• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • Qem

I väntan på bim. Är det vanligt att man tappar saker tidigt i graviditeten? Extremt tidigt nu iofs om jag nu öht är gravid.. Idag har jag under jobbets fyra timmar tappat fyra saker. Väldigt ovanligt för mig, och dessutom har jag ett jobb där jag knappt ens håller i lösa föremål :/ eller så har jag helt enkelt en klumpig dag...

• pannkakan87
    Qem skrev 2015-09-22 13:51:20 följande:

I väntan på bim. Är det vanligt att man tappar saker tidigt i graviditeten? Extremt tidigt nu iofs om jag nu öht är gravid.. Idag har jag under jobbets fyra timmar tappat fyra saker. Väldigt ovanligt för mig, och dessutom har jag ett jobb där jag knappt ens håller i lösa föremål :/ eller så har jag helt enkelt en klumpig dag...

När har du bim? :) känner du av nåt mer symptom?
  • Qem
    pannkakan87 skrev 2015-09-22 15:08:42 följande:

När har du bim? :) känner du av nåt mer symptom?

Har bim någon gång mellan 25/9 och 1/10 tror jag. Just nu är jag lite trög i magen och känner lite smått molvärk i tjejmagen, fast det är väl inte helt ovanligt att man kännee lite där när man känner efter ;) har ovanligt stora bröst, men de ömmar inte. Är nog bara lite otränad ;)
  • Qem

Fick ett svagt svagt teststreck idag! Hur mycket kan man lite på det? Tror jag är någon/några dagar före bim än så länge..

• Joozzaan
    Qem skrev 2015-09-26 13:39:59 följande:

Fick ett svagt svagt teststreck idag! Hur mycket kan man lite på det? Tror jag är någon/några dagar före bim än så länge..

Får man två streck innebär det väl alltid ett plus? Hur svagt det än är! :D Grattis i så fall!
  • Joozzaan
    Maalon skrev 2015-09-15 12:57:47 följande:

Lycka till :D Jag har en vecka kvar till mitt ultraljud och är redan nervös, haha, kan inte ens föreställa mig hur du mår några timmar innan :P

Hur var ultraljudet? :D
  • Qem
    Joozzaan skrev 2015-09-26 15:14:57 följande:

Får man två streck innebär det väl alltid ett plus? Hur svagt det än är! :D Grattis i så fall!

Ok i så fall så! Tack :) håller tummarna :)
  • MissEmJ

Jag vill också gärna vara med här. Är 27 år, bor med min sambo i Linköping och vi har precis startat bebisverkstaden. Hade äl i veckan så nu väntar vi och ser vad som händer. Är helt inställd på att det inte tagit på första försöket, men är ändå spänd och förväntansfull :)

• Maalon

Nu har vi kommit hem efter våran semester i Linköping. I tisdags var vi på Crocus och fick se ett 3,26 cm litet knyte :D Hjärtat slog som det ska och den var så himla aktiv och vinkade och hoppade runt. Vilken ofantlig lycka att få se! När vi kom hem låg också kallelsen till rul i brevlådan, 16e november får vi se vårat knyte igen :D

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016