• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Roxybe
    Knoppen234 skrev 2015-06-22 22:53:39 följande:

Hej, någon annan här som känner att de fått en stor mage? Är i v. 18 och gravid med första har hört att man oftast får mage tidigt vid andra barnet.

Men jag tycker de går sjukt fort här. Ifs va mun mamma stor tidigt men känns nästa fel. Skäms lite över magen och försöker dölja den, Känns som om alla tycker att jag är tjock/fet.

Kanske kan lägga ut bild senare just nu skäms jag så mycket över den.

De säger ofta på jobbet att jag har stor mage, även andra har sagt det, men varken jag eller sambon tycker den är särskilt stor för vår vecka (v 18, men sambon kanske bara säger så för att vara snäll ^^). Jag bad honom ta ett kort på magen igår och jag ska jämföra den med en bild från förra graviditeten när jag hinner. Har någon annan här som inte ska få första jämfört med bilder från tidigare, och sett nån skillnad?
  • MissPin
    Roxybe skrev 2015-06-24 06:46:36 följande:
    Vad skönt att det gick så bra, grattis! Vi har ultraljud på måndag och jag längtar!
    Tack. Förstår att ni längtar!
  • nikki06
    MissPin skrev 2015-06-23 19:30:45 följande:
    Tack! Vi skulle varit i vecka 17+0 nu enligt det ultraljudet vi varit på tidigare. Vår barnmorska sa att från vecka 17+0 kan man få en tid, men det är på gränsen. Jag ville gärna ha en tid snabbt för jag var så orolig. Men man såg allt så det var inga problem! Med vår son så var vi i vecka 17+1 vid ultraljudet, blev dock flyttade en hel vecka bakåt då, men man såg allt tydligt ändå.

När är det ni ska på ultraljud?
    Jaha va skönt hoppas vi med får se allt då! Och att man inte blir backad allt för långt.. Jag ska dit på onsdag nästa vecka :) fick också tjata för att få sån tidig tid ;) nu hoppas man allt ser bra ut, sååå nervös!
  • Knoppen234
    flislis skrev 2015-06-23 06:52:22 följande:

Jag är också stor! Om jag är ute bland folk brukar jag gå och klappa på magen så de inte ska tro att det är en fläskmage ;) Men skämmas kan man ju inte göra, är ju inte vi som bestämmer längre. :)

Kan det vara fler än en där inne? Stackare som fortarande kräks. Äter du ordentligt? (man mår lättare illa på tom mage)

Ja jag har börjat ta in mer att jag är gravid och inte fet och försöker nog visa de på nått sätt när man är ute med så inte alla tror man är fet. Försöker att inte skämmas så för de är ju som de är och jag är ju glad att vi ska ha barn :)

Jag äter iaf 1-2 riktiga mål om dagen nu :) sen försöker jag småäta frukt och nån knäcker macka ibland. Nu börjar tabletterna ta slut (lergigan) ska se om de går utan annars får jag fortsätta med dem. Känner lite smått panik inför att sluta med dem :(
  • Knoppen234
    Roxybe skrev 2015-06-24 07:02:02 följande:

De säger ofta på jobbet att jag har stor mage, även andra har sagt det, men varken jag eller sambon tycker den är särskilt stor för vår vecka (v 18, men sambon kanske bara säger så för att vara snäll ^^). Jag bad honom ta ett kort på magen igår och jag ska jämföra den med en bild från förra graviditeten när jag hinner. Har någon annan här som inte ska få första jämfört med bilder från tidigare, och sett nån skillnad?

Visst är det lite mysigt att ha fått en mage men jag är sån som tänker så mycket på vad alla andra tycker och tänker. Har nog lite dåligt självförtroende.

Kul att kunna jämföra bilder sen en tidigare graviditet :) Ska nog försöka spara lite bilder nu så man kan jämföra om vi får fler barn. :)
  • Knoppen234
    flislis skrev 2015-06-23 06:52:22 följande:

Jag är också stor! Om jag är ute bland folk brukar jag gå och klappa på magen så de inte ska tro att det är en fläskmage ;) Men skämmas kan man ju inte göra, är ju inte vi som bestämmer längre. :)

Kan det vara fler än en där inne? Stackare som fortarande kräks. Äter du ordentligt? (man mår lättare illa på tom mage)

Glömde skriva de att det är nog bara en vad vi sett på tidigare ultraljud :)
  • JJ15

Jag har drömt länge att vi får tvillingar men på KUB såg vi bara ett.. men har hört att det hänt för ganska många att man först sett båda på RUL så nu väntar vi med spänning. Vi köpte vagn idag (verkligen ett impulsköp) och behövde ännu fråga försäljaren vid betalning ifall det är möjligt att byta till en större vid behov :D

• Lortdocka

I förmiddags var vi på rul! Allt är bra med bebisen men ack så besviken jag blev då vi inte fick veta könet, min moderkaka ligger rätt över hela bukväggen så det var knappt man kunde se bebisen... Fötterna till vänster och huvudet till höger och däremellan en stor mörk fläck, moderkakan. Det förklarar att rörelserna "minskat", i takt med att moderkakan växt. Har känt vilt sprattel/ryckningar på vänster sida av livmodern när jag nyst och det är ju för att det är enda stället som moderkakan inte ligger och dämpar.

Barnmorskan hade det besvärligt med att försöka se och mäta alla delar, och att se könet var stört omöjligt sa hon och hon försökte verkligen från alla håll och vinklar, men moderkakan var alltid mitt i vägen... :(

Jag är oerhört lättad att allt var bra, så klart!

Men nu funderar jag på att fråga en privat klinik om de tror sig kunna se könet trots att moderkakan är i vägen, verkligen mitt i vägen, det kanske de kan om de har bättre tekniska möjligheter som barnmorskan på ultraljudet idag uttryckte det.

Om det funkar kommer det en bild också, den bästa barnmorskan lyckades få till på hela bebisen på en gång, med en moderkaka i vägen... Man ser åtminstone huvudet och ryggraden :)

Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar och går därmed in i vecka 19 idag, istället för vecka 20 imorgon. Nytt bf 25/11.

• MissPin
    Lortdocka skrev 2015-06-25 17:29:39 följande:

I förmiddags var vi på rul! Allt är bra med bebisen men ack så besviken jag blev då vi inte fick veta könet, min moderkaka ligger rätt över hela bukväggen så det var knappt man kunde se bebisen... Fötterna till vänster och huvudet till höger och däremellan en stor mörk fläck, moderkakan. Det förklarar att rörelserna "minskat", i takt med att moderkakan växt. Har känt vilt sprattel/ryckningar på vänster sida av livmodern när jag nyst och det är ju för att det är enda stället som moderkakan inte ligger och dämpar.

Barnmorskan hade det besvärligt med att försöka se och mäta alla delar, och att se könet var stört omöjligt sa hon och hon försökte verkligen från alla håll och vinklar, men moderkakan var alltid mitt i vägen... :(

Men nu funderar jag på att fråga en privat klinik om de tror sig kunna se könet trots att moderkakan är i vägen, verkligen mitt i vägen, det kanske de kan om de har bättre tekniska möjligheter som barnmorskan på ultraljudet idag uttryckte det.

Om det funkar kommer det en bild också, den bästa barnmorskan lyckades få till på hela bebisen på en gång, med en moderkaka i vägen... Man ser åtminstone huvudet och ryggraden :)

Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar och går därmed in i vecka 19 idag, istället för vecka 20 imorgon. Nytt bf 25/11.

phpDSRWzE39466.jpg

Vad skönt att allt såg bra ut! Jag hade också moderkakan ivägen, hon sa att den sitter som en krockkudde ivägen så jag kommer nog inte känna sparkar på ett tag.

Vi fick inte heller reda på kön, har funderat på att boka privat för vi är väldigt nyfikna, men tycker ändå att det känns spännande att inte veta.

Jag känner svaga buffar då och då, mest på sidan där inte moderkakan sitter :)
  • JJ15
    Lortdocka skrev 2015-06-25 17:29:39 följande:

vad härligt att allt ser bra ut! :) Förstår att det är frustrerande att inte veta kön när man såå väntat på att höra nyheten. Vi har valt att inte ta reda på könet men klart man tänker på det dagligen :) hoppas ni kan få hjälp via privat för att få reda på könet.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!