pannkakan87 skrev 2015-08-17 15:10:56 följande:
Men vad konstigt att du måste dit och konstatera graviditet? Det har jag aldrig hört talas om tidigare.. Om det inte är du själv som är osäker förstås. Jag har ju inte varit på inskrivning än heller utan ska dit nästa vecka - v12. Då ska vi ta blodprov och kolla värden och sånt, har alltså inte varit någonstans innan. Men är det i Norge du ska göra det här nu? För då kan det ju vara annorlunda gentemot Sverige tänker jag.
Det lär ju inte vara nån inbillning att du är gravid haha. Men jag vet vad du menar ibland så är det ju så surrealistiskt, känns som man bara har inbillat sig allt haha! :D Som när jag började berätta för de närmsta så kändes det som jag gick runt och ljög för alla.
Och det är med maten är inte klokt! Precis samma här! Äter inget socker annars och lågkolhydratskost osv. Det har de varit väldigt dåligt med de här veckorna men nu börjar jag så smått komma tillbaka till bättre matvanor. Har också varit duktig med att gå till gymmet, styrketräna och löpa. Men har inte gjort någonting nu sen graviditeten.. Men efter ultraljudet så ska jag börja gå till gymmet igen men börjar självklart väldigt lugnt. Jag är bara rädd för missfall nu innan så jag törs inte ta i och sådär, och jag vet att det inte ska vara någon fara men jag har läst för många historier om kvinnor som fått mf på gymmet eller i samband med träning. :/
Kan tänka mig att det kanske är så att dom inte tar prover på barnmorskemottagningen här, så jag måste göra det på vc innan, bor i ett såååå litet samhälle. Vet inte riktigt. Min bästa vän är också gravid så ska fråga henne om hur hon gjorde det :P
Aa, bor en bit utanför Trondheim, så allt blir i Norge. Men åker ju hem till Linköping och gör ultraljud bl.a. :)
Ahh shit vad jag saknar träning egentligen! Men jag är så satans trött hela tiden, halvsover när jag har paus på jobbet, däckar så fort jag kommer hem. Träning finns inte på kartan just nu egentligen. Men känner som du, efter ul ska jag börja överväga om jag orkar det. Man ska ju inte lyfta tungt eller så menar jag, speciellt inte innan v 12