• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Lortdocka

Om en halvtimme ska jag till sjukgymnasten och få ett par kryckor för min foglossning....... De senaste dagarna har det blivit värre och värre, sen igår kan jag inte ens köra bil för det gör så ont i ena höften..... :( Så kryckor idag och läkarbesök för bedömning nästa torsdag. Bm frågade om jag har sammandragningar också, och jag vet inte. Lite "kramp i magen" ibland så jag behöver sätta mig och vila, men om det är "riktiga" sammandragningar vet jag inte.... Läkaren får väl bedöma det också.

Det var inte så här jag tänkte mig min gravida sommar precis, stappla runt med kryckor och olidlig smärta, men jag hade det på känn eftersom jag hade rejält ont med sonen också, och då hade jag inget barn att ta hand om och vara utomhus med och leka och så, även om jag just nu är en ganska tråkig mamma som mest står/sitter still och tittar på.... Tack och lov att jag väntade fyra år så han är stor nog att förstå en del och även kan leka och sysselsätta sig själv.

• Roxybe

I måndags var vi på Rul och allt var bra, datumet stämde på dagen så vi blev varken fram- eller bakflyttade. Moderkakan i framkant som jag misstänkt eftersom jag känner mycket mindre rörelser än med förra. Jag känner mig oändligt mycket lugnare nu efter ultraljudet och när det är mer rörelser i magen. Hur är det med er andra, har ni börjat titta på vagn? Det kan vara flera veckors leveranstid så jag tror vi behöver beställa nåt direkt efter semestern, eller om vi hittar nåt begagnat.

• MissPin
    Roxybe skrev 2015-07-03 17:02:57 följande:

I måndags var vi på Rul och allt var bra, datumet stämde på dagen så vi blev varken fram- eller bakflyttade. Moderkakan i framkant som jag misstänkt eftersom jag känner mycket mindre rörelser än med förra. Jag känner mig oändligt mycket lugnare nu efter ultraljudet och när det är mer rörelser i magen. Hur är det med er andra, har ni börjat titta på vagn? Det kan vara flera veckors leveranstid så jag tror vi behöver beställa nåt direkt efter semestern, eller om vi hittar nåt begagnat.

Vad härligt att det gick bra! Många som har moderkakan fram, jag har det med.

Vi har bestämt oss för att använda oss av dom vagnarna vi har, vi har två st Emmaljungavagnar. hade vi köpt ny så hade vi nog köpt en brio.
  • Miaomiao

Hej tjejer! På måndag är det vår tur att gå på RUL, och även första besöket hos barnmorskan (där de bl.a. lyssnar på hjärtljud antar jag). Kommer att vara i 19+6 då, ganska sent för RUL mao. Hoppas att jag även kan få datum för kejsarsnitt, det skulle vara underbart :)

Vi har börjat titta på vagnar - har fastnat för Brio Happy med mjuklift. Den har stora fasta hjul. Har aldrig haft vagn med svängbara framhjul - kanske något man borde ha om man bor i centrala Stockholm? Funderar på att köpa på blocket.

• Roxybe

Vi har gjort oss av med den gamla vagnen eftersom dottern är nästan fem nu. Denna gången har jag helt andra krav än sist! Vi kommer bo på landet så det blir en mjukgående vagn med rejäla hjul, helst svängbara fram. Liggdelen är inte så noga men den ska ha stor (lång) sittdel som är vändbar. Bra, lättåtkomlig förvaring och täckande sufflett. Kravspecen är lång så det får väl bli den vagn som har flest fördelar... Däremot vet jag inte vad jag tycker om sk. ergonomiska sittdelar som många vagnar har nu. Vi hade inte det sist och jag tycker inte det ser bekvämt ut men barnen verkar sova minst lika bra i dem som alla andra vagnar och föräldrarna verkar inte ha sett några problem med dem. Någon med erfarenhet?

• MissPin
    Roxybe skrev 2015-07-03 23:56:33 följande:

Vi har gjort oss av med den gamla vagnen eftersom dottern är nästan fem nu. Denna gången har jag helt andra krav än sist! Vi kommer bo på landet så det blir en mjukgående vagn med rejäla hjul, helst svängbara fram. Liggdelen är inte så noga men den ska ha stor (lång) sittdel som är vändbar. Bra, lättåtkomlig förvaring och täckande sufflett. Kravspecen är lång så det får väl bli den vagn som har flest fördelar... Däremot vet jag inte vad jag tycker om sk. ergonomiska sittdelar som många vagnar har nu. Vi hade inte det sist och jag tycker inte det ser bekvämt ut men barnen verkar sova minst lika bra i dem som alla andra vagnar och föräldrarna verkar inte ha sett några problem med dem. Någon med erfarenhet?

Vi har en ergonomisk sittdel, och jag föredrar helt klart den andra. Den ergonomiska är trång, blev väldigt klumpigt och tight att försöka klämma ner en åkpåse där. Kändes inte bra att han såg ut att ligga lite som en banan i den. Men han klagade aldrig och sov bra ändå.

Vi använder oss inte av den sittdelen i alla fall.
  • Mikaela90

Ja just det, jag vart framflyttad på rul så är 19+3 idag istället för 18+6 Nytt bf är 24 november!

• Roxybe
    MissPin skrev 2015-07-04 07:24:31 följande:
    Vi har en ergonomisk sittdel, och jag föredrar helt klart den andra. Den ergonomiska är trång, blev väldigt klumpigt och tight att försöka klämma ner en åkpåse där. Kändes inte bra att han såg ut att ligga lite som en banan i den. Men han klagade aldrig och sov bra ändå.

Vi använder oss inte av den sittdelen i alla fall.
    Okej, värt att tänka på att det ska funka med åkpåse!
  • Lortdocka

Vi har kvar vår (då nya, numera gamla, ha ha!) Emmaljunga citycross som vi köpte 2010 (modell 2011) till sonen som föddes i februari 2011, så den kommer vi använda :) Fördelen med att ha sparat och fyllt vinden med alla sonens gamla saker är ju att vi har allt nu, babyskydd, två bilbarnstolar nr 2, matstolar (ikeas i plast plus en stokke triptrap som fyraåring vägrar använda nu, han ska sitta på stor stol som vi vuxna, vi har även babybåge och dyna till den), en sån där batteridriven "anti-kolik-"inomhusgunga med avtagbar sits som fungerar som babysitter också, spjälsäng och skötbord, alla kräktrasor från ikea och kläder i överflöd! De föds ungefär samma årstid så bebisen kan ha de första overallerna och kläderna vi köpte till sonen i alla fall :)

Idag ska vi på privat ultraljud på Emma ultraljudsklinik, vi vill ju veta vem det är som gömmer sig bakom moderkakan ;)

• MissPin
    Lortdocka skrev 2015-07-05 08:58:27 följande:

Vi har kvar vår (då nya, numera gamla, ha ha!) Emmaljunga citycross som vi köpte 2010 (modell 2011) till sonen som föddes i februari 2011, så den kommer vi använda :) Fördelen med att ha sparat och fyllt vinden med alla sonens gamla saker är ju att vi har allt nu, babyskydd, två bilbarnstolar nr 2, matstolar (ikeas i plast plus en stokke triptrap som fyraåring vägrar använda nu, han ska sitta på stor stol som vi vuxna, vi har även babybåge och dyna till den), en sån där batteridriven "anti-kolik-"inomhusgunga med avtagbar sits som fungerar som babysitter också, spjälsäng och skötbord, alla kräktrasor från ikea och kläder i överflöd! De föds ungefär samma årstid så bebisen kan ha de första overallerna och kläderna vi köpte till sonen i alla fall :)

Idag ska vi på privat ultraljud på Emma ultraljudsklinik, vi vill ju veta vem det är som gömmer sig bakom moderkakan ;)

Vi har också en Emmaljunga citycross :) också har vi babyskydd och spjälsäng. Men vi fick ingen vinterbebis förra gången så vi behöver handla lite.

Vad spännande att få se vem som gömmer sig!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!