Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Gjorde också RUL igår. Bf 6 de ember. Allt såg bra ut och jag misstänker en tjej! Såg ingen snopp ;)
Ska bli spännande att se vad det är för en sen! :)
Gjorde också RUL igår. Bf 6 de ember. Allt såg bra ut och jag misstänker en tjej! Såg ingen snopp ;)
Jag har varit och köpt barnvagn idag Emmaljunga Super Nitro -2014. Betalade 4500:- för både ligg och sittdel. Vagnen är i nyskick! Är så himla nöjd och glad. 6-åriga dottern var snabb med att testköra med dockan i och den vart helt klart godkänd från henne också:
-"Mamma, den är jätte lätt att köra".
Jag mår också illa, speciellt på nätterna och kvällarna. Jag äter lergigan och det hjälper, men ändå jobbigt.
Min mage växer för fullt, vecka 21 idag och jag är nog större än vad jag var i vecka 30 med första, men då hade jag liten mage hela graviditeten. Jag känner bebis varje dag och min sambo också <3
Hej! Ja nu får vi få igång tråden igen.
Jag känner sparkar och rörelser dagligen och har också moderkakan fram. Jag mår fortfarande väldigt illa på kvällarna och morgonen. Har mycket sammandragningar. Men glad att känna sparkar
Längtar till den 13 augusti, då ska jag till barnmorskan och lyssna på bebisens hjärta och sånt
Vecka 24. Mitt humör är verkligen hemskt. Jag blir vrålarg och sååååå irriterad på allt, sen blir jag ledsen över att jag varit så arg, sen jättekär, inte alls kär.. Och så håller det på.
Är så trött på sammandragningarna, foglossningen. Efter en dag där jag burit min son på 15 kg, dammsugit och sånt så kan jag inte gå, det gör riktigt ont. Försöker undvika att lyfta men det är svårt.
Men! Bebis sparkar för fullt och det känns underbart :) vi kommer ta en runda till Ullared i september eller oktober och handla lite bebisprylar :)
Idag har jag varit hos barnmorskan. Kollat blodtryck, vikt, mätt magen och lyssnat på bebisens hjärta. :) allt var bra! Har gått upp 2 kg sen inskrivningen.
Mitt illamående verkar ha försvunnit nu, väldigt skönt! Hoppas det håller sig borta.
Ska ni göra glukosbelastningen? Jag gjorde det med första barnet, men tyckte det var så jobbigt så vill inte göra det den här gången.
Jag har bokat tid för det i alla fall, men barnmorskan sa att jag behöver inte göra det.
Vi hade Babynest som bebisen fick sova i, inga lösa filtar, täcken. Ofta fick han sova i vår säng, med eller utan Babynest. Ofta i sovpåse så han inte kunde kvävas av något. Vi kommer göra likadant den här gången. Han hade tunn snuttefilt på sig ibland, men den gick att andas igenom så kändes bättre. :)
Vi hade plastad frotté på madrassen. Kommer ha den här gången med. :)