• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • pannkakan87
    Maalon skrev 2015-08-19 17:43:39 följande:
    Vad härligt! Haha ja vilken timing verkligen! Ja kan tänka mig att det är skönt att hinna jobba lite innan, få in en fot någonstans liksom :)

Tungt är det absolut inte, men står upp en hel del som sagt, men hoppas att det ska gå bra :) räknar med att jobba månad 8 ut egentligen, så hoppas att jag klarar av det :)

Jag har tänkt bli energiingenjör, men måste läsa upp en himla massa fysik och matte först eftersom jag gick samhäll :p

Jag är 23, blir 24 i jul :)
    Nu har jag varit på inskrivningen! :) Woho! Känns kanon. Vår barnmorska vill man äta opp, hon är så gooo! Haha. Fick ta prover - två rör blod, blodtryck, kissprov och lite sånt. Allt såg jättebra ut så det känns skönt. :) Vi pratade en massa och mötet tog 1,5 timme hehe. Hon ville känna på min livmoder så jag fick ligga på en brits så kände hon sa att den hade vuxit massor. Då blev jag så himla glad haha! Solig Sen frågade hon om vi ville prova att hitta hjärtljuden men att de inte var säkert att vi skulle lyckas såhär tidigt men jag ville ändå prova. Självklart ville inte bebis alls va med på det :P Så jag får gott vänta till ultraljudet om en vecka. Får tänka att hjärtat bara är några millimeter så det är inte lätt att hitta med andra ord. :P Men jag är exalterad och taggad! Vill att veckan ska gå snabbt!! :D

Hur är allt med dig? :)
  • Maalon
    pannkakan87 skrev 2015-08-25 09:27:34 följande:
    Nu har jag varit på inskrivningen! :) Woho! Känns kanon. Vår barnmorska vill man äta opp, hon är så gooo! Haha. Fick ta prover - två rör blod, blodtryck, kissprov och lite sånt. Allt såg jättebra ut så det känns skönt. :) Vi pratade en massa och mötet tog 1,5 timme hehe. Hon ville känna på min livmoder så jag fick ligga på en brits så kände hon sa att den hade vuxit massor. Då blev jag så himla glad haha! Solig Sen frågade hon om vi ville prova att hitta hjärtljuden men att de inte var säkert att vi skulle lyckas såhär tidigt men jag ville ändå prova. Självklart ville inte bebis alls va med på det :P Så jag får gott vänta till ultraljudet om en vecka. Får tänka att hjärtat bara är några millimeter så det är inte lätt att hitta med andra ord. :P Men jag är exalterad och taggad! Vill att veckan ska gå snabbt!! :D

Hur är allt med dig? :)
    Åhhh så härligt :D Vilken lycka! Skönt att allt såg bra ut, nu kan du bara njuta i väntan på att få se bebisen om en vecka :) 

Jag är i vecka 7 nu, om mina beräkningar är rätt :) Tröttheten har börjat avta en del men jag har börjat bli mer och mer illamående och får nästan räkna med en kräkattack om dagen nu :/ Annars går allt superbra, har fått en liten mage nu även fast jag tappat lite vikt. 

Hur mår du?

Kram :)
  • Javli

Spännande med inskrivning Pannkakan87! Och vad spännande att bli erbjuden att lyssna på hjärtljuden. Det blev inte jag som går inom landstinget ..hihi..Hur långt gången är du?  Jag har rullat in i vecka 15 nu. Tiden bara springer iväg.

• pannkakan87
    Javli skrev 2015-08-25 14:21:06 följande:

Spännande med inskrivning Pannkakan87! Och vad spännande att bli erbjuden att lyssna på hjärtljuden. Det blev inte jag som går inom landstinget ..hihi..Hur långt gången är du?  Jag har rullat in i vecka 15 nu. Tiden bara springer iväg.

Jag går hos en privat bm så det kanske är därför
    Jag är i vecka 12!
    Å härligt att vara vecka 15! Bara nån månad innan du kan börja känna bebis ju! Så mysigt:))
  • Javli

Ja tyckte jag kände något sprattel häromdagen men svårt att veta om det är tarmar. Hihi

• pannkakan87
    Javli skrev 2015-08-25 16:47:47 följande:

Ja tyckte jag kände något sprattel häromdagen men svårt att veta om det är tarmar. Hihi

Gud så spännande! Har du barn sen tidigare? Då kan man ju känna tidigare har jag hört! :)
  • Joozzaan

Hur går det för alla? Känns lite dött i tråden vilket är tråkigt då det är så kul att följa allas resor :( är själv i vecka 11 just nu, inskrivning på torsdag.

• Maalon
    Joozzaan skrev 2015-08-31 19:35:16 följande:

Hur går det för alla? Känns lite dött i tråden vilket är tråkigt då det är så kul att följa allas resor :( är själv i vecka 11 just nu, inskrivning på torsdag.

Här är läget ungefär likadant som tidigare. Trött och tråkig, orkar inget och vill inget just nu. Illamåendet smög sig på i förra veckan och blir bara värre och värre. Tror att jag går in i vecka 8 imorgon, har inskrivning om en vecka :)
  • Maalon
    pannkakan87 skrev 2015-08-31 22:47:12 följande:

Ultraljud i morgon! Jättenervös!

Åh så spännande! Lycka till och uppdatera oss efter :D
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016