• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • miela33

Måste fråga alla här.....

Är det bara jag som tappar känslorna för sambon i tid o otid??

Ganska enerverande kan jag tala om!

• flislis
    miela33 skrev 2015-06-28 16:30:16 följande:

Jodå... Dels grälar vi oftare, jag blir så förbannad. Verkar som han blivit mer korkad sedan jag blev på tjocken. ;)

Dels har vi det sexuella... :/ är verkligen inte sugen!! Det är inte skönt när det känns som man har en fotboll i livmodern! Känner mig lika sexuell som en frysbox.

Hur känns det för dig?
  • Lortdocka
    miela33 skrev 2015-06-28 16:30:16 följande:

Du är inte ensam! Ibland undrar jag varför jag skaffar ett till barn när jag redan har två - varav maken är det största och mest barnsliga barnet! Ha ha ha.... Vi skyller på hormonerna ;)

Min fyraåring är inne i värsta trotsperioden, det är mkt i hans lilla huvud och hjärta just nu, hans älskade favoritperson farfar åkte till Finland i slutet av maj och kommer inte hem förrän i augusti, vi ska också åka dit om några veckor men det känns långt bort för honom, och så det här med bebisen som han ska behöva dela allt han hittills haft för sig själv med, och så klart har han dessutom kommit in i spela ut mamma och pappa mot varandra-fasen.... Men han förvränger allt så det passar honom, utan att ens fråga mig säger han till pappa att mamma är dum för hon sa nej, det är såå synd om mej pappa! Och tvärtom om pappa säger nej, eller bara frågar varför, då springer han till mig och gråter och skriker för pappa är såååå dum! Mamma måste skälla på pappa! Och när mamma inte vill göra det går barnet tillbaka in till pappa och gråter för att mamma är dum som inte ville skälla på pappa!! Och då skrattar mamma så hon kiknar.... Ha ha ha... Och sen är han helt underbart go en stund, innan han måste testa nån ny gräns, ha ha..... Kombinationen gravid trött hormonstinn mamma och fyraåring i trotsåldern är inte helt optimal, men att ha två barn tätt och då ha två barn just nu när det är som värst hade jag nog aldrig orkat...
    ;)
  • Knoppen234
    miela33 skrev 2015-06-28 16:28:41 följande:

Jag har oxå fortfarande bekymmer med det, men nog inte som du, har klarat mig utan medicin än, peppar peppar!

Får hoppas att de ger sig eller iaf inte blir sämre. Som tur är funkar lergigan för mig annars. Bara inse att man får leva med de ett tag till.

Vilken vecka är du i nu? :)
  • miela33
    flislis skrev 2015-06-28 18:13:01 följande:

Jodå... Dels grälar vi oftare, jag blir så förbannad. Verkar som han blivit mer korkad sedan jag blev på tjocken. ;)

Dels har vi det sexuella... :/ är verkligen inte sugen!! Det är inte skönt när det känns som man har en fotboll i livmodern! Känner mig lika sexuell som en frysbox.

Hur känns det för dig?

Känner igen det där att mannen blivit mer korkad ;) vi grälar ofta. O då känner jag verkligen noll för honom. Läst att det kan vara vanligt. Bara lite tabu att tala om. Sexet har vi det väldigt bra på. Han får kämpa lite för att få igång mig bara men är inte motvillig. Utom när bäbis vaknar :/ då får vi avbryta för det blir totalt fel i huvudet.

Jag har tom slängt ut honom pga allt bråk. Vi är inte helt sambo ännu. Jag är verkligen hemskt som gravid. :/
  • miela33
    Knoppen234 skrev 2015-06-29 00:24:31 följande:

Får hoppas att de ger sig eller iaf inte blir sämre. Som tur är funkar lergigan för mig annars. Bara inse att man får leva med de ett tag till.

Vilken vecka är du i nu? :)

Jag går in i v 19 imorgon :)
  • miela33
    Lortdocka skrev 2015-06-28 23:04:08 följande:

Du är inte ensam! Ibland undrar jag varför jag skaffar ett till barn när jag redan har två - varav maken är det största och mest barnsliga barnet! Ha ha ha.... Vi skyller på hormonerna ;)

Min fyraåring är inne i värsta trotsperioden, det är mkt i hans lilla huvud och hjärta just nu, hans älskade favoritperson farfar åkte till Finland i slutet av maj och kommer inte hem förrän i augusti, vi ska också åka dit om några veckor men det känns långt bort för honom, och så det här med bebisen som han ska behöva dela allt han hittills haft för sig själv med, och så klart har han dessutom kommit in i spela ut mamma och pappa mot varandra-fasen.... Men han förvränger allt så det passar honom, utan att ens fråga mig säger han till pappa att mamma är dum för hon sa nej, det är såå synd om mej pappa! Och tvärtom om pappa säger nej, eller bara frågar varför, då springer han till mig och gråter och skriker för pappa är såååå dum! Mamma måste skälla på pappa! Och när mamma inte vill göra det går barnet tillbaka in till pappa och gråter för att mamma är dum som inte ville skälla på pappa!! Och då skrattar mamma så hon kiknar.... Ha ha ha... Och sen är han helt underbart go en stund, innan han måste testa nån ny gräns, ha ha..... Kombinationen gravid trött hormonstinn mamma och fyraåring i trotsåldern är inte helt optimal, men att ha två barn tätt och då ha två barn just nu när det är som värst hade jag nog aldrig orkat...

;)

Jag känner så väl igen mig i trots mixat med trötthet och hormoner. Har en vild 4,5 åring som bor hos hans pappa och är VH här, hos pappa får man göra exakt som man vill o när man vill. Utan några bestraffningar, vilket han tror gäller här oxå nu, sommarlov så har honom extra länge. Jag och min nya har bara träffats strax över 6 mån nu, så han träffar inte min son på heltid ännu. Och alla dessa känslor som svalnar o återkommer ställer till det, fast mina känslor brukar jag tappa under en grav. Gjort en abort o fått ett missfall innan sonen så inget nytt. Skyller oxå på hormoner.
  • Knoppen234
    miela33 skrev 2015-06-29 11:24:26 följande:

Jag går in i v 19 imorgon :)

Var på RUL idag och blev flyttade 5dagar så nu är vi i v. 18 "igen" :P
  • miela33
    Knoppen234 skrev 2015-06-29 22:06:14 följande:

Var på RUL idag och blev flyttade 5dagar så nu är vi i v. 18 "igen" :P

Det måste kännas lite fel o bli flyttad bak? Eller? Fick ni reda på kön (ville ni)? Såg allt bra ut annars? Jag har ful den 8 juli, sen extra koll den 14 juli, moderkaka som låg fel sist o den kom innan dom hann söva o snitta mig, så dom och jag vill ha koll denna ggn då dom sa sist den var uppflyttad trots att det inte var så!

Men du har snart hämtat igen tiden o vet mer exakt datum nu ju :) känner du mycket? Själv har jag värsta ninjan i magen vid viloläge o bara lite spasma ryck annars ( då och då) :)
  • Knoppen234
    miela33 skrev 2015-06-29 22:17:20 följande:

Det måste kännas lite fel o bli flyttad bak? Eller? Fick ni reda på kön (ville ni)? Såg allt bra ut annars? Jag har ful den 8 juli, sen extra koll den 14 juli, moderkaka som låg fel sist o den kom innan dom hann söva o snitta mig, så dom och jag vill ha koll denna ggn då dom sa sist den var uppflyttad trots att det inte var så!

Men du har snart hämtat igen tiden o vet mer exakt datum nu ju :) känner du mycket? Själv har jag värsta ninjan i magen vid viloläge o bara lite spasma ryck annars ( då och då) :)

Ne de känns rätt bra då vi precis köpt hus och har inflyttning i oktober så nu känner jag att de finns tid att bo in sig innan det är dags för bebis. :)

Känner lite smått ibland men ibland är de inget alls men har moderkakan i framvägg så de kan förklara varför de bara känns ibland :) men allt såg bra ut så nu kan man slappna utav och bara ta de lugnt :)

Jag var så inne på att de var en liten pojke där inne så jag sa "kan man se snoppen" men de kunde vi inte eftersom det visade sig vara en tjej som låg och lura :)

Får hoppas att den ligger lite bättre till denna gång då. Har förstått att om den ligger lågt så kan man få göra kejsarsnitt. Men de såg bra ut nu iaf för oss så vi får hoppas den stannar där :P( livrädd för kejsarsnitt). Men skönt att de har lite extra koll nu så att det inte blir som sist.

Jag vet att vi kommer ta extra blodprover lite då och då för de visade sig att jag var 0 negativ (blodgrupp).

Ska ni ta reda på vad det är för en som gömmer sig där inne? :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!