• Desideri

Östgötar som planerar barn 2016

Min mens har precis tagit slut så nu kör vi igång med vårat första försök. Äl borde vara om ca 1,5 vecka. Så spännande! :)

• Desideri

Hur går det för alla? :)

Själv väntar jag på ÄL och det känns som alla andra har eller har haft ÄL just nu förutom jag. Är jätte otålig! Dagarna går så himla sakta.:P

• Desideri
    Joozzaan skrev 2015-05-14 20:02:58 följande:

Du är inte ensam, jag väntar jag också på ÄL :) fick svagt utslag på äl test idag så bara att fortsätta vönta och hoppas det blir starkare och starkare :D

Har med börjat med äl test igår och mitt var med svagt. Igårkväll märkte jag även att jag fått en del finnar vilket brukar komma innan äl så hoppas den är på g de närmaste dagarna. Hoppas vi båda får positivt utslag snart!

Håller även tummarna för er som väntar på bim! :)
  • Desideri
    Joozzaan skrev 2015-05-15 15:04:30 följande:
    Undra hur många dagar innan man får starkt utslag..? Tänkte att jag hoppar över idag och snålar med testen liten för jag har bara 12 kvar och de måste räcka :) borde väl inte gå från svagt till full styrka på 24 timmar? Men har ändå myst med mannen idag så kvittar väl egentligen :P
    Det är nog väldigt olika. För mig går det snabbt och från svagt en dag till positivt nästa dag typ. Det är svårt det där med test också, jag har 8 test kvar nu men jag tänker som så att om det skulle vara så att äl inte infaller under dessa dagar ja har test kvar så kommer vi ändå köra varannan dag för att inte missa. :)
  • Desideri
    Javli skrev 2015-05-15 15:36:54 följande:

Håller tummarna för plus nu!

Åh idag längtar jag ännu mer, mottog precis en kompis gravidbesked! Men det är skräckblandad förtjusning, åkte på både kolik och förlossningsdepression förra gången men känner mig verkligen mer förberedd nu.

Men åh vad kul! Då längtar man ju inte mindre!

Med sånt i ryggsäcken så tror jag att man kommer ha en helt annan syn och förväntan på nästa bebis än med första. Så känner jag iallafall, det är skönt att ha det med sig och veta att det är okej med dessa konstiga tråkiga känslor man kan känna i början. 

• Desideri
    skatergirl81 skrev 2015-05-15 23:27:49 följande:

Fick min mens idag, en dag tidigt

Känner mig lite depp ...tyckte jag hade symtom ...men det är bara att ta nya tag!

Åh vad trist! :( håller tummarna att det tar sig nästa gång!
  • Desideri
    Nrk79 skrev 2015-05-15 20:14:50 följande:

Hej! Någon av er som använt ovia-appen för att hålla sig uppdaterad om mens och ägglossning? Verkar bra, men har precis startat. Ha en fin helg!

Har inte provat den appen men har "p tracker" som jag tycker är helt okej. :)
  • Desideri
    Joozzaan skrev 2015-05-17 17:04:30 följande:

Gick från ett knappt synligt streck till detta mellan igår och idag. Visst är det inte ett positivt test men det borde väl betyda att det närmar sig? :) syns så dåligt i kameran men myckt starkare än igår.

Men visst är det äl test? Eller ser jag fel? :O

Jag tror absolut att det äl är på G inom de närmaste dagarna om det ökade från inget till det där på ett dygn. Vad spännande! Jag tror inte det är kört om ni missat ha sex igår och idag, kör på imorgon!
  • Desideri

Ingen äl här ännu, hade hoppats på att den skulle komma idag så cykeln blev 30 dagar men icke det. Börjar bli riktigt otålig nu. Hoppas äl kommer inom en vecka annars blir jag galen. Haha

Jag använder p tracker.:)

• Desideri
    Joozzaan skrev 2015-05-17 23:21:38 följande:

Haha vilken tur då :) får se hur det ser ut i morgon!

Hur gick det med äl testet?

Igår fick jag fullt utslag på mina äl test, så äl idag och bim 5/6. NU kommer tiden går sååå sakta. :P
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016