• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Dakine
    Thegiirl skrev 2015-04-14 19:11:03 följande:

Asså åh! Mådde inte så här när jag väntade dottern för 2 år sedan :-/ känner mig sjuk, febrig, frusen, huvudvärk o en liten konstant illamåendekänsla. Känner mig inte alls gravid bara sjuk :-/

Samma här... :(
  • Denisevictoria

Någon mer som har ökad saliv produktion?

Blir galen här hemma!! Sväljer saliv efter saliv och det slutar upp med att jag får ont i magen.

Det här med att vara gravid i början är inte alls kul...Uhh illamående

• Lilalove

Jag har tagit ett par dagars "magsjuka" från jobbet nu, jobbade undan allt på mitt skrivbord igår och stannade hemma imorse. Hade väldigt dåligt samvete när jag ringde in men sen när jag skulle kliva ur sängen påmindes jag om varför jag behöver det här. Lite återhämtning måste man få ta sig, jag hoppas att jag når min topp av illamåendet snart så det går ner, förra veckan kräktes jag bara på morgonen och mådde sen illa resten av dagen, nu kräks jag morgon och eftermiddag.

• eihr

Mitt har ockå ökat till kräkningar vid fler tillfällen :( du kanske behöver vara sjukskriven några veckor? Jag är 50% sjukskriven en månad. Provat nån utskriven medicin?

Lilalove skrev 2015-04-15 08:38:22 följande:

Jag har tagit ett par dagars "magsjuka" från jobbet nu, jobbade undan allt på mitt skrivbord igår och stannade hemma imorse. Hade väldigt dåligt samvete när jag ringde in men sen när jag skulle kliva ur sängen påmindes jag om varför jag behöver det här. Lite återhämtning måste man få ta sig, jag hoppas att jag når min topp av illamåendet snart så det går ner, förra veckan kräktes jag bara på morgonen och mådde sen illa resten av dagen, nu kräks jag morgon och eftermiddag.

• annelielind

Hej alla ????

Väntar mitt sjätte barn. Bf 30/11

Hade ett MA i december och är fortfarande jätte nervös, va på ul i söndags och allt såg bra ut. Ska på nästa ul den 17/4 och ytterligare ett den 7/5. Kan inte slappna av alls. Tänker ständigt på mitt MA. Hade en liten liten blödning i söndags så det va därför jag åkte och gjorde ett ul. Hur många barn har ni andra i den här tråden? Jag har 5 pojkar och jag kan ju inte låta bli att hoppas att det är en flicka den här gången ????????

• Lilalove
    eihr skrev 2015-04-15 09:56:46 följande:

Mitt har ockå ökat till kräkningar vid fler tillfällen :( du kanske behöver vara sjukskriven några veckor? Jag är 50% sjukskriven en månad. Provat nån utskriven medicin?

Inga mediciner, hoppas på att några dagars vila ger mig ny energi att härda ut och så hoppas jag att illamåendet går över helt när vi når de magiska veckorna.
  • mother87

Illamåendet verkar ha lättat lite här(peppar peppar) fast är inte borta.

Däremot så svullnar buken lite mer för var dag, kan snart inte knäppa min jacka, o tajt sitter den :/ plus att vågen hoppat upp snart 5 kilo.......

Ska skrivas in den 4/5, var på det obligatoriska hälsopratet igår hos Mvc.

Enligt sista mensen ska jag vara i vecka 8 nu men enligt vulet på kk senast förra tisdagen är jag nu i vecka 6. Känns lite besynnerligt att det kan ske så mycket på och i kroppen så snabbt/tidigt bara för att man varit gravid tidigare, detta blir tredje för mig. Har en son som blir 5 i December och en dotter som blir 2 i november. Så kul ändå att kommande syskon troligen platsar in mellan dem.

• MelinaG
    MissPin skrev 2015-04-15 14:24:34 följande:

Dödstrött, orkar ingenting!

Känner precis samma. Försöker jobba på, men varje dag vid ca 15 så går all luft ur mig och jag känner att jag knappt klarar av att tänka...
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!