• MissPin

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Underbart att det gått bra för alla som varit på rul!

• MissPin

Igår kände jag inte bebis på hela dagen. Imorse kom det tydliga sparkar, kunde till och med känna dom med handen <3

• MissPin
    Roxybe skrev 2015-07-03 17:02:57 följande:

I måndags var vi på Rul och allt var bra, datumet stämde på dagen så vi blev varken fram- eller bakflyttade. Moderkakan i framkant som jag misstänkt eftersom jag känner mycket mindre rörelser än med förra. Jag känner mig oändligt mycket lugnare nu efter ultraljudet och när det är mer rörelser i magen. Hur är det med er andra, har ni börjat titta på vagn? Det kan vara flera veckors leveranstid så jag tror vi behöver beställa nåt direkt efter semestern, eller om vi hittar nåt begagnat.

Vad härligt att det gick bra! Många som har moderkakan fram, jag har det med.

Vi har bestämt oss för att använda oss av dom vagnarna vi har, vi har två st Emmaljungavagnar. hade vi köpt ny så hade vi nog köpt en brio.
  • MissPin
    Roxybe skrev 2015-07-03 23:56:33 följande:

Vi har gjort oss av med den gamla vagnen eftersom dottern är nästan fem nu. Denna gången har jag helt andra krav än sist! Vi kommer bo på landet så det blir en mjukgående vagn med rejäla hjul, helst svängbara fram. Liggdelen är inte så noga men den ska ha stor (lång) sittdel som är vändbar. Bra, lättåtkomlig förvaring och täckande sufflett. Kravspecen är lång så det får väl bli den vagn som har flest fördelar... Däremot vet jag inte vad jag tycker om sk. ergonomiska sittdelar som många vagnar har nu. Vi hade inte det sist och jag tycker inte det ser bekvämt ut men barnen verkar sova minst lika bra i dem som alla andra vagnar och föräldrarna verkar inte ha sett några problem med dem. Någon med erfarenhet?

Vi har en ergonomisk sittdel, och jag föredrar helt klart den andra. Den ergonomiska är trång, blev väldigt klumpigt och tight att försöka klämma ner en åkpåse där. Kändes inte bra att han såg ut att ligga lite som en banan i den. Men han klagade aldrig och sov bra ändå.

Vi använder oss inte av den sittdelen i alla fall.
  • MissPin
    Lortdocka skrev 2015-07-05 08:58:27 följande:

Vi har kvar vår (då nya, numera gamla, ha ha!) Emmaljunga citycross som vi köpte 2010 (modell 2011) till sonen som föddes i februari 2011, så den kommer vi använda :) Fördelen med att ha sparat och fyllt vinden med alla sonens gamla saker är ju att vi har allt nu, babyskydd, två bilbarnstolar nr 2, matstolar (ikeas i plast plus en stokke triptrap som fyraåring vägrar använda nu, han ska sitta på stor stol som vi vuxna, vi har även babybåge och dyna till den), en sån där batteridriven "anti-kolik-"inomhusgunga med avtagbar sits som fungerar som babysitter också, spjälsäng och skötbord, alla kräktrasor från ikea och kläder i överflöd! De föds ungefär samma årstid så bebisen kan ha de första overallerna och kläderna vi köpte till sonen i alla fall :)

Idag ska vi på privat ultraljud på Emma ultraljudsklinik, vi vill ju veta vem det är som gömmer sig bakom moderkakan ;)

Vi har också en Emmaljunga citycross :) också har vi babyskydd och spjälsäng. Men vi fick ingen vinterbebis förra gången så vi behöver handla lite.

Vad spännande att få se vem som gömmer sig!
  • MissPin
    Lortdocka skrev 2015-07-05 15:09:41 följande:

Efter många buffningar och knuffningar och ett toabesök fick vi veta vem det är i magen! Först knep bebisen ihop benen lääänge, och sen låg navelsträngen mitt mellan benen, sen kneps benen ihop igen! :)

Men till slut kunde barnmorskan berätta att det är en envis liten flicka som bor i magen! Och att storebror får den lillasyster han önskar sig! ??

Och jag har inte alls moderkakan i framvägg, den ligger högt i bakvägg. Om man inte såg så noga som de så kunde man missta en kontraktion för att vara moderkakan, och de såg inte alls lika tydligt eller noggrannt på rutinultraljudet på landstingets sjukhus. Om det blir fler ska jag definitivt boka en tid på Emma Ultraljud igen! Noggrannt och serviceinriktat! :)

Vad kul att få veta! Och kul att få se bebisen :)

Vad var det för undersökning ni bokade då? Vi funderar på att boka på emma ultraljudsklinik.
  • MissPin
    Lortdocka skrev 2015-07-06 15:21:33 följande:

Vi gjorde en vanlig anatomigranskning på Emma ultraljudsklinik, de gör inte 3D förrän efter vecka 24.

Okej! Vi kommer antingen boka en anatomigranskning eller så väntar vi tills man kan få se i 3D, men vill ju veta nuuuu.
  • MissPin
    Lortdocka skrev 2015-07-06 15:21:33 följande:

Vi gjorde en vanlig anatomigranskning på Emma ultraljudsklinik, de gör inte 3D förrän efter vecka 24.

Fick ni bra bilder?
  • MissPin
    annelielind skrev 2015-07-06 15:49:17 följande:

Varit på rul idag. Vi väntar en flicka. Lyckan är total. Efter 5 underbara pojkar får vi alltså en liten tös. Tårarna bara rinner. Pojkarna är såå glada, dom önskade att det skulle bli en flicka. Jag kommer alltså ha möjlighet att bli mormor iallafall. Känslan går inte att beskriva. Jag älskar mina pojkar mer än livet självt men att nu få en flicka när jag själv va 100% säker på att det skulle komma en liten pojke känns otroligt roligt.

Vad kul! Grattis
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!