• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • summer13
    Lortdocka skrev 2015-06-18 20:36:10 följande:

Jag har rul 25/6, och bävar för det...

Den här graviditeten är HEMSK! Det känns som om hela dagarna går åt åt att oroa mig, varenda liten känning av flytningarna (som jag har massor av, inget att göra något åt det är hormonellt sa min bm) så tror jag att det är blod som rinner, varenda gång bebisen inte gett sig till känna på många timmar så blir min idiotiska hjärna rädd att den är död, om jag får ont i ryggen eller växtvärk så är det missfall på gång.... Så ni kan ju gissa hur tankarna går kring ultraljudet....

"Bara jag passerat vecka 12, då blir jag lugn", tänkte jag innan vecka 12. Nu tänker jag "bara allt är bra på ultraljudet, så ska jag lugna mig". Jo visst.... Kommer jag... INTE! :(

Sist var jag ganska lugn efter vecka 10 nör vi sett hjärtat slå men jag grät av oro under hela rutinultraljudet, och så fick vi göra två med två veckors mellanrum för att de inte såg tydligt nog under första ultraljudet pga att det första var i början av vecka 18 då bebisen var lite liten och jag har övervikt som sitter mest på magen. Oron mellan de två ultraljuden var ganska jobbig, men inte värre än varje dag denna gången!

Och ändå är jag ingen hönsmamma i vanliga fall, min fyraåring är både vild och galen och ser ut som ett vandrande blåmärke och skrubbsår har han så många nu sen sommarvärmen kom att man inte ens kan räkna dem, och varken han eller jag blir särskilt rädda eller ledsna när han gör våghalsiga saker eller ramlar och slår sig. SÅ VARFÖR ÄR JAG SÅ OROLIG FÖR DEN HÄR BEBISEN NU?! Suck....

Jag är också så orolig! Mitt syns så himla tydligt att det inte är möjligt att dölja det längre. Kommer på mig själv varje gång någon nämner nåt om det så säger jag "jaa vi får väl se hur det går.." och sånt. Försöker minimera det hela tiden!

Längtar till rul så man kan få se om den lever och är frisk iaf. Då kanske man kan njuta lite mer!!
  • Roxybe

Jag känner precis som sig Lortdocka, från dess jag såg plusset på stickan har jag oroat mig. Det var faktiskt likadant förra graviditeten och det fortsatte hennes första år, då oroade jag mig istället för om hon andades.

På samma sätt som dig summer13 garderar jag mig med när jag pratar med andra, "det är ju tidigt än..." Osv

Förra graviditeten kände jag fostret från v14, nu känner jag inte alls på samma sätt och det orsakar hela tiden oro.

Eftersom jag visste hur orolig jag var sist gick jag omgående och köpte en Caremaxx Doppler denna gång för att kunna lyssna på hjärtljuden hemma när oron blir till ångest.

Barnmorskan avrådde men för mig är det nödvändigt. Jag använder den så sällan som möjligt IFALL den skulle påverka fostret på något dåligt sätt, Max en gång per vecka.

• Roxybe

Men jag måste också säga att dopplern bara hjälper mot viss oro, jag fortfarande rädd för alla sjukdomar och skador man inte kan se på ultraljud osv. Oron är väl något man måste lära sig att leva med och hantera. Jag tror det finns kuratorer på de flesta mvc att tala med om oron blir så illa att den börjar påverka din vardag.

• MissPin

Jag tänkte att ser allt bra ut i ultraljudet i vecka 9 så ska jag bara njuta sen, tror jag lyckades slappna av i en dag ungefär. Sen fick vi lyssna på hjärtljuden i vecka 15, då kände jag mig lugn resten av dagen men sen kom oron igen. Nu är oron på topp, försöker förbereda mig på det värsta på ultraljudet.

Jag är rädd att bebisen inte lever. Om den lever så är jag rädd att det är något allvarligt fel som gör att vi måste avbryta. Eller att bebisen måste opereras direkt efter födsel. Usch! Så här tänkte jag inte alls med första barnet, var väldigt orolig inför ultraljudet då med, men annars så var jag rätt lugn. Om man jämför med nu i alla fall.

Snart är det tisdag och då får vi veta.

• MissPin

Jag tänkte att ser allt bra ut i ultraljudet i vecka 9 så ska jag bara njuta sen, tror jag lyckades slappna av i en dag ungefär. Sen fick vi lyssna på hjärtljuden i vecka 15, då kände jag mig lugn resten av dagen men sen kom oron igen. Nu är oron på topp, försöker förbereda mig på det värsta på ultraljudet.

Jag är rädd att bebisen inte lever. Om den lever så är jag rädd att det är något allvarligt fel som gör att vi måste avbryta. Eller att bebisen måste opereras direkt efter födsel. Usch! Så här tänkte jag inte alls med första barnet, var väldigt orolig inför ultraljudet då med, men annars så var jag rätt lugn. Om man jämför med nu i alla fall.

• MissPin

• JennyHjortron

Glad midsommar på er alla!

Här går graviditeten framåt vilket är skönt.. Än har jag dock inte passerat dagen då missfallet blev i januari... På söndag har vi den dagen.., 16+3 är jag då...

Vi har gjort 4 ultraljud så hör långt och allt ser kanon bra ut.. Skönt även om en enorm oro alltid finns där ändå. Så kommer det vara säger min kurator, inget att göra något åt utan försöka leva och ha en så normal graviditet ändå som möjligt. Jag försöker leva i stunden och äntligen njuter jag av att vara gravid.

Nästa UL är om 3 veckor...

Nu väntar midsommarstången!

Ha en bra dag alla!!

• flislis

Ojoj! Igår var vi i ullared och köpte massa bebissaker!! :) ändå kändes det som det inte var så mycket när vi kom hem... Känns som att vi glömt en massa saker. å andra sidan vet vi inte vad ma behöver och vad som är mer onödigt (är vår första). Då är det ju tur att det är höstbebis vi ska ha så julen är nära! :)

• MissPin
    flislis skrev 2015-06-22 06:46:03 följande:

Ojoj! Igår var vi i ullared och köpte massa bebissaker!! :) ändå kändes det som det inte var så mycket när vi kom hem... Känns som att vi glömt en massa saker. å andra sidan vet vi inte vad ma behöver och vad som är mer onödigt (är vår första). Då är det ju tur att det är höstbebis vi ska ha så julen är nära! :)

Vad mysigt! Vi åkte också till Ullared och handlade när vi väntade första.

Kommer bli så mysigt på julen med en bebis. :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!