Maalon skrev 2015-08-19 17:43:39 följande:
Vad härligt! Haha ja vilken timing verkligen! Ja kan tänka mig att det är skönt att hinna jobba lite innan, få in en fot någonstans liksom :)
Tungt är det absolut inte, men står upp en hel del som sagt, men hoppas att det ska gå bra :) räknar med att jobba månad 8 ut egentligen, så hoppas att jag klarar av det :)
Jag har tänkt bli energiingenjör, men måste läsa upp en himla massa fysik och matte först eftersom jag gick samhäll :p
Jag är 23, blir 24 i jul :)
Nu har jag varit på inskrivningen! :) Woho! Känns kanon. Vår barnmorska vill man äta opp, hon är så gooo! Haha. Fick ta prover - två rör blod, blodtryck, kissprov och lite sånt. Allt såg jättebra ut så det känns skönt. :) Vi pratade en massa och mötet tog 1,5 timme hehe. Hon ville känna på min livmoder så jag fick ligga på en brits så kände hon sa att den hade vuxit massor. Då blev jag så himla glad haha!
Sen frågade hon om vi ville prova att hitta hjärtljuden men att de inte var säkert att vi skulle lyckas såhär tidigt men jag ville ändå prova. Självklart ville inte bebis alls va med på det :P Så jag får gott vänta till ultraljudet om en vecka. Får tänka att hjärtat bara är några millimeter så det är inte lätt att hitta med andra ord. :P Men jag är exalterad och taggad! Vill att veckan ska gå snabbt!! :D
Hur är allt med dig? :)