• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Lortdocka

Min man säger att detta är sista barnet, så då tycker jag faktiskt att jag har rätt att få veta könet (eftersom jag egentligen skulle vilja ha en trea också om några år...) :)

Jag känner hur det rör sig i livmodern, och sparkar bara när den sparkar allra längst ut i sidorna, om jag nyser blir den som tokig och sprattlar hejvilt!

Nu ligger den och trycker på vänstersidan, kanske för att blåsan är ganska full, jag orkar bara inte resa mig ur soffan just för tillfället... :)

Har mailat ultraljudskliniken och frågat om de tror sig kunna se könet trots moderkakans placering, känns rätt onödigt att lägga 1100 kr på ett extra vanligt ultraljud om de inte heller kan det. Får se vad de svarar under morgondagen :)

• Globertrotter90

Hej hej!

Jag var på RUL i måndags och allt såg jättebra ut. Däremot syntes allt mycket bättre på KUB-testet tyckte jag, såg väldans trångt ut för bebisen redan. Dock var det fortfarande lite tidigt att se hjärtat ordentligt så barnmorskan tyckte vi skulle komma tillbaka lite längre fram. Så ett nytt ultraljud inbokat om tre veckor när jag är hemma i Sverige igen. Hon var i alla fall ganska säker på att det är en flicka, så blev faktiskt lite första shopping efteråt :) Min moderkaka ligger också i framvägg så kan nog dröja ytterligare tills jag känner av den lilla. Imorgon går jag in i vecka 19, bf 26 november. Spännande!!

• bebba83
    Lortdocka skrev 2015-06-25 17:29:39 följande:

I förmiddags var vi på rul! Allt är bra med bebisen men ack så besviken jag blev då vi inte fick veta könet, min moderkaka ligger rätt över hela bukväggen så det var knappt man kunde se bebisen... Fötterna till vänster och huvudet till höger och däremellan en stor mörk fläck, moderkakan. Det förklarar att rörelserna "minskat", i takt med att moderkakan växt. Har känt vilt sprattel/ryckningar på vänster sida av livmodern när jag nyst och det är ju för att det är enda stället som moderkakan inte ligger och dämpar.

Barnmorskan hade det besvärligt med att försöka se och mäta alla delar, och att se könet var stört omöjligt sa hon och hon försökte verkligen från alla håll och vinklar, men moderkakan var alltid mitt i vägen... :(

Jag är oerhört lättad att allt var bra, så klart!

Men nu funderar jag på att fråga en privat klinik om de tror sig kunna se könet trots att moderkakan är i vägen, verkligen mitt i vägen, det kanske de kan om de har bättre tekniska möjligheter som barnmorskan på ultraljudet idag uttryckte det.

Om det funkar kommer det en bild också, den bästa barnmorskan lyckades få till på hela bebisen på en gång, med en moderkaka i vägen... Man ser åtminstone huvudet och ryggraden :)

Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar och går därmed in i vecka 19 idag, istället för vecka 20 imorgon. Nytt bf 25/11.

Menar du att du har moderkakan både fram och bak? Det sa dom på kub att det verkade som jag hade. Hört rykten om att man isf får göra kejsarsnitt. Undra om det ligger nån sanning i det? Är helt grön då detta är första barnet :)
  • Lortdocka
    bebba83 skrev 2015-06-25 20:26:30 följande:

Menar du att du har moderkakan både fram och bak? Det sa dom på kub att det verkade som jag hade. Hört rykten om att man isf får göra kejsarsnitt. Undra om det ligger nån sanning i det? Är helt grön då detta är första barnet :)

Nej, min moderkaka ligger mot bukväggen och täcker i stort sätt hela framsidan på livmodern, förutom en liten del nere vid bäckenets kant.

Om moderkakan ligger längre ner och ligger i vägen för "utgången" är det lite farligare och då kan man inte föda vaginalt utan får ett snitt, annars spelar moderkakans läge ingen roll, förutom att den kan vara i vägen för att se könet vid rul då... :D
  • bebba83
    Lortdocka skrev 2015-06-25 23:17:10 följande:

Nej, min moderkaka ligger mot bukväggen och täcker i stort sätt hela framsidan på livmodern, förutom en liten del nere vid bäckenets kant.

Om moderkakan ligger längre ner och ligger i vägen för "utgången" är det lite farligare och då kan man inte föda vaginalt utan får ett snitt, annars spelar moderkakans läge ingen roll, förutom att den kan vara i vägen för att se könet vid rul då... :D

Då är jag med :) Tack!
  • MissPin

Åh det är så mysigt att känna bebisen! Så skönt att bara kunna njuta nu :)

• Lortdocka

Och för oss som har moderkakan fram kan det gå någon dag emellan vi känner rörelserna om det är så att bebisen sparkar mot moderkakan, men sen igår har min lille/lilla (åh vad jag vill veta NU! Ha ha) varit väldigt sparkig på rätt ställen med jämna mellanrum :)

• Miaomiao

Hej tjejer! Underbart att se era UL-bilder och läsa rapporter! Skönt att allt ser bra ut. För min del dröjer 10 dagar till tills vi ska på rul. Idag är jag i 18+3.

• Deviant

Hej!

Jag var på ett privat ultraljud och har detaljerade bilder från det där man ser huvud, näsa, händer och fötter osv fast jag har moderkakan i framkant och egentligen i vägen då. Jag tror det måste vara stora tekniska skillnader mellan olika kliniker helt enkelt.. På måndag ska jag på mitt rul så får väl se hur det ser ut då, då är det landstinget så kanske bara får se nå budget-suddigt. ;)

• Miaomiao

Det verkar vara många i tråden som har moderkakan i framvägg. Det har jag med. Var inga problem på KUB-UL, vi får se hur det blir på RUL. 

Sparkar känner jag, men inte på utsidan, så det dröjer väl tills min kille kan få känna. Är i v 19 nu, snart halvvägs! :)

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!