• Desideri

Östgötar som planerar barn 2016

pannkakan87 skrev 2015-07-10 18:32:19 följande:
    Tack!! :D Ja det stämmer, vi har slarvat en gång i hela vårt liv och ja då blev jag gravid. Haha, jisses. Min kille säger att han kände på sig det redan efter sexet :P

Så helt oplanerat och det har väl vänt upp och ner på allt just nu men vi är väldigt glada det är vi. Solig
    Jag är i v.4+6 och har bf 13 mars! Du då? Jobbigt med illamående... När kom det? Jag känner ingenting av det än, men det kommer väl snart :(( Hoppas inte!

Å vad härligt att vara så nära ul ändå! Jag vill bara spola fram tiden! Ska du göra kub? Vi har fått hem papper om det nu men vet inte om vi ska göra det eller inte. Lutar åt inte. Vi får ändå ett ul, har fått tid för det den 2 september men inskrivning veckan innan den 25e augusti. Så nu går ju jag bara och längtar tills sommaren är slut. HahaTyst

Hihi ja så kan det bli ibland :D Men vad spännande! 

Jag har BF 11/2 så en dryg månad innan. :) Illamåendet kom runt v6 och sen v8 blev det så jobbigt så jag fick tabletter utskriva. Nu i vecka10 så har det gett med sig en aning. Behöver som sagt inte äta tabletterna längre. Hoppas du slipper sånt där skitjobbigt illamående. :)

Vi ska göra KUB, vi känner att vi vill veta och sen ta beslut utifrån det. Gjorde det med dottern och det kändes bra. :) Aha får ni papper hem?  Åh du ska se att tiden kommer gå fort till det är dags för erat ul med. :D

• Desideri

Ja verkligen kul med lite fart i tråden nu, det har varit så långt senaste tiden! :)

Marol: Jag håller tummarna att det bli ett plus även för dig! Känner precis igen det där du säger att man ställt in sig på att det inte tagit sig man ändå så letar man efter tecken. Det är verkligen dubbelt. Jag minns att jag sa till andra innan plusset att jag ska ta det som det kommer och testa på BIM, det blev inte riktigt så. Jag hade dock ställt in mig på att mensen skulle komma och var helt säker på det men ändå så testade jag redan en vecka innan bim. :D

Sen när man väl fått sitt plus kommer det 8 låååångsamma veckor till innan man kan pusta ut! ;)

• Desideri

Är inte heller redo för fb. Även om den är hemlig och vänner inte ser att jag är med så är jag rädd att det ska vara någon jag känner med i gruppen som kan skvallra vilket dock inte är så troligt men endå! ;) Sen är jag beräknad i februari så får nog inte hoppa in i mars gruppen. :/

• Desideri
    Nrk79 skrev 2015-07-14 22:25:25 följande:

Ja tyvärr är det för oss som har bf i mars men det finns säkert en bf feb-grupp på Facebook som är hemlig och i gång. Kolla på en bf feb- diskussion här på familjeliv om du skulle vilja hänga på i framtiden. Är smidigare än här faktiskt! :)

Jodå det finns en sådan men väntar nog 2-3 veckor till innan jag hoppar med i en. Är dock bra sugen på att gå med i en nu direkt också för det är inte direkt nått drag här på fl :P
  • Desideri
    skatergirl81 skrev 2015-07-15 18:35:03 följande:
    Ja det är tråkigt att det är så, är inte mycket liv i denna tråd. Blir trist om alla drar.

Jag har inte så mycket att tillföra tyvärr, går och deppar och väntar på nästa äl.
    Jag kommer vara kvar här på fl också, och här i tråden och heja! :)
  • Desideri

Jag använde med äl test och hade sex varannan dag ungefär framtill ägglossningen. :)

Det är klurigt med äl test, jag har testat innan jag blev gravid och tagit 1-3 om dagen för att se vilken tid på dygnet jag får utslag. För mig så kan jag ha negativt på morgonen, starkare samma eftermiddag och positivt sent på kvällen och sen negativt dagen efter. Skulle jag inte vetat om att jag testar positivt på kvällen och bara tagit test på morgonen så skulle jag missa äl. :)

• Desideri

Finns det inte någon gynekologisk mottagning på sjukhuset? De borde isåfall kunna hjälpa eller iallafall kunna säga var man ska vända sig. :)

• Desideri

Annars har jag för mig att medicinskt centrum som finnas i lkpg och nkpg ska ha gyn mottagning. Dit borde man kunna vända sig. :)

• Desideri
    Joozzaan skrev 2015-08-01 15:20:21 följande:
    Jag får nog ingen mens på ett tag... skulle bara testa för att va på säkra sidan. Alltså... jag har panik det här kan inte stämma!!! Jag är gravid.
    Men oj! Stort grattis. Så roligt! :D
  • Desideri
    Joozzaan skrev 2015-08-08 15:16:04 följande:

Hur går det för alla? Så nyfiken :)

Jag går in i v 14 imorgon. Har gjort kub och allt såg bra ut. En liten bebis finns i magen, och nu har magen börjat växa på. Vi har börjat berätta för familj och släkt nu också.

Mitt värsta illamående har gått över sen nån vecka eller två tillbaka. Nu är jag bara såååå trött om dagarna och känner av fogarna lite. Sover dåligt pga dem ibland med vilket inte bidrar med npn nytta ang tröttheten. Sommarvikariatet jag haft är slut och nu får jag lite ledigt. Ska bli så skönt :P
  • Desideri

Oj här har jag nog inte skrivit på ett tag, tror jag. Även om jag läser allt ni skriver. :)

Här går det bra, är i v 17(16+2) nu. Har ont i fogen fram och är trött för att jag sover så dåligt på nätterna. Det är upp och kissa, livliga konstiga/läskiga drömmar och smärta i bäckenet som är boven. Sover bra fram till 03-04 kanske sen sover jag superdåligt och känner mig aldrig utvilad.. :P

Ser fram mot besök hos BM om 2,5 vecka och till RUL om 3 veckor. :)

• Desideri
    pannkakan87 skrev 2015-09-01 18:27:07 följande:

Tyvärr så levde inte vår lilla bebis. :( Ett så kallat missed abortion - kroppen har trott att den fortfarande är gravid så livmodern har växt och där finns fostervatten och allt. Men fostret dog för fem veckor sedan och var bara en liten orörlig klump. Jag ska in till gyn i morgon och sätta igång ett missfall. Har gråtit så mycket idag att jag känner mig helt tom.

Men nej vad tråkigt! Beklagar verkligen. Ta hand om er! <3
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016