• MissPin

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Miaomiao skrev 2015-09-09 13:32:20 följande:

hej tjejer! hur går det för alla? v 30 här nu, och har fått tid för kejsarsnitt 16/11, så drygt två månader kvar nu, helt otroligt! har skaffat barnvagn och babysitter, och beställt spjälsäng mm från ikea. hoppas fortfarande på att få lite babykläder, så avvaktar med köpet av små söta bodys och brallor i stl 50 :)

har nu gått upp 10 kg från början av graviditeten, känner mig ganska tung men mår bra annars. mer andfådd, och börjar bli tungt att sova på ryggen. 

oroar mig för ryggbedövningen som jag hade problem med förra gången, men vill ändå vara vaken under KS för att vara med om miraklet en gång till.

Vad skönt att ha en tid! Det är ju snart! Jag går in i vecka 29 imorgon.

Vi har storhandlat på gekås i Ullared, ska snart börja göra iordning bebisrummet! Ska bli så kul! Bebisen kommer ju inte sova där på länge, men vill ändå ha ett rum klart. Vi har köpt lite kläder, men vi fick väldigt mycket kläder förra gången och hann inte använda allt, så vi kommer inte köpa mera. Vi köpte en fleeceoverall och en varm liten åkpåse.
  • MissPin
    flislis skrev 2015-09-10 09:21:12 följande:

Har precis varit och lyssnat på hjärtat, 126 hade han i puls. Bm sa att det hörs att det är en kille. :)

Sitter nu o gör glukosbelastning... Trodde ju inte det skulle vara så farligt, men är trött, grinig och törstig! :/

Nån mer som varit på "föräldrautbildning"? Vi har varit på en föreläsning om amning, vilket blev väldigt tjatigt för att det mesta som sas stod i ett häfte vi redan fått från bm... Trodde det skulle var mer profylax och blöjor och sånt. Amning verkar vara ett känsligt ämne.

När vi lyssnade nu sist så hade bebisen 150 i hjärtslag, men när jag väntade vår son så låg hjärtslagen mellan 150-160 varje gång. Så tror inte riktigt på det där att killar har lägre puls och flickor högre.

Usch, jag ska göra glukosbelastningen på torsdag, tyckte det var jättejobbigt sist, mådde så himla illa.
  • MissPin

Hej! Ja nu är det inte långt kvar! Så himla spännande. Längtar som en tok! Går in i vecka 33 imorgon. Tycker det är rätt tungt nu, mycket sammandragningar och foglossning.

Känner mig pepp på förlossningen men samtidigt nervös, har börjat tänka lite att tänk om något skulle hända..usch! Men det ska bli så kul att få se vem det är som gömmer sig i magen!

Vi har fixat allt inför bebis. Har packat bb-väskan med så känner mig redo.

• MissPin
    Miaomiao skrev 2015-10-07 10:34:57 följande:

Hej tjejer! v 34 här, helt otroligt, nu är det nära. Magen är gigantisk nu, annars mår jag bra. Hur mycket har ni förberett för bebisens ankomst? Vi har en vagn och babysitter. Spjälsängen med tillbehör har kommit och ska hämtas på posten - ska se till att maken bygger ihop den om ett par veckor. Det som vi saknar är kläder, andningslarm och babybjörn. Osäker på hur vi ska ta oss hem från BB - har ingen bil och normalt tar vi tunnelbanan (ska föda på Danderyd och bor i centrala Stockholm). Hur tycker ni vi ska göra? Beställa taxi om be om plats ned babyskydd? Köpa babyskydd? Be kompisar att hämta oss? ta tunnelbana hem? 

Känns ju lite onödigt att köpa babyskydd om det inte är något ni kommer använda. Kan ni låna babyskydd av någon? Om ni kan låna så kan väl nån vän/familj hämta er. Eller beställa taxi. Jag hade nog inte valt att åka tunnelbana med en nyfödd, eftersom dom inte ska utsättas för förkylningar och sånt.
  • MissPin
    Miaomiao skrev 2015-10-07 13:15:49 följande:
    Håller med - känns helt fel att åka t-bana med en nyfödd. Har faktiskt hittat ett billigt babyskydd på blocket nu, hämtar den ikväll , så tar vi taxi hem från danderyd. 
    Det låter ju toppen
  • MissPin
    fantasy06 skrev 2015-10-12 06:35:18 följande:

Har någon ett bra tips på sovställning? Ligger jag för länge på vänster soda får jag galet ont o benet o höften. Ligger jag på häger sidaste jag ont i höften. Ligger jag på rygg börjar hjärtat slå fortare och det är jobbigt att andas. Är i v 33 .....

Jag har en stor tjock kudde mellan knäna, utan den kan jag inte ligga på sidan, då får jag med ont i benet och höften. Annars är ett tips mer sittande ställning, så sov jag hela slutet av förra graviditeten, men då hade jag mycket halsbränna och sura uppstötningar och det blev värre av att ligga ner.

Jag är också i vecka 33 :) inte långt kvar nu!
  • MissPin
    Miaomiao skrev 2015-10-16 13:35:21 följande:

hej tjejer! Jag har börjat få kramp i vader - fick det två nätter i rad nu, och just inatt var det så vidrigt att jag skrek och bad maken om hjälp. Väckte också barnen Det gjorde så sjukt ont. Hur ska man förebygga kramp? Dricka mer vatten har jag hört. Försöker med det. 

Jag upplever att tillskott av magnesium hjälper. Så det är mitt tips :)
  • MissPin

34+0 och har varit hos barnmorskan idag. Sf-måttet var 29 och min kurva går neråt. Så nästa vecka ska vi på tillväxtultraljud, nervöst! Tänk om dom upptäcker något fel. Men skönt om allt ser bra ut.

Har bara gått upp 2 kg med, vilket känns konstigt. Jag är smal i vanliga fall så borde ju ha gått upp mer. Hoppas så att allt ser bra ut, men nu kommer jag ju oroa mig tills ultraljudet.

Har haft sammandragningar dagligen sen vecka 13 och onda förvärkar sen förra veckan, vill verkligen inte ha det så i mer än en månad till! Är beordrad vila nu, men inte så lätt med en 2åring hemma.

• MissPin
    Mikaela90 skrev 2015-10-26 20:52:03 följande:
    Jag har också tillväxt-ultraljud imorgon. Nervös att han växt på sig mycket :-/
    Hoppas det går bra idag!

Jag är rädd att bebisen är liten och inte växer som den ska :(

Vi ska dit kl 2 så får se då. Ska bli kul att få se den igen
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!