  • I norr

Hej! Jag hoppar in här, har tjuvläst tråden länge ????

Var på första besöket i Umeå i måndags och har idag börjat med spruta. Sååå himla spännande.

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?